• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Geen aansluiting op het electriciteitsnetwerk en dan een aggregaat aansluiten.

James

Prepper
Alvorens je hier zelf aan te wagen, wat op zich niet heel moeilijk is als je weet hoe een groepenkast opgebouwd is, zou ik je toch aanraden om uit te zoeken waarom de aansluiting verwijdert is.
Dit is inderdaad soms omdat de woning niet meer voldoet, of voldeed.
Ook kan het zijn dat er veelvuldig illegaal stroom is afgetapt (wietkwekerij of zo) waardoor de aansluiting is verwijdert.
Dit kan eventueel ook gevolgen hebben voor alle bestaande bedrading en de veiligheid daarvan.

Verder wat @Ray al aanhaalde, is het niet altijd toegestaan om (zo'n grote) generator te hebben draaien.

Overigens kost een aansluiting laten maken door Enexis, pak m beet €1000,-
Nu weet ik niet waar jij zo'n generator op laat draaien, maar die kosten lopen ook rap op.

Als je weet waarom er geen aansluiting meer is, dan kan je gaan bekijken hoe het op te lossen is.

Overigens als Enexis, (zoals je net zelf toevoegt) het recht heeft, zit er een gegronde reden achter.
Een rechter zegt niet, "ja, jullie hebben het recht om James zijn aansluiting zonder reden te ontzeggen"
De opzegging ligt op het huis en het zal aan de vorige bewoner liggen en ik denk dat hier plantage gewees is kan niet anders maar ik betaal die rekening namelijk niet ik de wetgeving mag enexis het bij de volgende bewoner of koper of verhuurder het bedrag opeisen en dat ga ik beslist niet doen dus nu ga ik dat ding hier zetten hij zal niet zoveel herrie gaan maken daar hij gebruikt is bij een ziekenhuis en het is een diesel met een tankinhoud van 150L prijs van de diesel valt reuze mee hij verbruikt 1L op 3,5 uur
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
De opzegging ligt op het huis en het zal aan de vorige bewoner liggen en ik denk dat hier plantage gewees is kan niet anders maar ik betaal die rekening namelijk niet ik de wetgeving mag enexis het bij de volgende bewoner of koper of verhuurder het bedrag opeisen en dat ga ik beslist niet doen dus nu ga ik dat ding hier zetten hij zal niet zoveel herrie gaan maken daar hij gebruikt is bij een ziekenhuis en het is een diesel met een tankinhoud van 150L prijs van de diesel valt reuze mee hij verbruikt 1L op 3,5 uur
@James En als hij draait, wat is dan het verbruik?
 

James

Prepper
Hier heb ik al antwoord op gegeven.

Heel eerlijk, als jij niet weet waar uberhoubt je verdeelinrichting is, of over de thermen die je gebruikt vraag ik me af of het raadzaam is dit zelf te realiseren. Als ik jou was zou ik e.e.a uit laten voeren door een erkend installateur (aangesloten bij Uneto VNI dus), of ander hoogstaand bedrijf.
Vertel ook wat voor agregaat je aan wilt sluiten, en geef de waarde's door, en de manier van aansluiten van de machine (dit vraag je vooraf op bij de leverancier), of laat dit je installateur zelf doen. Waarschijnlijk stelt je installateur een kleinere generator voor, omdat dat ding op de foto een komplete wietkwekerij kan laten draaien. Of is dat
@James En als hij draait, wat is dan het verbruik?
Hij verbruikt 1L op 3,5uur
 

Niels

Mankinds only hope
Dat is inderdaad netjes... Maar toch in de nacht lawaai, geloof me.
In jou geval, zit je groepenkast er nog wel? Die is namelijk niet van Enexis.
Zit daar onder een kast waar je een voedingskabel op kan monteren, met eventueel een 40A automaat er in, of patronen, afhankelijk van je kabel, enz...
Trek een kabel naar het punt van de aansluiting van je aggregaat die je hebt (laten) beken(en)d.
Sluit met een kabel de aggregaat aan op je aansluiting. Zorg overigens wel dat je installatie een aarde heeft!!!
Dus meet je bestaande aarde < 166 Ohm, of sla een pen.
Het is eventueel raadzaam om e.e.a. te laten berekenen, en deels of volledig uit te besteden.

Overigens doe dit alleen als je het echt heel graag wilt. Oplossen met Enexis lijkt me slimmer.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je daar wel zeker van? Ik lees hier iets van 22 liter..., maar OK dat zal bij 1/4 last zijn...
Ik heb een 2,2 kW benzine generatortje en die doet 2 uur op een liter... Diesel is zuiniger maar het is een zware machine dus ook bij weinig kW verbruik lijkt 3,5 uur mij wel extreem zuinig...
upload_2016-11-6_0-20-48.png
upload_2016-11-6_0-22-42.png
http://www.wietforum.nl/topic/67230-generator-aggregaat/
 

Niels

Mankinds only hope
@RockyFlats , dat lijkt me reeel. Mijn 1000W aggregaatje doet met 0,88 L een uur... en dat is een inverter ook nog.
(correctie, die is benzine 4 takt, niet helemaal vergelijkbaar).
 

James

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad netjes... Maar toch in de nacht lawaai, geloof me.
In jou geval, zit je groepenkast er nog wel? Die is namelijk niet van Enexis.
Zit daar onder een kast waar je een voedingskabel op kan monteren, met eventueel een 40A automaat er in, of patronen, afhankelijk van je kabel, enz...
Trek een kabel naar het punt van de aansluiting van je aggregaat die je hebt (laten) beken(en)d.
Sluit met een kabel de aggregaat aan op je aansluiting. Zorg overigens wel dat je installatie een aarde heeft!!!
Dus meet je bestaande aarde < 166 Ohm, of sla een pen.
Het is eventueel raadzaam om e.e.a. te laten berekenen, en deels of volledig uit te besteden.

Overigens doe dit alleen als je het echt heel graag wilt. Oplossen met Enexis lijkt me slimmer.
Existenz wijk
 

Richard434

Prepper goeroe
1 Liter diesel heeft 36MJ, dat is 10KwH aan energie.
Aangezien de generator dit over 3,5 uur verbruikt, verbruikt hij 0,286 liter per uur.
Dit houdt in dat je 2,86KwH aan energie opwekt, als de generator 100%.

Dus hoe je generator bij dit verbruik 100 KW kan opwekken is mij een klein raadsel. ;)
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@RockyFlats , dat lijkt me reeel. Mijn 1000W aggregaatje doet met 0,88 L een uur... en dat is een inverter ook nog.
(correctie, die is benzine 4 takt, niet helemaal vergelijkbaar).
@Niels Ik heb ook een inverter-dingetje. Het werkelijke verbruik zal bij mij ook wel iets hoger liggen dan die "vanaf 0,5 liter" die is opgegeven. De mijne zal qua verbruik wel ongeveer zoals de jouwe zijn denk ik...
Man, dan hadden we toch beter voor zo'n 100 kW diesel kunnen gaan;)
Als die stil staat dan levert die waarschijnlijk terug aan het net:D
 

dimidrie

Senior Prepper
@James Ik zie dat je vanavond lid geworden bent van dit forum, welkom hier.

Voor wat betreft het probleem van de ontbrekende groepenkast:
- Het was jou bij het bezichtigen van de woning niet opgevallen dat de meterkast geheel leeg was?
- Jij hebt niet bij het bezichtigen gekeken of er elektricteit was en of de centrale verwarming goed werkte?
- De verhuurder heeft ook niets verteld tijdens de bezichtiging dat er geen groepenkast meer aanwezig was?
- Huur jij de woning of heb jij de woning gekraakt?

BTW: Enexis heeft er alle belang bij om weer een werkende aansluiting te verzorgen----> dan kunnen ze namelijk weer maandelijks een rekening sturen voor de verbuikte elektriciteit.
De eigenaar van het pand(verhuurder) moet voor de heraansluiting betalen.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
En die 22 L hoeveel kW heeft dan die generator deze wat ik wil gebruiken heeft 100kw
100 kW. Zo te zien 22 liter bij 1/5 of 1/4 last van 100 kW, dus bij 20 of 25 kW...

Ai, sorry James, ik heb verkeerd gelezen. Het ding is 100 kW en verbruikt 4 l/h bij 27 kW.
 

James

Prepper
@James Ik zie dat je vanavond lid geworden bent van dit forum, welkom hier.

Voor wat betreft het probleem van de ontbrekende groepenkast:
- Het was jou bij het bezichtigen van de woning niet opgevallen dat de meterkast geheel leeg was?
- Jij hebt niet bij het bezichtigen gekeken of er elektricteit was en of de centrale verwarming goed werkte?
- De verhuurder heeft ook niets verteld tijdens de bezichtiging dat er geen groepenkast meer aanwezig was?
- Huur jij de woning of heb jij de woning gekraakt?

BTW: Enexis heeft er alle belang bij om weer een werkende aansluiting te verzorgen----> dan kunnen ze namelijk weer maandelijks een rekening sturen voor de verbuikte elektriciteit.
De eigenaar van het pand(verhuurder) moet voor de heraansluiting betalen.
Ik wis dat hij er niet was en jammer dan maar de verhuurder is niet verantwoordelijk ik ik heb gezegt nou dan meld ik mij als nieuwe huurder aan dan moeten ze aan sluiten en ook jammer voor mij dat moeten ze dus niet en mij krijgt enexis hier nu niet meer uit hoe dan ook ik zal stroom in dit huis krijgen ook al bevalt het enexis niet nu zien wie de langste adem heeft mij krijgen ze niet klein
 

James

Prepper
100 kW. Zo te zien 22 liter bij 1/5 of 1/4 last van 100 kW, dus bij 20 of 25 kW...

Ai, sorry James, ik heb verkeerd gelezen. Het ding is 100 kW en verbruikt 4 l/h bij 27 kW.
Ik zet hier toch niet alles te gelijk aan met normaal stroom de ik het ook niet het verbruik van een diesel is zuinig en deze heeft voordeel dat ik de olie maar eens in de maand erin hoef te doen hij verbruikt maar 1L olie in de maand heet dus onder andere ook dat de onderhoud gelukkig mee valt
 

James

Prepper
3
Ik zet hier toch niet alles te gelijk aan met normaal stroom de ik het ook niet het verbruik van een diesel is zuinig en deze heeft voordeel dat ik de olie maar eens in de maand erin hoef te doen hij verbruikt maar 1L olie in de maand heet dus onder andere ook dat de onderhoud gelukkig mee valt
3,5 L is het verbruik nu kijk ik niet op een halve liter zijn tank inhoud is 150L de diesel kost iets meer dan 1 euro
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Ik wis dat hij er niet was en jammer dan maar de verhuurder is niet verantwoordelijk ik ik heb gezegt nou dan meld ik mij als nieuwe huurder aan dan moeten ze aan sluiten en ook jammer voor mij dat moeten ze dus niet en mij krijgt enexis hier nu niet meer uit hoe dan ook ik zal stroom in dit huis krijgen ook al bevalt het enexis niet nu och vast zien wie de langste adem heeft mij krijgen ze niet klein
@James Ik vermoed dat jouw aggregaat dan toch zo'n 2-3,5 liter per uur verbruikt, en dat wordt een dure grap. Een kleinere generator is dan qua verbruik gunstiger, en heb je er relatief snel uit. Maar aansluiten is dan toch vast voordeliger?
Ellendige situatie, maar je bent dan van flink hogere kosten af lijkt me.
In zekere zin, zo zou je het kunnen zien, betalen zij dan de kosten die jij bespaart door je aan te sluiten. Jij betaalt die dan immers niet, maar alleen de aansluitkosten en het verbruik...
 

James

Prepper
1 Liter diesel heeft 36MJ, dat is 10KwH aan energie.
Aangezien de generator dit over 3,5 uur verbruikt, verbruikt hij 0,286 liter per uur.
Dit houdt in dat je 2,86KwH aan energie opwekt, als de generator 100%.

Dus hoe je generator bij dit verbruik 100 KW kan opwekken is mij een klein raadsel. ;)
Tja dat zal ik zien als hij hier staat
 

James

Prepper
@James Ik vermoed dat jouw aggregaat dan toch zo'n 2-3,5 liter per uur verbruikt, en dat wordt een dure grap. Een kleinere generator is dan qua verbruik gunstiger, en heb je er relatief snel uit. Maar aansluiten is dan toch vast voordeliger?
Ellendige situatie, maar je bent dan van flink hogere kosten af lijkt me.
In zekere zin, zo zou je het kunnen zien, betalen zij dan de kosten die jij bespaart door je aan te sluiten. Jij betaalt die dan immers niet, maar alleen de aansluitkosten en het verbruik...
Zo makkelijk had ik het ook gedacht om aan te laten sluiten maar daar heb ik mij dus in vergist als enexis niet wil dan vraag ik al niet meer ik ga niet voor hun op de knieën dat verrek ik nu dan zal ik het zo moeten gaan doen maar hier krijgen ze mij niet meer uit
 

dimidrie

Senior Prepper
Ik wis dat hij er niet was en jammer dan maar de verhuurder is niet verantwoordelijk ik ik heb gezegt nou dan meld ik mij als nieuwe huurder aan dan moeten ze aan sluiten en ook jammer voor mij dat moeten ze dus niet en mij krijgt enexis hier nu niet meer uit hoe dan ook ik zal stroom in dit huis krijgen ook al bevalt het enexis niet nu zien wie de langste adem heeft mij krijgen ze niet klein

Enexis(netbeheerder) heeft natuurlijk niets te zeggen of iemand wel of niet een pand kan blijven huren. Daar zijn ze ook helemaal niet in geinteresseerd.

Normaal gesproken zorgt iedereen die een pand wil verhuren dat de elektra in orde is, omdat het anders niet te verhuren is.
Vandaar ook mijn vraag of je het gehuurd hebt of dat je het pand hebt gekraakt? Als je het hebt gekraakt dan snappen wij ook wat beter waarom de verhuurder de elektra niet op orde wil brengen.

Je moet wel heel erg graag in dat pand willen wonen als je bereid bent om naast de huur ook nog eens 50e per dag aan diesel te verstoken voor de nodige elektriciteit.
 
Bovenaan