• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Eindelijk Grote Rvs Horeca pannen . Maar nu het hoe maken van bijv 20 Liter Soep

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het. Deze brander werkt met een regelbare drukregelaar. Of je zet een ventiel op de brander of je zet er een andere druk regelbaar op. Of je voert alles af naar de schoothandelaar wegens te gevaarlijk en onstabiel ding.

De uitsparing is wel normaal.

Als SC Noord Limburg doorgaat dan mag er een Groepsmaaltijd door oa Jou en andere prepkoks gerealiseerd worden .

Stoofpot ala Niels

Bekijk bijlage 14715
Dat formaat kookpot heb ik hier ook nog staan. Wel in aluminium.
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Bijna elke soep die ik maak (vegan) begint bij het aanstoven van uien op een laag vuurtje. eventueel ook prei en/ of selder. dan de andere groenten in stukken bijvoegen. (Toevoegen van aardappelen of rijst zorgt voor een meer vastere soep), water bijvoegen tot alles onder staat en op hoog vuur tot het water kookt. Zodra het kookt terug op een laag vuurtje,per 1-2 liter een groenten bouillon blokje bijvoegen (naargelang de smaak je wil) en dit voor 1.5-2 uur laten sudderen met het deksel op de pot (om het kwartier eens roeren) er bij dan laten afkoelen tot een 50 graden om te mixen met staafmixer en hierbij water toevoegen naar keuze om de dikte van de soep te bepalen. (belangrijk is als je staafmixert ;), mix je ook zuurstof bij en is het aangewezen de soep nog eens op te koken voor 5 minuten anders wordt deze sneller slecht).

Voor 20 liter soep heb je ongeveer een 10-12 kg aan groentes nodig... echte zou ik persoonlijk in een pot van 20 liter maximum de helft aan soep in klaarmaken uit veiligheidsredenen. Een kokende massa van 30 kg is niet zo handig te hanteren.

*als je de soep wil invriezen in porties best niet te veel water bijdoen bij het staafmixen. Als je deze terug ontdooit en opwarmt moet je er toch beetje water in de pot zijn om ze sneller te ontdooien ook is ff mixen hier aangewezen.



Je kan dan ook kiezen of je al dan niet je soep afzeeft.. de groentenpulp in de zeef kan je dan gebruiken voor veggieburgers, boterhamspread of om pastasaus te maken.
 
F

frans81

Gast
Vandaag is eindelijk door een Dorpsgenoot de Telco 370 Wokbrander gevonden .
Deze is met origineel kraantje en ander type brander . Ook oogt het ding als een recentere productie .
We gaan beide versies testen wanneer ik de Gasfles in huis heb .

20190220_144850.jpg 20190220_144938.jpg 20190220_144545.jpg 20190220_144606.jpg 20190220_143239.jpg
 
F

frans81

Gast
Ik heb de brander terug gebracht .
Na aansteken op halve stand ging goed , maar wanneer open kwam er een plof en het ding hi g spontaan uit .
Ook vatte het kraantje vlam pff . Dacht eerst dat de slang niet goed zat haha . Maar na strakker draaien van de klem vatte ie wanneer brander aan was , meteen weer vlam .

Onveilig dus .

15 euro wat over the top ;)
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb dat ook met een brander dat ik veel gebruik. Een ouderwetse dreun op geven en het is over.
Nee even serieus. Dat komt dat de hoeveelheid gas en lucht niet kloppen. Ook omdat de vlambevestiger koud staat. Zal waarschijnlijk wat te maken hebben met die tanden die hij kwijt is. En eens uitblazen met perslucht.
Het helpt ook als je het gaskraantje langzaam open draait .
 
F

frans81

Gast
Ik heb dat ook met een brander dat ik veel gebruik. Een ouderwetse dreun op geven en het is over.
Nee even serieus. Dat komt dat de hoeveelheid gas en lucht niet kloppen. Ook omdat de vlambevestiger koud staat. Zal waarschijnlijk wat te maken hebben met die tanden die hij kwijt is. En eens uitblazen met perslucht.
Het helpt ook als je het gaskraantje langzaam open draait .

Via langzaam open had ik al gedaan !
Dat kraantje stuk is dat is het grootste euvel .

Derhalve ook al terug gebracht .

15 euro voor defecte brander vind ik teveel .

De andere brander ( die ik eerder vermelde ) werkt goed .

Ik wacht even af wat jij nog voor brander met kraantje hebt ! ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
F

frans81

Gast
Vandaag tevens van @Shadow de Gasfles ontvangen met een Brixton KO6383DU driepits kookplaat .

Fles meteen aan de brander gehangen en getest . HELCO 370 brander doet het dus goed . Regelen moet ik het via de gaskraan op fles .
Het ding geeft behoorlijk veel hitte ! Derhalve veel vermogen .

Ik denk dat ik de brander wel even in een electrolysebad doe ivm aanwezige vliegroest in ook binnenzijde ( gas instroom gedeelte ) van de brander .

Tot nu toe doet brander 1 het tenminste .

@Shadow bedankt ;) Je krijgt van mij ter compensatie een paar BATA Legerkistjes in de juiste maat .

De fles kan wanneer leeg gelukkig geruild worden tegen weer een volle bij de juiste dealer .

20190221_151514.jpg 20190221_151222.jpg 20190221_151226.jpg 20190221_151231.jpg 20190221_151247.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
De fles kan wanneer leeg gelukkig geruild worden tegen weer een volle bij de juiste dealer .

Waarom ruilen ipv vullen?Let bij ruilen goed op de datum. Dit is een nieuwe fles, keur tot 2028. Bij ruilen krijg je in de meeste gevallen een oudere fles terug.
Theoretisch zou je wat geld terug krijgen als je een oudere fles terug krijgt, maar in de praktijk vergeten ze dat nog wel eens.
 
F

frans81

Gast
Waarom ruilen ipv vullen?Let bij ruilen goed op de datum. Dit is een nieuwe fles, keur tot 2028. Bij ruilen krijg je in de meeste gevallen een oudere fles terug.
Theoretisch zou je wat geld terug krijgen als je een oudere fles terug krijgt, maar in de praktijk vergeten ze dat nog wel eens.

Voor zover ik begrepen heb mag een Antargaz fles niet zomaar gevuld worden !
En kan derhalve alleen omgeruild worden voor een volle fles .

Dat ie ergens gevuld KAN worden geloof ik wel .
Maar of men dat dan ook zomaar doet ??
Er staat tenslotte " Antargaz " op de fles ! En ik denk dat vulstations onderling de regels wel in acht nemen !?
 

Marcov

Prepper goeroe
Voor zover ik begrepen heb mag een Antargaz fles niet zomaar gevuld worden !
En kan derhalve alleen omgeruild worden voor een volle fles .

Dat ie ergens gevuld KAN worden geloof ik wel .
Maar of men dat dan ook zomaar doet ??
Er staat tenslotte " Antargaz " op de fles ! En ik denk dat vulstations onderling de regels wel in acht nemen !?

Antargaz is een ruilsysteem, dat heb ik uit de foto's niet op kunnen maken. Dan ligt het anders. Wettelijk gezien, denk ik, dat een officieel vulstation ze wel mag vullen, maar Antargaz wil dat niet.
Dus dat wordt een stukje fietsen met die fles, als die leeg is. ;)
De flessen die ik heb zijn eigendom van mij.
Die wil ik niet ruilen, sommige stations willen alleen maar ruilen. In mijn geval word ruilen huilen.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Wij kunnen onze flessen met gas laten vullen bij onbemande vulstations, ideaal.

Ik zal binnenkort even de kruidencombi's noteren welke opa Zonnebrood gebruikte om soep te koken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Bovenaan