• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gevogelte

J

J.J

Gast
Parkieten in grote getalen en ook andere kromsnavels kunnen een ware plaag worden. Ze zitten ook al in de randstad en zijn winterhard geworden.

Dat ze in Nieuw Zeeland en Australië gegeten worden verbaasd me niet. Voor veel boeren zijn ze een ware plaag. Ik weet dat boeren soms Palm Kaketoes gewoon uit de bomen knallen, terwijl dit de duurste Kaketoe soort hier is van duizenden euros per vogel. Bizar gewoon. Zelf zou ik niet snel een parkiet-achtige eten omdat ze vaak ziektes dragen waar zij zelf niet aan dood gaan, maar andere vogelsoorten wel.
Hoi @Harry Nack
Een badje met : zuivering zout" doet veel zieken bij de vogels te niet.
 

GijsP

Prepper
Maar bij het eten van een predator als de kraai, zwijn of Vos. Is het dan niet een risico op trichine wormen in het vlees? Bij wilde zwijnen moet daar op getest worden voordat deze geconsumeerd mogen worden...
 

Ray

SHTF Expert
Maar bij het eten van een predator als de kraai, zwijn of Vos. Is het dan niet een risico op trichine wormen in het vlees? Bij wilde zwijnen moet daar op getest worden voordat deze geconsumeerd mogen worden...
Komt dat ook in kraaien voor?

Sowieso goed verhitten, dan heb je geen kans op besmetting.
 

Lai

Prepper goeroe
Onderzoekers zijn er al achtergekomen dat paarden zeker wel vlees in hun voedingspatroon kunnen verdragen. Ergens zit het nog in de genen van de verre voorouders.
https://www.bitmagazine.nl/fun/vleesetende-paarden/7212/

In oosterse culturen vindt men het voeren van dierenvlees aan paarden niet zo uitzonderlijk. Zo krijgen paarden in het Koninkrijk van Bhutan nog steeds jak en rundvlees voorgeschoteld.

Ook ik weet uit ervaring dat een frikandel of hamburger echt niet veilig is met een paard in de buurt. Die werden met smaak verorbert. :mad:
Ook zijn er paarden die jagen en vangen. De haas die van plan was door het land te gaan was het haasje. Pony heeft hem gevangen en gedood + er een tijd met dode haas gespeeld.
 
Bovenaan