• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Geen aansluiting op het electriciteitsnetwerk en dan een aggregaat aansluiten.

James

Prepper
Hallo
Nu heb ik een vraag
Kan je een generator aan je huis aan sluiten als er geen stroomkast is wel overal stroomkabels in het huis
ik voeg foto erbij het gaat om een van 100kw het gaat om deze generator
 

Bijlagen

  • image-0-02-05-254d1a73503dc4b7cf4806074d40a4ce3093de7685f01e8e09a7a80f55041722-V.jpg
    image-0-02-05-254d1a73503dc4b7cf4806074d40a4ce3093de7685f01e8e09a7a80f55041722-V.jpg
    41.2 KB · Weergaven: 39

Arie

Diehard Prepper
Hallo
Nu heb ik een vraag
Kan je een generator aan je huis aan sluiten als er geen stroomkast is wel overal stroomkabels in het huis
ik voeg foto erbij het gaat om een van 100kw het gaat om deze generator

Je bedoelt dat je geen groepenkast hebt of eigen hoofdschakelaar.
 

Niels

Mankinds only hope
@James, hoezo geen stroomkast? Met die generator kan je gok ik zo je hele buurt voorzien, incl. draaiende wasmachine's.
Elk huis heeft een groepenkast/verdeelinrichting, what ever.
Gewoon harder zoeken.
Je kan een speciale hoofdschakelaar plaatsen met 3 standen. Lichtnet, uit, en noodstroom (generator).
Je hent ook automatisch installatie;s en alles, maar ik gok dat dat niet nodig is. Kost ook een fortuin.

De generator heeft aansluitingen van 63A?
De onderdelen in jou groepenkast zijn geschikt voor max. 40A waarschijnlijk, dus moet je wissen de generator en jou groepenkast nog een beveiliging aanbrengen.
Een automaat in een behuizing bijvoorbeeld van 40A.
Je zou buiten aan je woning een CEE vorm aansluiting kunnen maken waarop je inplugd met je generator als je die bij je huis gereden hebt.
 

James

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
@James, hoezo geen stroomkast? Met die generator kan je gok ik zo je hele buurt voorzien, incl. draaiende wasmachine's.
Elk huis heeft een groepenkast/verdeelinrichting, what ever.
Gewoon harder zoeken.
Je kan een speciale hoofdschakelaar plaatsen met 3 standen. Lichtnet, uit, en noodstroom (generator).
Je hent ook automatisch installatie;s en alles, maar ik gok dat dat niet nodig is. Kost ook een fortuin.

De generator heeft aansluitingen van 63A?
De onderdelen in jou groepenkast zijn geschikt voor max. 40A waarschijnlijk, dus moet je wissen de generator en jou groepenkast nog een beveiliging aanbrengen.
Een automaat in een behuizing bijvoorbeeld van 40A.
Je zou buiten aan je woning een CEE vorm aansluiting kunnen maken waarop je inplugd met je generator als je die bij je huis gereden hebt.
Nou dan zoek hier maar je zal het niet vinden daar enexis het vertikt hier de meterkast op het adres terug te plaatsen ga of wil ik het dus op die manier gaan doen
 

James

Prepper
Hoe is dat zo gekomen?
Nou als ik das wis kon ik het je zeggen de vorige bewoner zal hier meer over weten en ik vertik het nu om hier uit te gaan enexis denkt dat ze alles kunnen en mogen nu bewijs ik ze dat er ook mensen zijn die niet voor hun buigen en verhuizen gaan omdat hun op principes plakken en mensen bezeiken
 

James

Prepper
Nu dus de vraag hoe kan ik dat ding aan het huis koppelen zonder 100 verlengkabels te gebruiken het moet toch mogelijk zijn het aan de bestaand kabels te verbinden
 

Ray

SHTF Expert
Nou als ik das wis kon ik het je zeggen de vorige bewoner zal hier meer over weten en ik vertik het nu om hier uit te gaan enexis denkt dat ze alles kunnen en mogen nu bewijs ik ze dat er ook mensen zijn die niet voor hun buigen en verhuizen gaan omdat hun op principes plakken en mensen bezeiken

Normaal gesproken komt het volledig ontbreken van een aansluiting, meter en groepenkast alleen voor bij nieuwbouw waar dat nog niet geïnstalleerd is of bij een pand wat onbewoonbaar is verklaard of gesloopt wordt. Geen scenario bij een huurwoning, kan bij een koopwoning of als je wat kraakt. Vandaar mijn vraag.

Het zelf maken van een aansluiting d.m.v. zo'n aggregaat geeft wat meer probleempjes dan alleen het aansluiten ervan. Verzekering en aansprakelijkheid bijvoorbeeld, maar ook de gemeente want zo'n zware jongen voor de deur gaat wat herrie maken en uitstoot produceren. Ik zou nog eens goed kijken naar welke opties er zijn en geen overhaaste beslissingen nemen. Je hebt er nu eenmaal niks aan als 'ze' een maandje later de aggregaat in beslag nemen.
 

James

Prepper
Normaal gesproken komt het volledig ontbreken van een aansluiting, meter en groepenkast alleen voor bij nieuwbouw waar dat nog niet geïnstalleerd is of bij een pand wat onbewoonbaar is verklaard of gesloopt wordt. Geen scenario bij een huurwoning, kan bij een koopwoning of als je wat kraakt. Vandaar mijn vraag.

Het zelf maken van een aansluiting d.m.v. zo'n aggregaat geeft wat meer probleempjes dan alleen het aansluiten ervan. Verzekering en aansprakelijkheid bijvoorbeeld, maar ook de gemeente want zo'n zware jongen voor de deur gaat wat herrie maken en uitstoot produceren. Ik zou nog eens goed kijken naar welke opties er zijn en geen overhaaste beslissingen nemen. Je hebt er nu eenmaal niks aan als 'ze' een maandje later de aggregaat in beslag nemen.
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Enexis is de netbeheerder? In dat geval zijn zei verantwoordelijk voor alles t/m de meter.
De verdeelinrichting (volksmond: groepenkast) is van jou zelf, en kun je ten alle tijden bij.
Stel je zet je waterkoker, en koffiezetapparaat tegelijk aan, en de groep springt er uit, waar zit je die dan weer in?
Nou, DAT is het punt waar je je aansluiting moet realiseren.

Het is nooit zo dat jij je groepenkast niet kan bereiken.
Stel je voor er is een gevaarlijke situatie met water, vonken, en die shit, dan moet je altijd je spanning af kunnen zetten,
dit is zelfs een eis! In de nieuwe norm moet dat zelfs met 1 handeling voor de hele woning zijn.

Als je in een complex zit kan dat best op een centrale(re) plaats zitten, per x aantal woningen.
Vraag je complexbeheerder dan om toegang.

Maar vooralsnog, harder zoeken, je hebt een verdeelinrichting.
Regel toegang...
Huur je, of heb je iets gekocht?
Als je huurt vind de verhuurder het vast niet fijn als je aan zijn installatie knutselt.

En Enexis doet echt niet iets om jou dwars te zitten hoor...

Graag iets een andere insteek, en wat minder negativiteit als het kan.
Er is echt een oplossing.
Ik kom elke dag bij diverse installaties, en geloof me, er zit ergens een groepenkast.

Vertel eerst eens iets meer over wat voor type gebouw, of je huurt, wat voor soort woning het is, bouwjaar,
eventueel foto van het geboud, de gallerij (wanneer complex).
 

James

Prepper
Het huis is niet onbewoonbaar wordt niet gesloopt of dergelijk het punt is dat enexis dit wettelijk mag ik heb mij rot gelopen bij advocaten en deze jongeveer is een diesel bouwjaar 2008 en staat niet op straat maar op mijn oprit dat van de straat uit niemand kan zien ik denk niet dat hij een tering herrie maakt hij is ook gebruik bij een ziekenhuis als noot stroom generator
 

Richard434

Prepper goeroe
Alvorens je hier zelf aan te wagen, wat op zich niet heel moeilijk is als je weet hoe een groepenkast opgebouwd is, zou ik je toch aanraden om uit te zoeken waarom de aansluiting verwijdert is.
Dit is inderdaad soms omdat de woning niet meer voldoet, of voldeed.
Ook kan het zijn dat er veelvuldig illegaal stroom is afgetapt (wietkwekerij of zo) waardoor de aansluiting is verwijdert.
Dit kan eventueel ook gevolgen hebben voor alle bestaande bedrading en de veiligheid daarvan.

Verder wat @Ray al aanhaalde, is het niet altijd toegestaan om (zo'n grote) generator te hebben draaien.

Overigens kost een aansluiting laten maken door Enexis, pak m beet €1000,-
Nu weet ik niet waar jij zo'n generator op laat draaien, maar die kosten lopen ook rap op.

Als je weet waarom er geen aansluiting meer is, dan kan je gaan bekijken hoe het op te lossen is.

Overigens als Enexis, (zoals je net zelf toevoegt) het recht heeft, zit er een gegronde reden achter.
Een rechter zegt niet, "ja, jullie hebben het recht om James zijn aansluiting zonder reden te ontzeggen"
 

James

Prepper
Enexis is de netbeheerder? In dat geval zijn zei verantwoordelijk voor alles t/m de meter.
De verdeelinrichting (volksmond: groepenkast) is van jou zelf, en kun je ten alle tijden bij.
Stel je zet je waterkoker, en koffiezetapparaat tegelijk aan, en de groep springt er uit, waar zit je die dan weer in?
Nou, DAT is het punt waar je je aansluiting moet realiseren.

Het is nooit zo dat jij je groepenkast niet kan bereiken.
Stel je voor er is een gevaarlijke situatie met water, vonken, en die shit, dan moet je altijd je spanning af kunnen zetten,
dit is zelfs een eis! In de nieuwe norm moet dat zelfs met 1 handeling voor de hele woning zijn.

Als je in een complex zit kan dat best op een centrale(re) plaats zitten, per x aantal woningen.
Vraag je complexbeheerder dan om toegang.

Maar vooralsnog, harder zoeken, je hebt een verdeelinrichting.
Regel toegang...
Huur je, of heb je iets gekocht?
Als je huurt vind de verhuurder het vast niet fijn als je aan zijn installatie knutselt.

En Enexis doet echt niet iets om jou dwars te zitten hoor...

Graag iets een andere insteek, en wat minder negativiteit als het kan.
Er is echt een oplossing.
Ik kom elke dag bij diverse installaties, en geloof me, er zit ergens een groepenkast.

Vertel eerst eens iets meer over wat voor type gebouw, of je huurt, wat voor soort woning het is, bouwjaar,
eventueel foto van het geboud, de gallerij (wanneer complex).
Enexis is de netbeheerder? In dat geval zijn zei verantwoordelijk voor alles t/m de meter.
De verdeelinrichting (volksmond: groepenkast) is van jou zelf, en kun je ten alle tijden bij.
Stel je zet je waterkoker, en koffiezetapparaat tegelijk aan, en de groep springt er uit, waar zit je die dan weer in?
Nou, DAT is het punt waar je je aansluiting moet realiseren.

Het is nooit zo dat jij je groepenkast niet kan bereiken.
Stel je voor er is een gevaarlijke situatie met water, vonken, en die shit, dan moet je altijd je spanning af kunnen zetten,
dit is zelfs een eis! In de nieuwe norm moet dat zelfs met 1 handeling voor de hele woning zijn.

Als je in een complex zit kan dat best op een centrale(re) plaats zitten, per x aantal woningen.
Vraag je complexbeheerder dan om toegang.

Maar vooralsnog, harder zoeken, je hebt een verdeelinrichting.
Regel toegang...
Huur je, of heb je iets gekocht?
Als je huurt vind de verhuurder het vast niet fijn als je aan zijn installatie knutselt.

En Enexis doet echt niet iets om jou dwars te zitten hoor...

Graag iets een andere insteek, en wat minder negativiteit als het kan.
Er is echt een oplossing.
Ik kom elke dag bij diverse installaties, en geloof me, er zit ergens een groepenkast.

Vertel eerst eens iets meer over wat voor type gebouw, of je huurt, wat voor soort woning het is, bouwjaar,
eventueel foto van het geboud, de gallerij (wanneer complex).
 

Niels

Mankinds only hope
Nu dus de vraag hoe kan ik dat ding aan het huis koppelen zonder 100 verlengkabels te gebruiken het moet toch mogelijk zijn het aan de bestaand kabels te verbinden
Hier heb ik al antwoord op gegeven.

Heel eerlijk, als jij niet weet waar uberhoubt je verdeelinrichting is, of over de thermen die je gebruikt vraag ik me af of het raadzaam is dit zelf te realiseren. Als ik jou was zou ik e.e.a uit laten voeren door een erkend installateur (aangesloten bij Uneto VNI dus), of ander hoogstaand bedrijf.
Vertel ook wat voor agregaat je aan wilt sluiten, en geef de waarde's door, en de manier van aansluiten van de machine (dit vraag je vooraf op bij de leverancier), of laat dit je installateur zelf doen. Waarschijnlijk stelt je installateur een kleinere generator voor, omdat dat ding op de foto een komplete wietkwekerij kan laten draaien. Of is dat ook je intentie?
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
image.jpg
 
Bovenaan