Ik ga uit van mijn kennis, mijn voorraad en contacten.
Groentes verbouwen op zilte grond gaat lastig inderdaad, tenzij het zilte groentes zijn zoals lamsoren, zeekraal en vergeet niet zo'n 150 soorten eetbare zeewieren.
Maar de meeste boeren hebben hun oogsten vaak in de schuur totdat de nieuwe oogst naar binnen kan, een deel zal verloren gaan, maar er wordt hier veel meer geteeld dan dat wij eten.
Nu durf ik ook bijna wel te stellen dat de agrarische delen van Nederland het beter op orde hebben in de voorraadkast dan de grote steden etc, zeker wanneer er al grote rampen hebben plaatsgevonden in de provincie.
Niet alle delen van het land hier lopen onder dus blijft er theoretisch nog grond over om te telen, mocht het een langdurige kwestie worden.
Alle planten en dieren die eetbaar zijn en het zout overleven en of kunnen leven in zout water kunnen gegeten blijven worden, denk hierbij aan vissen, muskusratten, watervogels, riet kan ook behoorlijk zout water hebben en de wortels zijn eetbaar, schelp en schaaldieren, vogels, damherten, reëen, konijnen etc
Het vee dat verdronken is moet zo snel mogelijk geslacht en verdeeld worden en het vee dat nog leeft zal naar de hogere gronden gebracht moeten worden.
wat is preppen, tja een waterfilter, 6 flessen water op zolder, kaarsen en een aansteker en een paar blikken knakworsten voldoet al toch.
Ik heb mijn zaken iets beter voor elkaar en acht mijzelf goed voorbereid met vele opties,enkel zoals eerder aangegeven ben ik beperkt ivm mijn zoontje, hier laat ik het verder bij.
Schulden, werkeloos etc, volgens mij wanneer iemand zijn baan kwijtraakt kom je in aanmerking voor een uitkering, dus dan blijft er toch gewoon een inkomen bestaan, wel een stuk minder, maar helemaal geen geld, dat toch niet.
3-5 jaar geen werk, daar geloof ik niet in voor MIJZELF, als ik wil werken en ik kan ook daadwerkelijk wat en daarbij heb ik ook een goed werkverleden, dan is er hier atijd iets te doen.
Tot nu toe altijd kunnen werken en dan pakte ik ook alles aan, niks te vies, te zwaar, te lang etc en al heel lang vast werk voor tot nu toe 2 werkgevers.
Een groot rampgebied en hulpverlening, tja kort gezegd, ik ben de overheid, ik ben de hulpverlening, ik ben onderdeel van een calimiteiten/rampen team