• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

JJ&A

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:

EcoFlow DELTA Pro 3 krachtcentrale​

109 beoordelingen

• 4096 Wh capaciteit
    uitbreidbaar tot 12 kWh

Zonder extra batterij
Waarschuwing of hintpictogram - zwart uitroepteken in een cirkel op transparante achtergrond

Aanbieden€ 1.894
Normale prijs€ 2.637
Bespaar € 743

Nu een heel stuk voordeliger:
https://www.balkonstrom.com/products/ecoflow-delta-pro-3

Ik vind het een prachtig toestel zie aardig wat mogelijkheden.
Thuis bij stoomuitval, om stoom van het net uit te sparen door zonepanelen te gebruik, het aan te sluiten op een eigen windmolen.

Wil je een bol bouwen dan kan je ook veel hebben elektrische gereedschappen laden,

Heb je een camper dan het je er een huishoud accu er aan, en de mogelijkheden.

Tjonge we slaap de laatste maanden zo slecht dat ik steeds in slaapval, Poe ik houd even op.

Laatst bewerkt:
Nog meer vermogen, met deze EcoFlow DELTA Pro 3 Extra Batterij als aanvulling van stroom voorzien.

Uw opslag

EcoFlow DELTA Pro 3 Extra Batterij
  • 4096 Wh extra capaciteit
  • Geschikt voor binnen- en buitengebruik
  • Stapelbaar plug-and-play-ontwerp
De EcoFlow DELTA 3 Pro hulpaccu breidt uw DELTA Pro 3 krachtcentrale uit met 4096 Wh en kan snel en eenvoudig worden aangesloten via plug-and-play. Met maximaal twee extra accu's kunt u een indrukwekkende totale capaciteit van 12.288 Wh bereiken – ideaal voor hoge energiebehoeften of als uitgebreide back-upoplossing. De ingebouwde LFP-batterij biedt tot 4000 oplaadcycli en maximale duurzaamheid. Alle waarden en instellingen kunnen gemakkelijk via de EcoFlow-app worden bewaakt – zelfs in de uitgebreide systeemmodus.

https://www.balkonstrom.com/pages/z...zEkZzAkdDE3NjMxNTYzOTkkajYwJGwwJGg1OTUxNDA3MA..

Tjonge we slaap de laatste maanden zo slecht dat ik steeds in slaapval, Poe ik houd even op.
Misschien wat minder reclame kijken?

Waarom post je deze onzin hier?
Het zijn geen aanbiedingen !
Een 5kW thuisaccu gaat echt je elektrische auto niet opladen.
Waarmee ga je die 12kWh laden ? Jij als oude vonkentrekker moet toch weten welke draaddikte en zekeringen je dan nodig hebt !

Ik heb geen aandelen maar de Marstek Venus E van 5,12kW is nog steeds de scherpste aanbieding in NL op dit moment (rond de 1200,00 euro). Als je veel zonnestroom over hebt ! kan je max. 3 (drie) accu's op drie aparte fases zetten. Dit is het meest praktisch haalbare voor de gewone huisbezitter.

Misschien wat minder reclame kijken?

Waarom post je deze onzin hier?
Het zijn geen aanbiedingen !
Een 5kW thuisaccu gaat echt je elektrische auto niet opladen.
Waarmee ga je die 12kWh laden ? Jij als oude vonkentrekker moet toch weten welke draaddikte en zekeringen je dan nodig hebt !

Ik heb geen aandelen maar de Marstek Venus E van 5,12kW is nog steeds de scherpste aanbieding in NL op dit moment (rond de 1200,00 euro). Als je veel zonnestroom over hebt ! kan je max. 3 (drie) accu's op drie aparte fases zetten. Dit is het meest praktisch haalbare voor de gewone huisbezitter.

Ja soms zit ik wat te suffen, en blijf ik maar door gaan, bedankt @petroman ik heb het aangepast.

Aantekening : Elke 3 maanden ontladen en weer laden om ze goed te houden, dus niet zo ergens achter schuiven voor die misschien volgend jaar kampeervakantie of stroomstoring deze winter. Ze hebben een test/gebruiksmoment nodig elke paar maanden, plan dat in.

Aantekening : Elke 3 maanden ontladen en weer laden om ze goed te houden, dus niet zo ergens achter schuiven voor die misschien volgend jaar kampeervakantie of stroomstoring deze winter. Ze hebben een test/gebruiksmoment nodig elke paar maanden, plan dat in.
Moet hij/ wij/zij wel eerst zo'n duur ding kopen.....
Voorlopig is het gewoon zwarte vrijdag reclame.

Laatst bewerkt:

Op zich een goede tip beste @drent ,

We gebruiken het toestel dagelijks is al een keer totaal ontladen geweest, een paar uren later kon ik het weer geheel laden, dat duurt trouwens ook maar kort, was er wel over verbaast.
Heb ik in het begin het toestel eerst geladen, waar we bij waren om te zien of alles wel ging zoals het moet.
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het laden gaat in ons campertje, met het snoertje wat we er bij hebben gekocht, trouwens wel aan de prijs €39,95, en bepaald niet te lang, dat vind ik wel een nadeel, willen we het tijdens het rijden laden dan moet hij tussen ons in staan.

Moet dan kijken hoe ik het vast kan zetten, want met een aanrijding moet het niet door de cabine heen vliegen 51 Kg zwaar.
Misschien kan ik het vast zetten op de plek waar de gordels ook vast zitten, en soort klik verbinding zou handig zijn.
Maar om het toestel in het campertje te tillen is ook nog een hijskarwij, moet toch maar aan finish gaan doen.:thumbup:

Een zwaardere dynamo is misschien ook wel het beste voor snel lading, of dan het kabeltje wel dik genoeg is is nog de vraag.

Nog een beloopbare plak zonepaneel op het hefdakje zou ook mooi zijn, om wat bij laden mogelijk te maken, veel vermogen heeft dat natuurlijk niet, wel kunnen we het hefdakje kantelen zodat het meer op de zon is gericht.

Laatst bewerkt:
Ik moet even wat herstellen, we hebben het toestel gekocht bij: https://www.prepshop.nl/energie/power-stations/detail/1807/ecoflow-delta-pro-3-power-station.html?
Ik heb even gedacht om misschien ook de Extra Battery er nog bij te kopen.

EcoFlow DELTA Pro 3 Extra Battery​

€ 2.499,- € 1.749,- (inclusief btw 21%)
er bij te kopen, die is nu ook sterk afgeprijsd
https://www.prepshop.nl/energie/detail/1836/ecoflow-delta-pro-3-extra-battery.html

Schermafbeelding 2025-12-17 222744.png

O we hebben de 12 volt laadkabel er bij gekregen, ik dacht het niet goed te hebben begrepen, had het toch betaald maar kreeg vandaag het bericht.
Dag Jakob,

Dank! Maar ik had de kabel er gratis bij beloofd :) Ik zal het overgemaakte bedrag retour sturen.
Met vriendelijke groet,
Ja het prepshop.nl bedrijf heeft het nu dubbel bij ons gemaakt.

Wordt hij wel weer zwaarder van.

Het is zeker wel een mooi toestel, ondanks de kortingen blijft het nog steeds een enorme uitgave.
Voor relatief korte stroomstoringen kun je hiermee de tijd overbruggen, maar voor mijzelf kan ik de uitgaven niet verantwoorden. Die tijd zouden we ook zonder elektra kunnen doen en alternatieven inzetten.

Voor een langere stroomstoring ontbreekt voldoende solarpanelen om een bruikbare hoeveelheid kWh te laden.
Volgende stap?

Het laden via je dynamo (alternator) in het campertje, daar zou ik me niet teveel van voorstellen.
Ook niet met een zwaardere dynamo die voor veel geld geplaatst moet worden.

Het laden via je dynamo (alternator) in het campertje, daar zou ik me niet teveel van voorstellen.
Ook niet met een zwaardere dynamo die voor veel geld geplaatst moet worden.
Dank je @Pjotr Prep

Oké als dat zo is, dan denk ik daar niet meer aan, maar zou het zelf ook kunnen plaatsen, met mijn VW T3 reparatie achtergrond.
Maar zouden sowieso in het campertje maar gering stroom gebruiken.
Zouden het enkel mee nemen in een nood situatie wanneer we plots uit onze woning moesten gaan van weg brand of zo, en we hebben de tijd er voor zou hij zeker mee gaan.
We hebben trouwens vaker snel moeten vertrekken, hebben ook altijd onze spullen klaar staan voor een snelle vertrek, hadden ook jaren niets bijzonders in huis staan, behalve nu prepper voorraad.

Ook wilden vele jaren weg uit de EU, maar het gaat nu overal slecht in de wereld.

O ik moet er een punt achter zetten ben al weer vele uren wakker, dus ga nog even in de rust.

Mijn vrouw keek nog even naar ons nieuw toestel en zij het is wel een mooi toestel, toen had ik het over de https://www.prepshop.nl/energie/detail/1836/ecoflow-delta-pro-3-extra-battery.html
Ze vroeg is dat wat voor ons best aangenaam verrast, en heb deze besteld.

Ik denk dat de woning installatie dat nog met gemak aan kan, omdat met de eerste keer laden van het toestel, de draadjes niet waren vast geschroefd in de wandcontactdoos die met het laden louw warm werd.

Dan hebben we met elkaar 8 kWh aan opgeslagen stroom, daar kunnen we wel mee uit want we zijn beslist geen grootverbruikers.
En mijn maatje draait haar handen er niet voor om handwasjes te doen, dat doet ze al met kwetsbare kleding, dus dan hoeft de wasmachine er niet voor te draaien, dat scheelt weer stroomgebruik via de krachtpatser, dan hoeft alleen de centrifuge de was wat te drogen.

Dank je @Pjotr Prep

Oké als dat zo is, dan denk ik daar niet meer aan, maar zou het zelf ook kunnen plaatsen, met mijn VW T3 reparatie achtergrond.
Maar zouden sowieso in het campertje maar gering stroom gebruiken.
Zouden het enkel mee nemen in een nood situatie wanneer we plots uit onze woning moesten gaan van weg brand of zo, en we hebben de tijd er voor zou hij zeker mee gaan.
We hebben trouwens vaker snel moeten vertrekken, hebben ook altijd onze spullen klaar staan voor een snelle vertrek, hadden ook jaren niets bijzonders in huis staan, behalve nu prepper voorraad.

Ook wilden vele jaren weg uit de EU, maar het gaat nu overal slecht in de wereld.

O ik moet er een punt achter zetten ben al weer vele uren wakker, dus ga nog even in de rust.

@JJ&A , het is een smak geld maar elders zie ik dat apparaat duurder geprijsd, en het is m.i. zeker een ding met spierballen.

Evengoed, zoals ik jou PM schreef, zou ik zelf niet snel voor een extra accu gaan. Het eerste noodverbruik is immers prima afgedekt, en zo'n extra accu raakt toch ook eens leeg.

Probeer een standaard zonnepaneel in huis te halen zou ik zeggen. Die kosten maar een fractie van opklapbaar spul, en volgens mij kan je de Delta Pro 3 daarmee meteen laden zonder aanpassingen.

Voor de grijze dagen koop je er dan beter een kleine inverter generator bij. Voor de €1749 die een extra accu zou kosten, heb je zo'n generator plus 600 liter benzine! Om nu 30 jerrycans benzine in huis te halen, dat lijkt mij wel wat overdreven;), maar het gaat even om het vergelijk.
Als je het stroomverbruik beperkt dan is een enkele 20 liter jerrycan benzine al goed voor 2 tot 3 dagen stroom!
https://www.preppers-shelter.nl/thr...veilig-tegen-stroomstoringen.6322/post-150727

Laatst bewerkt:
Ja uitstekend info, ik zie het al helemaal voor mij beste @RockyFlats

Zoals wij wonen is dat een probleem, de zon zou maar een heel kort moment op het paneel komen te staan vanwege de bomen die tegen de woninggrens staan en zijn van de gemeente zijn.
Benzine, Diesel, peterolie het zijn allemaal geurtjes, waar mijn vrouw ziek van gaat worden, dus onmogelijk in huis/schuur te houden, we hebben in een bejaardenflat een kleine twee kamer woning, ja we wonen gelukkig op de begane grond, waar we geen vuurtjes, BBQ, of maar een sigaret gerook kan worden, dan gaan de andere bewoners tegelijk klagen, ook bij geluiden word het met een als storend ervaren en gaat men terug pesten.

Ja het zijn echt uitstekende tips, en zou het honderd procent gebruiken, onder omstandigheden die zich daar goed voor lenen.

Als ik aan een uitstekende bouwschema, onderdelen, materialen, bouwkast, snoeren zou kunnen ging ik het zelf bouwen.
Ik heb in mijn jonge jaren goed toestellen, versterkers, schakelingen moeten bouwen als medewerker bij de electronica onderdelen zaak gebouwd, ook heel veel soorten reparaties.

Ook zou ik een punt lasapparaatje moeten hebben om de accucellen aan elkaar te lassen.
Vandaar dat ik dat best graag zou willen doen, en reken maar dat het een leuk stuk goedkoper zou zijn, maar of het ook zo'n goed ontwerp zou zijn als het toestel die we op het oog hebben, dat betwijfel ik, en het moet een top product zijn want we wachten niet op storingen of zelfs explosie gevaren.

Oeps spannend,
Ik kreeg dit berichtje:
Helaas is de Delta Pro 3 Extra batterij momenteel niet op voorraad en lastig te krijgen. We hebben deze uiteraard wel besteld maar met de kerstdrukte laat de levering langer op zich wachten dan normaal.

Tja het is even niet anders.
Ik houd jullie op de hoogte.

Oeps spannend,
Ik kreeg dit berichtje:
Helaas is de Delta Pro 3 Extra batterij momenteel niet op voorraad en lastig te krijgen. We hebben deze uiteraard wel besteld maar met de kerstdrukte laat de levering langer op zich wachten dan normaal.

Tja het is even niet anders.
Ik houd jullie op de hoogte.
@JJ&A , je hebt de extra batterij dus besteld...?

Is het het niet beter om voor ongeveer die €1749,- (of minder) een tweede powerstation te kopen van vergelijkbare capaciteit?

Voor dat geld zijn die m.i. best te vinden en zou de ene het eens begeven dan doet de andere het nog, terwijl er anders niets meer werkt... Het is maar een suggestie...

Laatst bewerkt:
Goed gezien @Pjotr Prep
Heb dit verplaatst om alles bij elkaar te krijgen.
----------------------------------------------------

Gekocht 17-12-2025
Nog een auto‑laadkabel gekocht (€39,95) voor onze stroomkrachtpatser.

Handig om de EcoFlow DELTA Pro 3 (4 kWh) ook in het T5‑campertje bij te laden.
Misschien komt er nog een zwaardere dynamo bij, zodat het laden sneller gaat.

Wel met een scheidingsrelais natuurlijk – anders zuigt ’ie de startaccu leeg en sta je straks met een volle krachtpatser maar een camper die niet meer start. :D
Dat is zo’n klassiek prepper moment: alles werkt, behalve het ding waarmee je weg moet.:thumbup:

Aanschaf beloopbaar plak‑zonepaneel.
Er kan ook nog een paneel op het hefdakje van de camper.
Dan blijft de krachtpatser bij stilstand netjes vol bij licht verbruik. En mocht het paneel ooit stuk gaan, dan heb je in elk geval nog een excuus om op het dak te klimmen en te doen alsof je “onderhoud” pleegt – buren denken dan dat je supertechnisch bezig bent, terwijl je eigenlijk gewoon geniet van het uitzicht.

Zonder gein.
Ja het is belangrijk dat er een beloopbare plak- zonepaneel op komt, want na een tijdje stil staan kom er met een moeilijk verwijderbare laagje op afkomstig van de bomen, dan moet de zonepaneel bestand zijn tegen krassen van eventuele zand wat er op kan komen, met de plak afkomstig van bomen.

Terug
Bovenaan