• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jack72

Elementary prepper
Recentelijk, de laatste dagen hoorde ik het gerucht op heel wat YouTube kanalen dat Deutsche Bank het faillissement zou aangevraagd hebben. Weet iemand iets meer hierover? Ik weet dat hun positie allesbehalve rooskleurig is maar dit?
 

Ray

SHTF Expert
Zo snel niets over te vinden, maar als je meer dan een ton daar gestald hebt, had je begin dit jaar al wat geld moeten overhevelen. Onder de ton geldt het garantiestelsel.
 

petroman

SHTF Expert
Altijd goed om youtube in de gaten te houden, is een goede betrouwbare bron.....

Omvallen van banken is al veel , vaak en uitgebreid besproken in het verleden. Zou volgens de voorspellingen ook al een paar keer gebeurd moeten zijn.
Misschien moeten dit soort berichten meer in de complot theorie hoek gezet worden.
Als je iets maar vaak genoeg blijft roepen dan komt het vanzelf een keer uit.
 
Deutsche Bank is volgens mij een reguliere bank. Dus geen bank van de banken.

Wat ik wel zeker weet is dat het naast de Commerz bank de grootste bank is van Duitsland en dat ze al jaren in zwaar weer verkeren. Hopeloos verouderde computersystemen en een veel te grote overhead zorgen er mede voor dat de bedrijfsresultaten niet best zijn. Zelfs een kerstbijeenkomst voor oudpersoneel heeft de DB uit kostenoverwegingen geschrapt. Duizenden ontslagen zijn er al gevallen en het eind is nog niet in zicht. DB gaat het heel zwaar krijgen in een markt met dalende rentemarges en nieuwkomers die beter toegerust zijn op de toekomst.
 
DB staat er nog steeds erg slecht voor. Afgelopen maanden heb ik meerdere malen gelezen dat er een risico is dat DB kan omvallen. Dan krijgen we een scenario dat doet denken aan Lehmenbrothers....
 

petroman

SHTF Expert
@Havenplaats : heb je voor ons ook concrete links.
Want met zinnen als Hopenloos verouderde computers en weggeschrapte kerstbijeenkomsten kan ik in iedre geval niets.
Bij ons in het bedrijf ook geen kerstbijeenkomst voor ex werknemers, kerstpakketen maar dat is een bedrijfspolicy. Heeft niet met kosten te maken.
 

Sieb

Survivor
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.volkskrant.nl/economie/deutsche-bank-voormalige-financiele-trots-van-duitsland-krimpt-met-eenvijfde~bd89ff70/?referer=https://www.google.com/
De grootste bank van Duitsland, Deutsche Bank, schrapt bijna eenvijfde van zijn personeelsbestand. De reorganisatie, waarbij tot 2022 circa 18 duizend van de 90 duizend arbeidsplaatsen verdwijnen, is een laatste strohalm om de bank te redden. Er is het laatste decennium in de mondiale financiële sector niet eerder zo hard ingegrepen bij een bank.

Volkskrant, krimp 20%

Info van, 7 juli 2019

[MOD]Alinea tekst bijgevoegd, anders is het een linkdump[MOD]
 

PBear

Mankinds only hope
Deutsche Bank lijkt mij een een typisch geval van een bank die "to big to fail" is.
Als die werkelijk onderuit dreigt te gaan, denk ik dat die door de belastingbetaler gered zal gaan worden, zoals dat destijds ook met ING het geval was. Al zullen deze keer de aandeelhouders ook wat moeten bijdragen om het publiek niet te zeer tegen de haren in te strijken.
Maar ik ben toch wel blij geen rekening te hebben bij Deutsche Bank of dochterbanken ervan...
 
Petroman, je begint mij teveel te zeuren. Maar goed, kijk eens op de website van biflatie of lees een keer de financiele pagina's van een willekeurige krant. Daar kan je de info zo vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[MOD]Linkdumps verwijderd...zie forumregels:Link dumping:
Bij het plaatsen van een externe link is een beschrijving verplicht. Mensen moeten a.d.h.v. de beschrijving kunnen kiezen of ze wel of niet de link aanklikken. Enige uitleg waarom de informatie uit de link interessant is voor preppers om te lezen, of bv. één alinea citeren uit de link die duidelijk maakt waar de link over gaat. Uitzonderingen zijn de chat, het topic "Humor" en het topic "Muziek die je wilt delen". [MOD]

Hier enkele links. Iedereen die een beetje leest weet dat het niet echt goed gaat met DB. Biflatie is zeker niet de enige bron die ik raadpleeg. Ook op rtlz komt DB vaak negatief voorbij. Inderdaad Pbear, blij dat ik geen rekeninghouder ben bij deze bank welke te groot is om om te vallen. Belastingbetaler gaat er waarschijnlijk weer voor op draaien. Argument; systeembank.....
 

Preppertt

Senior Prepper
Er is al vaak gesproken over een eventuele Bail-In ipv Bail-Out. Grootste verschil is dat het geld van rekeninghouders gebruikt wordt om schulden af te lossen, zoals op Cyprus en aantal jaar geleden is gebeurd. Daarbij is Deutsche bezig om een "bad bank" op te richten waar ongeveer 50 miljard aan schulden worden afgeboekt. De koers van Deutsche Bank is sinds 2007 met 95% gekelderd.

https://www.rtlz.nl/beurs/artikel/4748481/deutschebank-badbank-sewing-bank-witwassen-panamapapers
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
DB is technisch al lang failliet, net als ING was. Echter is dit de grootste bank van de EU dus deze mag eigenlijk niet omvallen, want dan vallen er nog een paar om binnen de EU (en misschien er buiten ook).

Van de zomer werd al bekend dat er voor 2022 18.000 banen verdwijnen. Ook moeten ze herstructureren en takken afstoten.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
De Deutsche Bank is technisch failliet, wat nu? Dat stelt Arno Wellens in zijn VideoLezing. Ook over de Europese bankenunie en de wijze waarop financiële wanprestaties op alle Europese burgers worden afgewenteld.
 

PBear

Mankinds only hope
De Deutsche Bank is technisch failliet, wat nu? Dat stelt Arno Wellens in zijn VideoLezing. Ook over de Europese bankenunie en de wijze waarop financiële wanprestaties op alle Europese burgers worden afgewenteld.

Na het zien - en vooral beluisteren - van deze verhelderende video, lijkt het mij geen slecht idee om een behoorlijk stuk van mijn bescheiden vermogen buiten de Europese Unie te stallen.
Het ziet er naar uit dat de belastingbetaler in de nabije toekomst weer een aderlating zal ondergaan om een aantal Europese banken te redden.
Ik had toen het ESM (Eurpees Stabiliteits Mechanisme: weer zo'n verhullende term waar geen doorsnee burger het geniepige van begrijpt) werd opgericht, een sterk vermoeden dat ons weer iets door de strot werd geduwd. Hiermee vergeleken is "het redden van de Griekse banken" klein bier.
Als de ESM aangesproken moet worden, ligt instorting van de Europese Unie voor de hand, nu de ECB al zijn kruit verschoten heeft om de economie nog aan te zwengelen.
 
Bovenaan