• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Eindelijk Grote Rvs Horeca pannen . Maar nu het hoe maken van bijv 20 Liter Soep

Niels

Mankinds only hope
Leuk zo'n maga pan.
Als je zin hebt om op je SC een groepsmaaltijd / stoofpotje te doen wil ik wel helpen.
Kost uuuuuuuren met groente snijden, maar goed :p.
 

Flos

SHTF Expert
De twee post hier boven doen mij denken aan een verhaal.
Een Vlaamse jongen ging trouwen met een Nederlands meisje.
Ze hadden het niet breed en wilden toch een bruiloftsfeest geven.
Ze spraken af dat de uitgenodigde gasten aan het meisjes kant de witte wijn zouden mee brengen per koppel een fles. Lekker zeiden ze voor bij het vis gerecht.
En de gasten van aan de jongen zijn kant zouden voor de rode wijn zorgen. Een fles per koppel. Lekker voor bij het vlees gebraad.
Aan gekomen op het feest werd de rode wijn in een vat gegoten en de witte wijn in een ander vat.
Een van de gasten ledigde haar fles bij de witte wijn.en zij na het groeten van het pasgetrouwde koppel tegen haar partner.
Ik heb thuis de wijn uit de fles gehaald en ze met water terug gevuld. Een fles water op zoveel wijn dat gaat niet opvallen toch.
Het voorgerecht was op gerolde tong files met lekkere saus en bladerdeeg gebak.
Maar weet je wat ze er bij gedronken hebben?







Inderdaad. Water.
 

RobertP

Elementary prepper
Prepper soep

bak in een gote pan een mengsel van gesneden goenten, blokjes aardappel en vis of vlees , net want je hebt.
eventueel, wat voorgekookte mie, pasta of rijst toevoegen
Op smaak brengen met peper zout , paprika en chili poeder. (nasi kruiden werk ook heel goed)
Een flinke wok vol moet genoeg zijn voor 20 liter.

Bouillon (opgelost uit poeder of concentraat) aan de kook brengen . zoveel als je nodig hebt
Gebakken massa in delen bij de bouillon doen en flink roeren
minut of 10 doorkoken, en klaar.

Om te binden (stilt de honger beter) kan je geweekte bruine bonen (als ze gaar zijn een beetje stampen), spit erwten of kikker erwten mee koken.
Met boter en bloem binden kan ook, maar dan moet je de soep eerst afkoelen en dat is bij 20 liter zonde van de brandstof om het weer aande kook te krijgen.

Voor liefhebbers van tomaten soep, voor 20 lier soep 1 liter tomaten pure met wat uien even aanbakken en schep voor schep door de soep roeren.
 
F

frans81

Gast
Zoveel recepten om van te smullen !

Nog effe En iedereen gaat aan de mega Horeca pannen :hug::p
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk zo'n maga pan.
Als je zin hebt om op je SC een groepsmaaltijd / stoofpotje te doen wil ik wel helpen.
Kost uuuuuuuren met groente snijden, maar goed :p.

Als SC Noord Limburg doorgaat dan mag er een Groepsmaaltijd door oa Jou en andere prepkoks gerealiseerd worden .

Stoofpot ala Niels

an-italian-man-making-a-huge-pot-of-meatballs-and-sauce-AYCGT1.jpg
 
F

frans81

Gast
@Flos wat is jou ervaring met

de op de foto getoonde brander types ?

Of toch beter iets kopen dat te regelen is op de Brander zelf ?

20190120_162531.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 al de branders die ik heb zijn regelbaar.
Ik zal eens kijken of ik er een op overschot heb, voor jou.

Waar werden zulke niet regelbare dan voor gebruikt ? Jij een idee .
Wel heb ik meerdere modellen gezien van dit merk . Ik moet nu eerst een goedgekeurde gasfles ritselen zodat ik kan uitproberen .
Ik neem aan dat dit alle Propaan / Butaan branders zijn ?
Of alleen Propaan of alleen Butaan ?
 

DO-it

Diehard Prepper
Op deze branders kun je prima grote pannen met eten koken! Op een dergelijke brander is begin deze maand nog stamppot boerenkool gemaakt voor 40 personen.
 

Flos

SHTF Expert
Geen idee waar die niet regelbare branders worden voor gebruikt.
Normaal branden deze brander zowel propaan als begaan volgens mij.
 

Niels

Mankinds only hope
Als SC Noord Limburg doorgaat dan mag er een Groepsmaaltijd door oa Jou en andere prepkoks gerealiseerd worden .

Stoofpot ala Niels

Bekijk bijlage 14715
Haha, komt goed, ikheb wel een recept in gedachten denk ik :D.

@Flos wat is jou ervaring met

de op de foto getoonde brander types ?

Of toch beter iets kopen dat te regelen is op de Brander zelf ?

Bekijk bijlage 14719
Lijkt me een fijne brander. Is ook wel te regelen door, is wel wat op te knutselen lijkt me...
Ik heb wel 11,5 kg. propaan wat ik mee kan nemen naar de SC, dan kunnen we heeeeeel veel stoofpotjes maken :p.

Waar werden zulke niet regelbare dan voor gebruikt ? Jij een idee .
Wel heb ik meerdere modellen gezien van dit merk . Ik moet nu eerst een goedgekeurde gasfles ritselen zodat ik kan uitproberen .
Ik neem aan dat dit alle Propaan / Nu gaan branders zijn ?
Of alleen Propaan of alleen Butaan ?
Eigenlijk doorgaans wat op butaan werkt werkt op propaan ook wel, tenminste met zulke branders.
 

Flos

SHTF Expert
Op deze branders kun je prima grote pannen met eten koken! Op een dergelijke brander is begin deze maand nog stamppot boerenkool gemaakt voor 40 personen.
Ja maar was die brander regelbaar. Op SC Vlaanderen had ik er ook een bij maar regelbaar. Deze van @frans81 is niet regelbaar . Lijkt mij onveilig.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Na even wat googelen kwam ik idd een door iemand veranderde Helco 370 tegen . Een kraantje erop gemonteerd .

Wat ik wel overdreven vind is die 2cm uitsparing voordat het gas uiteindelijk de buis ingaat ( zie foto 1 ) .
Bij minder druk zal men dan aldaar geen ontsnapping van gas krijg en ? Ik neem aan dat dat opengedeelte ( uitsparing ) dient voor het verkrijgen van een lucht/ Gasmengsel ;) ?

20190123_231809.jpg

Foto's met 1 Helco 370 met een door iemand aangebracht kraantje .

Screenshot_20190123-230934_Chrome.jpg Screenshot_20190123-231104_Chrome.jpg Screenshot_20190123-231025_Chrome.jpg Screenshot_20190123-230957_Chrome.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Die uitsparing is om lucht mee te nemen.
In je slang zit (hopelijk :confused:) alleen gas, bij de uitsparing word een deel van de verbrandingslucht bijgemengd / meegenomen door de snelheid van het gas,
uiteindelijk word op de branderkop bij de vlam dus het laatste beetje lucht toegevoegd voor de verbranding.

Maar... in hoeverre je die brander probleemloos kunt terugregelen is natuurlijk even de vraag.
Ik zou eerst eens willen weten voor welke druk die brander geschikt is. Is die voor normaal 30 mBar? Of misschien wel 50 of 70 mBar?
Ik zou proberen er eerst eens een 30 mBar regelaar voor te zetten en kijken wat hij doet.
Brand hij dan al standje straaljager dan weet je dat je vast niet meer druk er voor moet zetten.

Ik weet niet of ze in die lage drukken bestaan, maar misschien zijn er ook regelbare gasdrukregelaars tot 30 mBar?!
In de zwaardere soorten voor dakdekkers en andere industriele toepassingen kom je vaker regelbare gasdrukregelaas tegen.
Zo heb ik er al eens op een ontharingsmachine voor varkens gemonteerd :D waar een barretje of 2 op de brander stond (= 2000 mBar) :D.

Overigens op butaan laten werken zal ook wel gaan, ik ben alleen bang dat het op 1 zo'n busje van de Action niet gaat werken,
ja werkt wel, maar niet heel lang omdat je zoveel gas vraagt met zo'n brander dat het blikje zo snel af zal koelen dat de n-butaan niet meer verdampen wil.
Overigens een gasdrukregelaar 30 mBar van Cadac geschikt voor schroefbusjes met een adapter voor butaanblikjes is na enige modificatie met een dremel wel mogelijk.
Volgensmij heb ik hier op het forum daar wel eens wat over gedumpt.

Maar persoonlijk zou ik er een propaanflesje bij regelen, heb je in de winter ook geen gezeik, werkt tot ver onder 0 wat in Nederland nooit is voorgekomen.

Maar zoor de SC kan ik gewoon meenemen.
 
Bovenaan