• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het "budget prep topic"

Niels

Mankinds only hope
Helemaal mee eens, ik heb ook dure zaklampen maar de goedkoopste gebruik ik het meest.

Mijn absolute favoriet is de UCO Clarus 2.0, deze gebruik ik elke dag samen met Eneloop oplaadbare batterijen en een Nitecore lader, helemaal toppie.

Die UCO Clarus 2.0 kost tussen de €.15,00 en €. 20,00 online.

Zie mijn review: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/review-uco-clarus-2-0-zaklamp-lantaarn.1896/
Ik ben momenteel helemaal in to de zaklampen, en heb er o.a. nog 3 in bestelling staan.
Ik heb ook lampjes van "dure" merken zoals Klarus, en Fenix, maar het blijkt niet nodig.
Er zijn zo veel lampjes op de markt :)... Binnenkort ga ik het zaklampentopic weer helemaal bijwerken (belofte maakt schuld).
Ik zal jouw review ook opnemen in de lijst :).
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus qua kosten:
Convoy S2+ euro 13,42.
Batterij euro 3,99.
Lader euro 4,95.
Verzendkosten Nkon euro 2,95.
Totaal: euro 25,31.

Probeer hier maar eens een vergelijkbaar exemplaar van de bekende merken voor te kopen, en voor dit geld heb je gewoon alles compleet thuis!

Wowtac A1 voor €19,95 (samenwerking met Thrunite, komt uit dezelfde fabriek) inclusief oplaadbare 18650 batterij én met 2 jaar fabrieksgarantie (wat je bij Aliexpress veelal niet krijgt).

61O8jsMTl%2BL._SL1001_.jpg


61Rg3IcMCbL._SL1000_.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Budget zaklamp advies:

Dure zaklampen zijn totaal niet nodig door merken als NiteCore, Fenix, ThruNite, Klarus, enz. te kopen.

Er zijn ook merken die net zo goed zijn en gedreven worden door online comunity's en voor een lage prijs super goede zaklampen op de markt brengen.

Dit is een link naar de Convoy S2+ op AliEspress, een zeer goede zaklamp op een 18650 cel.
Zelf gebruik in deze zaklamp (oke, met rubberen knop en andere kleur) al ruim anderhalf jaar dagelijks,
en ik ben van mening dat er geen betere zaklamp is voor dagelijks gebruik.

Nu moet er natuurlijk een 18650 batterij bij. Het is tricky om deze via Ebay / AliExpress / GearBest / Banggood te laten komen als je er niet helemaal in zit.
Overigen uit China laten komen is financieel vaak niet een veel aantrekkelijker, dus net zoals de meesten hier al weten kun je het beste bij Nkon.nl bestellen.
Maar er zijn heel veel soorten 18650's, klopt! Dus...?
Ik ben van mening dat je prime een "unprotected" cel kun gebruiken in de S2+ als je de volgende dingen in de gaten houd:
* Gebruik een geschikte oplader.
* Als de zaklamp erg lang niet gebruikt word, laad de batterij voor 60% op, en leg hem weg, liefst in plastic gewikkeld.
* Als de batterij word opgeborgen, zorg er voor dat deze nooit bij metalen voorwerpen in de buurt ligt (kortsluiting).
* Als de zaklamp in lichtintensiteit terug schakelt lager dan de "mid" mode, doe de lamp dan uit, en laad op, verder ontladen is gevaarlijk.

Kun je niet overweg met bovenstaand? Dan een "protected" cel, maar daar word het verhaal minder budget vriendelijk van waar het hier om draait.

Dus ik adviseer de Panasonic NCR18650B 3350mAh - 6.7A van Nkon.nl
met een simpele oplader als de Efest Slim K1 - USB 18650 lader van Nkon.nl (deze laad ovrigens bij mij ook prima 14500's).

Dus qua kosten:
Convoy S2+ euro 13,42.
Batterij euro 3,99.
Lader euro 4,95.
Verzendkosten Nkon euro 2,95.

Totaal: euro 25,31.

Probeer hier maar eens een vergelijkbaar exemplaar van de bekende merken voor te kopen, en voor dit geld heb je gewoon alles compleet thuis!

Kan het nog goedkoper? Ja! Thek een oude laptop accu uit elkaar (heel voorzichtig, niks kortsluiten) en haal daar ook 18650's uit :).


Succes mensen!
Ze overdrijven wel weer het aantal lumen. Bij de warme witte versie haal je nog geen 500 lumen max volgens de specificaties van Cree zelve: http://www.cree.com/led-components/media/documents/XLampXML2.pdf

Het lijkt me idd echter meer dan logisch dat voor een normaal bedrag ook lampen met gewoon goede connecties, solderingen, regelelectronica, etc te verkrijgen moeten zijn.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen water kopen maar het zelf filteren, maar hoe???

Voor het geval je niet bij het water natuurwater kun komen.

Wat hebben jullie dan bij je, om toch het water te kunnen nemen en filteren???
Of wat is je plan het ook te kunnen doen???

Wij hebben een paar opvouwbare "plastieken spuugzakjes" van het ziekenhuis mee gekregen, in de stevige ring heb ik twee gaatjes geboord waar een touw door heen kan doe het te verzwaren met een gladde steen of grote glazen knikker zakt het geheel, met het weer ophalen hebben we dan in een keer aardig wat water kunnen opscheppen.

Voorbeeld Spuugzakjes:
https://www.medkit.fi/oksennuspussi-a-50-kpl
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
Bovenaan