• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gemotoriseerde twee wielers

zonnebrood

Mankinds only hope
@The mad engineer, jammer zeg, Zo'n Africa Twin zijn heerlijke fietsen een Trans Alp ook trouwens, daar kan je heerlijk kilometers mee vreten :) En er is makkelijk van alles aan vast te knopen.

ik ben zelf gek op lichte fietsen :) Heb een Honda Magna met 1100cc gehad en dat beviel toch niet echt, daarna allemaal lichter spul gehad en dat bevalt toch het beste :)

Mijn favoriet was de MTX80, lekker janken met zo'n tweetakt heb wel schik gehad van het beestje :)

Ben aan het kijken voor een Honda XR125 of een Yamaha tw125
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

The mad engineer

Diehard Prepper
@zonnebrood - er komt vast wel wat nieuws op mijn pad.

Ik heb van alles gehad, steeds zwaarder tot de laatste CBR1000F. En ja, dat lichte, dat stuurt zo lekker en direct. Voor mijn postuur is een 125cc een beetje motormishandeling denk ik :) Hoewel ik de Varadero 125 erg mooi vind. Stiekem vind ik het erg leuk, zo'n 125. Het is net een brommert.

Ja een tweetakt is geweldig! Dat geluid ook. Had ook een snorbrommertje gehad die kilometerteller ging het klokje rond tot tegen de aanslag. Geen idee dus hoe hard :)

Ben benieuwd wat het gaat worden voor jou!
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Ik word er helemaal gek van. Kan geen motor meer zien. Alles waar ik interesse in heb: "sorry meneer, hij is NET verkocht". Het lijkt wel een samenzwering.

Misschien toch maar gewoon voor een oudere Yamaha XT gaan. Maar voor die prijzen kan je verdorie een dikke BMW kopen....
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Vanmorgen eerst die XT bekeken, maar ondanks de onderhoudshistorie die hij op papier had, nog steeds 12 jaar oude remleidingen. Die hadden al 3x vervangen moeten zijn... Dus laat maar.

Toen een rit gemaakt op een Huskie, en dat is m geworden. Niet echt een groot toerist maar comfortabel genoeg. Meer dan genoeg bodemspeling. Hele mooie eenvoudige machine.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@The mad engineer , gefeliciteerd met je husky! Ik wens je veel veilige kilometers op je nieuwe fiets! Remleidingen worden gek genoeg altijd vergeten te vervangen, het is eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik altijd vervang als ik een nieuwe of andere fiets koop. Rubberen remleiding er af en staalgevlochten leiding er op, en dan vaak ook meteen de remblokjes/schoenen vervangen.

Gisteren opzoek gegaan naar een nieuwe helm, eigenlijk opzoek naar een Nolan N44 maar niet kunnen vinden. Had erg goede ervaringen met de N43 omdat deze lekker zit met bril, goed zicht heeft en het ingebouwde visier vind ik helemaal top. Nadeel alleen is dat deze niet erg stil was boven de 110 en dat rij ik hier zelden.
 

Ray

SHTF Expert
Vanmorgen eerst die XT bekeken, maar ondanks de onderhoudshistorie die hij op papier had, nog steeds 12 jaar oude remleidingen. Die hadden al 3x vervangen moeten zijn... Dus laat maar.
Toen een rit gemaakt op een Huskie, en dat is m geworden. Niet echt een groot toerist maar comfortabel genoeg. Meer dan genoeg bodemspeling. Hele mooie eenvoudige machine.

Gefeliciteerd met je nieuwe huisdier! :fluit: Tja, je merkt wel, ik ben niet thuis op het gebied van motoren, google maakt me niet wijzer. :lol:
6284259_stock-photo-husky-sled-dog-team-at-work.jpg
 

JamHard

Prepper goeroe
Vanmorgen eerst die XT bekeken, maar ondanks de onderhoudshistorie die hij op papier had, nog steeds 12 jaar oude remleidingen. Die hadden al 3x vervangen moeten zijn... Dus laat maar.

Toen een rit gemaakt op een Huskie, en dat is m geworden. Niet echt een groot toerist maar comfortabel genoeg. Meer dan genoeg bodemspeling. Hele mooie eenvoudige machine.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets:thumbsup:
Foto's doen het hier altijd goed:fluit:
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Dank, dank, vele slapeloze nachten komen tot een einde.

Het is dus zo'n ding:

husqvarna-tr-650-strada-6.jpg

Volledige naam: Husqvarna TR650 Strada.
Geïntroduceerd in 2012.

Het is meer on- dan offroad maar het ding is zo licht, je komt er wel. Ook qua afmetingen meer een brommer. Er is ook een meer terrein uitvoering, dat is de Terra.

Qua prijs is/was deze erg gunstig. Dat wil zeggen, ik heb een van de laatste weten te bemachtigen. Klein risico, het is een exoot. Slechts een paar jaar in productie geweest. Maar gelukkig heel veel onderdelen geleend van de BMW g650 Sertao. Omdat Husqvarna wat rauwer hoort te zijn hebben ze het blok wat opgevoerd. Kort nadat deze op de markt kwam heeft BMW de Husqvarna tak verkocht aan KTM, die vervolgens dit model heeft stopgezet.

Al met al, een relatief eenvoudigere, lichtere, sterkere en minder schreeuwerige versie van de BMW. Oh ja, en een heel stuk goedkoper.

Binnenkort de racks van sw-motech bestellen...
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@zonnebrood : die Nolan had ik ook ooit in het vizier ;) maar zat bij mij niet lekker. Er is zo veel keus.... Het bijna net zo erg als schoenen kopen :D. Qua remleidingen heeft deze al stalen exemplaren, dat scheelt.

@Ray : Thanks, hij is wat nukkig en onstuimig, dorstig en stinkt een beetje. Luistert gelukkig redelijk. Ik had ook moeten zeggen Husky :p

Even een update:
Net wat kofferracks besteld van SW Motech. Mooi spul. Ben wel benieuwd of het handelbaar is met alle spullen, dat zien we vanzelf...
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Okay, eerste testritten zijn een feit. Met die grote koffers erop is het even wennen, maar als de spiegels passen, past de rest ook.

Zit zelf nu in dubio. Blijft de BOB de rugzak of wordt het een motorkoffer....
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Hmm moeilijk, moeilijk, mijn BOB gaat in een extra tas welke vast geknupt zit aan het bagagerek. Voordeel van koffers is wel weer dat het een beetje extra beschermt is en dat ze het er niet zo snel vanaf jatten
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Nieuwe helm gepast en in de juiste kleur besteld, het is de caberg tourmax in het gun gray geworden :) zat eerst toch weer aan een nolan te denken echter paste ik de caberg net iets beter :)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
@zonnebrood : Had vroeger een Caberg systeemhelm maar had wat problemen met het vizier. Daar lekte wat water langs naar binnen. Hopelijk is het nu wat beter! Zag vandaag ook een Shark met ingebouwde zonnebril, prijs viel ook nog wel mee.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Deze middag de BOB uitgeruimd. Scenario rugzak is niet handig voor ons.

Dus, de BOB is nu feitelijk opgesplitst in twee oude daypacks die in de zijkoffers kunnen.
Flexibel en als we de motor moeten laten staan kunnen we zo verder.

Alleen de tent en tarp passen niet in een koffer, dus voor nu (1 motor scenario) is het zijkoffers met daarin de daypacks, en de tent op de bagagedrager.
 

Snake Doctor

Elementary prepper
Deze middag de BOB uitgeruimd. Scenario rugzak is niet handig voor ons.

Dus, de BOB is nu feitelijk opgesplitst in twee oude daypacks die in de zijkoffers kunnen.
Flexibel en als we de motor moeten laten staan kunnen we zo verder.

Alleen de tent en tarp passen niet in een koffer, dus voor nu (1 motor scenario) is het zijkoffers met daarin de daypacks, en de tent op de bagagedrager.

kleine tip, koop een kano zak voor je spullen die je op de bagagedrager gooit.
 

Dennis I

Prepper
Met een auto ben je gebonden aan de openbare wegen.
In een noodtoestand zullen de wegen waarschijnlijk vrij snel vast lopen.

Eén van mijn hobbies is rally rijden op de motor.
Dit doe ik al jaren. Rally rijden is grote afstanden offroad rijden met veel navigatie werk erbij.

Sinds kort bewust bezig met preppen en ben toch erg blij met 2 offroad motoren in de schuur.
Volgetankt heb ik een bereik van meer dan 400km. Ook het leren navigeren heeft me meer zelfverzekerd gemaakt.


Zijn er hier nog meer motorrijdende preppers?

Hier nog een motorrijder en nieuw op deze site.
Vraagje dat navigeren doe je dat met gps of ouderwets met compas?
Mvg,
 
Bovenaan