• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Diesel...

Ik ben al jaren prepper, maar we zijn verhuisd, heb daarom mijn groot dieselaggregaat verkocht, en de auto, die ook op diesel reed heb ik niet meer.
Ik heb nu dus diesel over. Ca 12 jerrycans van 25 liter.
Ik heb ze op marktplaats staan, en geef ze al bijna gratis weg (goedkoper dan €0,95 doe ik niet), maar niemand schijnt het te vertrouwen.
Dus ik zoek een ander doel voor de diesel...
 
Dus als je een keer in de buurt bent, en je moet net tanken...
Anders zoek ik een kacheltje om het in te stoken of zo.
Het is natuurlijk geen petroleum, maar weet dat sommige kookbranders ook op diesel branden.
Ik heb wel een Petromax petroleumlamp, maar daar zal ik het maar niet in kiepen.
 

markske

Diehard Prepper
Koop terug een klein diesel aggregaatje... of loop eens bij de buren langs en biedt het daar aan te koop of bij familieleden.
 
Ik heb een klein dieselaggregaatje op propaan (ca 1200 Watt).
Loopt eindeloos op een gasfles.
Diesels zijn toch groter naar mijn idee. En luidruchtiger.
Die ik verkocht heb was 4500 Watt en woog 170 kg.
Naar mijn idee zou een 4 takt benzinemotor om te bouwen moeten zijn in een dieselmotor.
Je hebt een brandstofpomp nodig, en een verstuiver, maar de rest is ongeveer hetzelfde.
 

markske

Diehard Prepper
Ik heb een klein dieselaggregaatje op propaan (ca 1200 Watt).
Loopt eindeloos op een gasfles.
Diesels zijn toch groter naar mijn idee. En luidruchtiger.
Die ik verkocht heb was 4500 Watt en woog 170 kg.
Naar mijn idee zou een 4 takt benzinemotor om te bouwen moeten zijn in een dieselmotor.
Je hebt een brandstofpomp nodig, en een verstuiver, maar de rest is ongeveer hetzelfde.
Compressie is ook anders... om maar iets te zeggen.
 
Op wat voor manier anders?
Je moet toch alleen op het juiste moment de diesel inspuiten?
Een ééncilinder is wel moeilijker. Heb je ook nog een vliegwiel nodig.
Ik heb wel al een aggregaat, die ik voor €95 kocht op een rommelmarkt naar propaan omgebouwd.
In Amerika doet iedereen dat. Er is een bedrijf dat speciale sets verkoopt: motorsnorkel.com.
 

Niels

Mankinds only hope
Compressie van een diesel is veel hoger he...

Ik zou wel een 45oo watt Diesel in de kelder willen hebben staan hoor...
 
Compressie van een diesel is veel hoger he...

Ik zou wel een 45oo watt Diesel in de kelder willen hebben staan hoor...

Ik had ooit een windbuks, en als je hem spande, en naaimachine olie in de ruimte doet waar de zuiger in zit, kreeg je ook een dieseleffect.
De knal en de klap was veel groter dan normaal. De compressie van een windbuks is niet te vergelijken met die van een motor, en toch was die groot genoeg om de olie te doen ontbranden.

Als je kelder groot genoeg is, en je plaats hebt om er een kast om te bouwen wegens het geluid...
Die van mij was een ééncilinder, en die maken automatisch meer herrie, terwijl het nog wel een 'Silent' uitvoering was.
 
Om een benzine motor om te bouwen naar een diesel ga je het dubbele betalen van een gewone diesel motor.
Nee, ik bedoel niet een auto-benzinemotor ombouwen naar diesel. Dat is extra werk.
Gewoon een brommermotor naar diesel ombouwen. Wie heeft er nou een brommer die op diesel loopt?
Nog een reden voor mij om dat wel te doen.
En een dieselmotor loopt op praktisch alles.
 

Marcov

Prepper goeroe
Geen idee of het helemaal geen kans van slagen heeft. Mijn vorige auto was een diesel, een ouwe diesel. Ik kon gewoon bij de Lidl tanken, wel lastig met die literflessen.
Ik kreeg op een geven moment een probleem met de inspuitpomp, het kreng reed nog wel, maar de auto's achter mij wisten niet meer waar ze waren.
Brandstof verbruik was diep triest. Dus hoe ga je zorgen dat je inspuitpomp op tijd loopt? Kan het blokje de druk wel aan? Die zul je toch iets moeten verhogen, want standaard is die compressie niet super hoog.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen. En dan nog een laatste vraag, waarom zijn er zo goed als geen dieselmotorfietsen? Ik dacht dat er 2 of 3 types waren.
 

Niels

Mankinds only hope
Royal Enfield heeft al sinds gigantisch lang diesel motorfietsen.
Later nog een paar andere.

Diesel in personenwagens enz. is sowieso iets typisch Europees.
 

Flos

SHTF Expert
Diesel personen wagens is zelfs een Belgisch fenomeen geweest. In 2013 werden er nog dubbel zoveel nieuwe diesel auto's verkocht dan benzine auto's. Nu 2017 zijn er ongeveer 7000 meer benzine auto's verkocht dan diesels
 
Bovenaan