• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote 'beginnen met preppen' topic

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat persoonlijke voorkeuren of juist afkeur buiten beschouwing moet laten.
Ik ben prima tevreden met mijn CV, gasslurpend ? geen idee, gaat alleen aan als ik dat wil.

Ik weet niet waar jullie wonen maar hier in het mnidden van het land krijg ik krukken of rolstoel gewoon mee als ik die nodig heb, sterker nog evt. worden ze gebracht.
Terugbrengen (krukken) op de fiets was wat lastiger maar hé waarom zit er een pickellus aan mijn rugzak:) Even ter verduidelijking: als de dokterspost dicht is is de hulpmiddeluitgeverij ook dicht. Ik dacht geval ga je naar de dokterspost in het ziekenhuis, daar is de apotheek maar ook uitgeverij van spullen prima geregeld. Alleen het bovenkrijgen van de papagaai uit de kelder halen was ooit een dingetje. Totadat ik aandrong om zelf dan maar de kelder op te zoeken.
 

Lai

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
@petroman hier echt niet. En op zon en feestdagen helemaal niet. Zelf op halen, behalve het grote spul dat word wel gebracht. Woon op het platteland zuid friesland. In mijn jeugd hadden een groene kruis gebouwtje daar was altijd een voorraadje aan krukken, po stoelen, rolstoelen en een verhoogt bed die gehuurd konden worden. Nu is dat niet meer en moeten de bewoners van deze gemeente naar een andere gemeente (bij het ziekenhuis) om daar de benodigdheden te halen. Lang leven bezuinigingen.

Er zal maar langdurig poep aan de knikker zijn en jij of familielid loopt een been blessure op. de kans dat je dan aan krukken komt is nog kleiner dan op zon en feestdagen. ;) In een meterkast, op zoldertje of boven op/naast een kast heb je er geen last van.

Zorg winkel adviseerde mijn vader jaren geleden om zelf krukken aan te schaffen (regelmatig last van de benen) Dan greep hij niet mis, want er worden steeds meer dingen niet meer beschikbaar.
Rollator ook zo'n ding. Kan je ook heel goed gebruiken voor transport :fluit: Altijd handig. Vaak te vinden bij kringloop.
 
Bovenaan