• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"geprepped" lichaam

marzman

Diehard Prepper
Het is gewoon dicipline eigenlijk. Je hoeft niet eens veel te sporten (het helpt wel), maar je moet minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt en dan val je af. Maar bij mij is de dicipline de afgelopen paar jaar ook ver te zoeken. Helaas, want drie jaar geleden zat ik op een perfect gewicht (bmi enzo goed :p ). Ik merk ook dat ik het weer eerder warm heb als toen, misschien een voordeel met deze hoge gasprijzen ;)

Bewegen is verder wel belangrijk voor een gezond lichaam natuurlijk, maar dat bewegen kan vanalles zijn.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Het is gewoon dicipline eigenlijk. Je hoeft niet eens veel te sporten (het helpt wel), maar je moet minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt en dan val je af. Maar bij mij is de dicipline de afgelopen paar jaar ook ver te zoeken. Helaas, want drie jaar geleden zat ik op een perfect gewicht (bmi enzo goed :p ). Ik merk ook dat ik het weer eerder warm heb als toen, misschien een voordeel met deze hoge gasprijzen ;)

Bewegen is verder wel belangrijk voor een gezond lichaam natuurlijk, maar dat bewegen kan vanalles zijn.
@marzman

klopt.

minder Kcal eten dan je verbruik en op termijn zul je afvallen.
ik heb de 100kg net niet aangetikt.
wel is het zo dat het menselijk lichaam vaak als het ouder begint te worden minder nodig heeft.
en dan groei je langzaam dicht.

de beste oplossing blijft bewegen.
gewoon wandelen, niet al te bijzonder,

wij doen het door gelijktijdig zo nu en dan geocashen te zoeken,
beetje bewegen, beetje lol door de geo’s
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Door gezonder eten bouwt je lijf meer spiermassa op.

Ja @Papillon je kan op gelijke gewicht blijven ondanks het trainen van je lichaam, of gezonder eten en drinken, aan de ene kant neemt je gewicht aan vet afneemt maar aan de andere kant neemt je gewicht aan spieren toe, waardoor je niet ontmoedigt hoef te voelen.
Door veel te doen aan krachttraining komen er heel wat kilo's bij, misschien wel tien kilo, of meer.
Ik zou dat nooit gaan doen want als je zo oud bent als ik zeventig, en je leeft rustiger dan hangen de slap geworden spierbundels er misschien wel bij.

Nu met een buikje mag ik er nog wezen, maar ik ga er toch wat preppen op mijn lichaam, mijn maatje doet het nog steeds elke dag.
Ze loopt elke dag de trappen van de flat op en neer, met een aardige vaart en slaat steeds een traptrede over zoals ik dat ook deed en dat een paarkeren op een dag, daar naast lopen we elke dat wel een stuk.

Dus ik word door jullie weer gestimuleerd, om nog meer aan de gezondheid te doen, ik begin er vandaag weer mee, dank jullie wel.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Oké ik heb al het voorgaande gelezen :). Blijkbaar zijn er hier alleen mensen die met overgewicht kampen. Bij mij echter geldt het tegenovergestelde :(.
Enkele maanden geleden heb ik een darminfectie gehad die een week of zes heeft geduurd... 8 kilo afgevallen, van 65 naar 57 kilo. Die kilo's wil ik er graag weer bij hebben, maar tot nu toe lukt me dat niet. Zelfs Gainer Excellent geprobeerd (2 shakes van 500 ml. per dag). Na twee weken mezelf gewogen... 1.5 kilo afgevallen :eek:.
Op dit moment weeg ik nog 55 kilo. Die 2.500 Kcal. per dag haal ik niet. @boswachter wat eet jij om dat aantal Kcal. binnen te krijgen?
Ik eet 6 sneetjes volkorenbrood, belegd met kaas, pindakaas of vleeswaren (ong. 700 Kcal. denk ik), 1 warme maaltijd, meestal aardappelen, vlees en groente (ong. 600 Kcal. denk ik) en als tussendoortje zo'n 15 blokjes kaas (300 Kcal.). Samen is dat zo'n 1.600 Kcal. per dag. Met de shakes van de Gainer komt daar nog zo'n 700 Kcal. bij dus dan zit ik op 2.300. Het probleem is echter dat ik na zo'n shake nog urenlang vol zit en me dan echt moet dwingen mijn normale eten te eten, met tegenzin :confused:.

Ik ben bijna op het punt om ermee naar de huisarts te gaan, maar dacht laat ik eerst hier eens vragen of er mensen zijn die hier kennis en/of ervaring mee hebben.
Dus mijn vraag is... hoe word ik weer 10 kilo zwaarder?

Ik denk even met je mee.
Jouw verhaal komt me bekend voor mijn vrouw had vroeger ruim veertig jaar geleden, (dat was voor dat wij bij elkaar waren), het zelfde ze kon eten als een slootgraver echt ongelofelijk veel, zes personen hadden er meer als genoeg aan, maar ze kwam niets bij, het bleek dat ze een te snelle schildklier werking had, en last van behoorlijk veel stress.
Heel misschien heb jij ook een te snelle schildklier.

Bijzaak.
(((Tegenwoordig doet haar schildklier haast niets meer, maar daar zit verbetering in door dat we vier paranoten per dag eten dat zijn Seleen bommen, ze is van Euthyrox100 mg naar 75 mg gegaan.)))
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Oei dat word even wennen dank je wel.

Om te begrijpen waarom, is denk ik belangrijk om het nog beter te onthouden.
Ha kinderen ook vragen ook vaak waarom, en door het uit te leggen kunnen ze het nog beter onthouden.

Fijn weer wat van je te merken, ik heb je gemist.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Om mijn lichaam te ondersteunen gebruik ik Hennep Proteïne. Nu 1 keer per dag . Maar wanneer dadelijk oa ook het zwemmen op hogere snelheden dan 2 x . Ook spierherstel dient het voor.
Heb er baat bij. Ik eet sowieso gezond .
De zakken heb ik in 500 en 1 kg. Veel ingekocht ook al.

Zie link

https://www.hollandandbarrett.nl/sh...rett-premium-hennepproteine-poeder-6100147886

Bekijk bijlage 22827

Dag beste @frans81
Hoe positief reageert je lichaam op de Hennep Proteïne, wat kunnen wij er van leren???
En wat voor resultaten hebben andere mensen met het product.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag beste @frans81
Hoe positief reageert je lichaam op de Hennep Proteïne, wat kunnen wij er van leren???
En wat voor resultaten hebben andere mensen met het product.

Je kunt er niets van leren!
Het is namelijk voor iedereen anders. Voor sommigen zelfs slecht om te gebruiken.
Ik heb een voor zover ik weet gezond lichaam op wat aan leeftijd gerelateerde dingen na. Maar ook dat valt mee.
Als ik met gewichten train en pull en Push-ups dan verleg ik grenzen in kunnen. Uiteindelijk kun je steeds meer aan. Luisteren naar je lichaam. Voorbeeld, Pijn bij 10 is tot 14 a 15 doorgaan.
Je spieren gaan ondervinden. Groeien ( bij de een meer dan de ander) en lopen kleine beschadigingen op. Je moet ondersteunen. Dus ook voor herstel.
Daar dragen deze proteïnen aan bij.
Maar nogmaals je moet wel verbruiken.
En dan eet ik ook nog rauwe vette vis en enz.
Overal je verstand bij gebruiken.
Daar ik ook nog zwem voor de conditie is het ook echt nodig. Mijn spieren vangen de speling in gewrichten op door aanwezige Artrose.
Ik ben geen vis maar water is oa ook mijn element van ontspanning. Vrijlaten. Ziel reinigen.

En das ook lichaam preppen. Een geprept lichaam vraagt om extra's.
 
F

frans81

Gast
Je kunt er niets van leren!
Het is namelijk voor iedereen anders. Voor sommigen zelfs slecht om te gebruiken.
Ik heb een voor zover ik weet gezond lichaam op wat aan leeftijd gerelateerde dingen na. Maar ook dat valt mee.
Als ik met gewichten train en pull en Push-ups dan verleg ik grenzen in kunnen. Uiteindelijk kun je steeds meer aan. Luisteren naar je lichaam. Voorbeeld, Pijn bij 10 is tot 14 a 15 doorgaan.
Je spieren gaan ondervinden. Groeien ( bij de een meer dan de ander) en lopen kleine beschadigingen op. Je moet ondersteunen. Dus ook voor herstel.
Daar dragen deze proteïnen aan bij.
Maar nogmaals je moet wel verbruiken.
En dan eet ik ook nog rauwe vette vis en enz.
Overal je verstand bij gebruiken.
Daar ik ook nog zwem voor de conditie is het ook echt nodig. Mijn spieren vangen de speling in gewrichten op door aanwezige Artrose.
Ik ben geen vis maar water is oa ook mijn element van ontspanning. Vrijlaten. Ziel reinigen.

En das ook lichaam preppen. Een geprept lichaam vraagt om extra's.

Even een reactie op jou vraag die ik niet beantwoorde doordat ik te snel las.

Mijn lichaam reageerd er natuurlijk goed op. Derhalve ook veel ingekocht met destijds veel korting.
Maar ik ken ook iemand die darm problemen kreeg door dit spul. Velen vinden het vies. Ik vind het wel lekker. Soms wat vloeibare honing erbij voor de suikers.

Het valt soms niet mee om bij het onderwerp te blijven helaas. Het gaat te snel met verbindingen naar. Zo raakt er vanalles bij betrokken dat eigenlijk ook in het echt allemaal aan elkaar gelinkt is.
Derhalve gisteren al tekst aangepast.
Nu stop ik anders heb ik het dadelijk over de handdoeken waarmee ik mij afdroog en wat voor type melk en en

Er kan er maar één..juist haha

Sorry
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

Candyman

Diehard Prepper
Een nieuw begin

Sinds een nare gebeurtenis ben ik stil gevallen.
Tijd terug met thuis fitness en zwemmen begonnen. Langzaam positiever en fitter.

Altijd gezond ..plots corona.
Pats raak. Mijn lichaam at zichzelf op. Veel massa kwijt en moe ..MOE. Ingestort , motivatie weg.

Opgekrabbelt en het lichaam weer uitdagen.

En ik ben trots op mijzelf dat ik smorgens om 0730 weer 30 Push-ups kan doen achter elkaar. 75 totaal . 2x 15 na die 30 nog. De rest aan fitness volgt daarop. Dadelijk zwemmen.
Ik win weer van mijzelf en raak gemotiveerd. Fitter.

Ik ben trots en oud. Leef weer. Prep mijn lichaam.

Dat zijn zeer goede resultaten Frans 👍
Menig puber die dat niet haalt.
Mijn conditie lag ook rond de 0 na de lockdowns maar morgen doe ik weer mee aan een obstakelrun, we blijven door gaan hè 😉
 

JJ&A

Diehard Prepper
Goed bezig @frans81
Hier de coronatijd gebruikt om conditie op te bouwen, met mijn loopband liep ik binnen vele uurtjes.
Tot ik een ongeluk kreeg een half jaar geleden en mijn knie/been blesseerde. Eigenlijk alles wat mis kon gaan ging mis, een cyste(die knapte), wondroos, oedeem en nog wat dingen, steeds als het "over" was, volgde er weer een andere blessure.
Een maand geleden kon ik weer lopen zonder krukken, en na mijn eerste voorzichtige kleine fietstochtje ging het weer mis...kon ik weer aan de krukken. Gisteren weer zonder krukken gelopen, tot de winkel, wat een heel eind is als je alleen tot de glasbak kan of een rondje om het blok.
Nu weer opbouwen, het lopen en de conditie en de extra kilo's eraf. En heel voorzichtig want ik ben bang voor weer een blessure. Een half jaar die ellende vind ik wel genoeg.
Goed bezig luitjes,
Ik ben gisteren ook weer begonnen met snel de trappen en neer lopen in de flat, goed om een strakker lijf te krijgen en conditie op te bouwen, daar mee de bloeddruk te verlagen en goed om een sterker hart te krijgen want ik heb ook een lekkende hartklep.
Ik heb ook wat vullingen laten vernieuwen dus wat lood kwijt en heb drie wortelkanaal behandelingen onder gaan, daar doe je denk ik niets aan de krijg je gewoon, en dat kan aardig pijn doen, dus daar krijg ik geen last meer van met een shtf
Ik weet hoe het voelt!
Vallen en opstaan, verdergaan, weer vallen en .....weer vallen ...er komt geen einde aan. Waarom ik? Waarom alweer?
Ach we krabbelen op. Stellen geen vragen meer. Onbewust gaa je door. Houd het je op gang. Je hartslag en ademhalen gaan ook onbewust. Het staat aan ..doorgaan.

De Corona , het ondergaan en het erna , het instorten , willen opgeven. Ach ik vecht , ga door . Er is nog niets dat ik verloor.
Heb alweer gewonnen. Ben er sterker uitgekomen. Nachtmerries werden vervangen door mooie dromen.

Stuudje nog jij nog ik zijn alhier op aarde om op te geven. We laten zien dat we klein zijn maar de grootste dingen kunnen dragen. We leveren het af en beginnen weer een nieuwe reis.

Doe rustig aan !
Ik ken ook de angst voor weer een nieuwe blessure.
Des temeer je daaraan denkt ligt het op de loer.
Doe rustig aan en luister wat je intuïtieve je verteld.

Heel veel beterschap

Liefs Marti
 
F

frans81

Gast
Dat zijn zeer goede resultaten Frans 👍
Menig puber die dat niet haalt.
Mijn conditie lag ook rond de 0 na de lockdowns maar morgen doe ik weer mee aan een obstakelrun, we blijven door gaan hè 😉

Ik moet mijzelf echt wel dwingen! Pushen. Motivatie is vooral in de vroege morgen vaak lastig te vinden. Zolang ik maar zeker weet dat ik ook ga zwemmen dan gaat het vanzelf. Dan is de morgen ook vervuld.
Pijn kan ik gelukkig nog goed negeren.
Maar ! Voor wat hoort wat.
Mijn linker knie blijft een probleem. Dus ik moet toch ook mijn benen gaan trainen. En daar zit een rem op daar ik zo'n blessure oploop angstje heb ontwikkeld. Dus ik vermijd. Nu kan ik nog iets. Als ik opgesloten raak in huis dan ..tja dan. Zit ik nu niet op te wachten in deze periode.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ik moet mijzelf echt wel dwingen! Pushen. Motivatie is vooral in de vroege morgen vaak lastig te vinden. Zolang ik maar zeker weet dat ik ook ga zwemmen dan gaat het vanzelf. Dan is de morgen ook vervuld.
Pijn kan ik gelukkig nog goed negeren.
Maar ! Voor wat hoort wat.
Mijn linker knie blijft een probleem. Dus ik moet toch ook mijn benen gaan trainen. En daar zit een rem op daar ik zo'n blessure oploop angstje heb ontwikkeld. Dus ik vermijd. Nu kan ik nog iets. Als ik opgesloten raak in huis dan ..tja dan. Zit ik nu niet op te wachten in deze periode.
Hoi @frans81
Ik weet niet of ik het je al een keer heb verteld dan sorry.

Wij hebben veel baat bij de oude Philips Rode lamp, hij heeft een specifieke naam.
Wat ik er allemaal mee heb genezen: Heftige Nek, schouder, polsen, vingers, Knieën, rug en Enkels pijnen, heel soms moet ik de schouder nog even doen, lange tijden heb ik last van deze pijnen gehad tot ik de genezende werking ondervond, een tip van onze tandarts die het mijn vrouw adviseerde met een kaak die ontzettend broos was geworden om weer botherstel te krijgen.

Echt het helpt, ik hoefde het niet eens een lange en vaak te gebruiken, ik kan het vele aanraden het te proberen.
Graag jullie bevindingen hier vermelden zodat het nog meer overtuiging kracht heeft.

In het Drachtenster overdekte zwembad hadden ze jaren geleden zone hemels om bruin te worden waar ik geen voorstander van ben.
Maar ook een zone hemel met de rode lampen er in dan pak je meteen je hele lichaam, voor onderhoud en genezing van klachten, nogmaals dat is vele jaren geleden, weet dus niet of het er nog is.
 
F

frans81

Gast
Dat herken ik wel @frans81 die angst om weer knie te blesseren. En te vermijden.
Ik doe dus vooral eerst versterkende oefeningen voor de knie, dus bovenbenen en stabiliteit trainen, zijn vrij simpele oefeningen, saai ook wel hoor.
Youtube staat er vol mee https://www.youtube.com/results?search_query=knie+oefeningen

Zogauw ik wat meer motivatie heb en een spelend iets nu in mijn voordeel uitpakt dan ga ik er tegenaan. Dan heb ik ook weer bergen energie. Met zwemmen train ik ook al mijn benen en knieën.

Bedankt voor de link met vele filmpjes .

Liefs Marti
 
F

frans81

Gast
Ik heb mijzelf goed genaaid door ruim 1 week geleden de warming-ups over te slaan.
Nu lig ik stil wegens flink geïrriteerde grote borstspier rechts en waarschijnlijk syndroom van Tietze erbij.
En dan lust je hem wel dat kan ik je zeggen. Vorige week dinsdag in de nacht begon het. Smorgens met blouse half open 12 °C richting zwembad en sprong in warm water dat normaal fris aanvoelt.
Toen naar buiten waar het weer lekker fris is en ...
Deze combo was dus de oorzaak van waar ik nu mee loop. Ademen, hoesten, niezen, bewegen, doen, alles is plots je vijand in dit langzame herstel. Straks kijken voor een vorm van therapie daar ik niet te lang in deze tegenslag die ik aan mijzelf heb te danken wil blijven hangen.

Boontje komt om zijn loontje
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Mayo

Hermanusb

Diehard Prepper
@JJ&A

je bedoelt een infraroodlamp.
die gebruik ik ook als ik een zere rug heb,

wat ik ook gebruik is op mijn werk, daar hebben we een spuitbek van ca 260 graden en daar ga ik dan lekker met de rug naartoe staan om mijn rug goed op te warmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A
Bovenaan