• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Diesel...

Nou, lawaai of geen lawaai, deze Hatz diesel levert ons mooi 6.5 kw permanent, de wasmachine kan ook gewoon aan...:)
Voor geen goud gaat die de deur uit. Deze lust ook slaolie, maar de diesel die er in zit, gaat al 5 jaar mee. Even slingeren en hij loopt als een zonnetje.
We hebben altijd wel een voorraadje diesel die om de zoveel tijd weer wordt ververst, maar ik ga nu Aspen diesel aanschaffen dat spul lijkt tijdloos te zijn.
Het is niet goedkoop, maar door af en toe een jerrycan aan te schaffen is het wel op te hoesten.
DSCF8164 - kopie.JPG
 
De eerste land rover motoren deelde het onderblok, krukas, timing, waterpomp en rand apparatuur voor zowel de benzine als de diesel. Toch waren er later wel veel extra aanpassingen nodig. Zo kreeg de diesel een zwaarder vlieg wiel en werd de krukas zwaarder uitgevoerd. Zuigers aangepast enz enz. Uiteindelijk zijn de benzine en diesel uitvoering hun eigen weg gegaan. Wil je een diesel blok, haal dan een oude VW golf motor van de sloop.
 
Ik denk dat het geleden is van de tijd dat dieren nog konden praten. Maar het is een feit.
Diesel is goedkoper in Nederland dan in België.
De volgende tankbeurt is in Nederland.
 
Ik betaal rond de euro per liter momenteel en voor rode diesel 63-75 cent. En hierop rijden tractors als campo landrover prima en ook de genny loopt op rood.
 
Ik ben al jaren prepper, maar we zijn verhuisd, heb daarom mijn groot dieselaggregaat verkocht, en de auto, die ook op diesel reed heb ik niet meer.
Ik heb nu dus diesel over. Ca 12 jerrycans van 25 liter.
Ik heb ze op marktplaats staan, en geef ze al bijna gratis weg (goedkoper dan €0,95 doe ik niet), maar niemand schijnt het te vertrouwen.
Dus ik zoek een ander doel voor de diesel...

Jaren prepper en schrijft hier alleen om spullen op mp aan te prijzen...
 
Terug
Bovenaan