• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Beetje vreemde conclusie dat als het lijkt op een of griep als oorsprong heeft, het ineens een gesmokkelde of ontsnapte versie gaat.
"Birdflue" is vaak de bron.
Is ook an sich niet erg, totdat je veel vogels en mensen bij elkaar zet en die mensen ook een griep variant hebben. Die twee virus versies komen elkaar tegen en soms vind er dan een "huwelijk" plaats.
 

petroman

SHTF Expert
"Ze", zijn de iluminatie, dark web, Bilderberg, banken en andere genootschappen die uit zijn op wereld dominatie dmv uitroeing en manipulatie.
 

Jannes

Prepper goeroe
@Jannes Hier is onderzoek naar gedaan in de USA op verschillende stations. Groep (1) zonder mondkapjes, Groep (2) met mondkapjes en een controle groep (3) met mondkapjes en een strict handen wassen en hygiëne schema. Groep 1 en 2 toonden nauwelijks verschil met het oplopen van de griep of verkoudheid. Groep 3 daarin tegen bevatten een stuk minder zieken. Dit suggeert dat handen wassen en goede persoonlijke hygiëne de beslissende factor is.
Dat kan idd kloppen als je niet de goede mondkapjes gebruikt en het niet goed afsluit, maar wat de omstandigheden waren tijdens het onderzoek kan ik niet controleren. Misschien hebben ze de praktijk nagebootst, misschien hebben ze de mondkapjes precies gebruikt zoals ze bedoeld zijn. Ik vind het zelf niet zoveel zeggen. En ik vraag me tegelijkertijd af waarom er in ziekenhuizen dan nog steeds mondkapjes vereist zijn wanneer personeel naar een griep-patiënt gaat.

Vertaalt: het 2019-nCoV is verwant aan het midden oosten CoV (SA!!!) en heeft ook verwandschap met SARS. De eerste geeft vrij duidelijk aan dat het inderdaad om het gesmokkelde virus gaat, en het tweede dat ze er aan gesleuteld hebben om het nog dodelijker te maken.
Dus wanneer een virus verwant is aan een ander virus, geeft het aan dat eraan gesleuteld is? Dat hoeft dus helemaal niet, aangezien virussen zelf continu muteren. Denk maar aan het griepvirus dat telkens verandert.
 

Larik

Diehard Prepper
"Ze", zijn de iluminatie, dark web, Bilderberg, banken en andere genootschappen die uit zijn op wereld dominatie dmv uitroeing en manipulatie.

Dit gaat mij iets te ver.
Ik ga mijn handen wel goed wassen.
Tenzij 'ze' daar ook aan hebben gesleuteld.
 

Ray

SHTF Expert
https://www.zerohedge.com/geopolitical/did-china-steal-coronavirus-canada-and-weaponize-it

Als je dit leest dan lijkt het ineens een stuk waarschijnlijker dat het om een "ontsnapt" virus gaat.

Kort: Man in SA wordt ziek, analyse stelt virus vast als oorzaak, NL lab identificeert Corona virus, verkoopt resultaat aan Canada, alwaar chinese onderzoekers een sample naar Wuhan sturen (illegaaler wijze). En nu op slechts 30km afstand van het chinese lab is de brandhaard van de uitbraak. Toeval?

Edit: En dan vindt ik nog dit "On January 10, gene sequencing further determined it to be the new Wuhan coronavirus, namely 2019-nCoV, a betacoronavirus, related to the Middle Eastern Respiratory Syndrome virus (MERS-CoV) and the Severe Acute Respiratory Syndrome virus (SARSCoV)."

Vertaalt: het 2019-nCoV is verwant aan het midden oosten CoV (SA!!!) en heeft ook verwandschap met SARS. De eerste geeft vrij duidelijk aan dat het inderdaad om het gesmokkelde virus gaat, en het tweede dat ze er aan gesleuteld hebben om het nog dodelijker te maken.

Imo, zo goed als zeker een ontsnapt virus.
Al die drie virussen komen van dieren, dat is geen geheim of betwist. Ook is het virus dus kennelijk niet zo dodelijk, zijn dan hele slechte sleutelaars en zelfs China kampt het arbeidskrachten te kort in de toekomst, onlogisch om dan in je eigen land te beginnen. Dat stuurt Xi's plannetjes aardig in de war.

Maar Zerohedge moet ook centjes verdienen. Of hebben ze geen advertenties op hun site?
Je kunt alles de wereld in helpen door te zeggen dat alle MSM samenspannen en valse informatie geven, dus kun je ook niets ontkrachten want elke info is niet goed. En zo zijn mannen als Alex Jones zelfs multimiljonairs geworden.

Wereldwijde complotten, waarbij alle overheden, alle wetenschappers, alle MSM, dus echt miljoenen mensen geheimen bewaren, ik geloof er niet in. "For three to keep a secret, two must be dead"
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertaalt: het 2019-nCoV is verwant aan het midden oosten CoV (SA!!!) en heeft ook verwandschap met SARS. De eerste geeft vrij duidelijk aan dat het inderdaad om het gesmokkelde virus gaat, en het tweede dat ze er aan gesleuteld hebben om het nog dodelijker te maken.

Beide suggereren een complot.
Het opsturen van een virus voor onderzoek kan best een normale internationale afspraak zijn. Blijkbaar worden virussen ook onderzocht in Nl, dus ook opgestuurd en hier gekregen.
Door de manier van leven zijn ebola uitbraken vaak in afrika, en vogelgriep mutaties afkomstig uit China.
Heeft mijns inziens weinig te maken met smokkelen en zij die het nog gevaarlijker maken.

Dit gaat mij iets te ver.
Ik ga mijn handen wel goed wassen.
Tenzij 'ze' daar ook aan hebben gesleuteld.
Ook daar zijn er mensen die dat geloven. Denk alleen maar aan fluor in het water.

Overigens geloof ik niet in complotten op dit niveau.

[MOD]rode tekst zwart en bold gemaakt[MOD]
 

obl

Elementary prepper
Het opsturen van een virus voor onderzoek kan best een normale internationale afspraak zijn

Niet in dit geval, het zorgde voor opschudding, en de dader is inmiddels ontslagen.

Ik geloof niet dat de gehele keten opzet is, maar dat het opsturen van het virus een geval van industrieele spionage is.
De mutaties die gemaakt (zouden kunnen!!) zijn in Wuhan, dat is gewoon dagelijks werk voor biologen.
Het uitbreken van het virus zou gewoon dommigheid kunnen zijn. Ik geloof niet in opzet.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Feit en fabel...
In het lab zou men virussen kweken voor oorlogsinzet De VS zouden twee jaar geleden al hebben gewaarschuwd dat zo’n virus kan ontsnappen. En de Chinese overheid zou de laatste hand leggen aan een verklaring dat er een ongeluk is gebeurd, aldus de geruchtenmachine. In werkelijkheid zijn de meeste vroege ziektegevallen te herleiden tot de dierenmarkt in Wuhan, volgens een vorig weekeinde gepubliceerde,eerste analyse in artsenblad The Lancet – en is het wachten tot experts de precieze herkomst ontrafelen. Bij sars duurde dat uiteindelijk veertien jaar.
https://www.volkskrant.nl/wetenscha...n-fabel-over-het-nieuwe-coronavirus~b60bb4cd/
 
D

Deleted member 2825

Gast
En ik vraag me tegelijkertijd af waarom er in ziekenhuizen dan nog steeds mondkapjes vereist zijn wanneer personeel naar een griep-patiënt gaat.

@Jannes Met mondkapjes kan de omgeving beschermd worden wanneer de drager een virus heeft of vaak in contact komt met verschillende micro-organisme. In het ziekenhuis zijn de patiënten voor het algemeen in een zwakkere toestand en vatbaarder voor ziektemakers. Zoals ik al eerder schreef iemand die al besmet is helpt zijn omgeving ermee om een mondkapje te dragen maar ter voorkoming van een besmetting is het nutteloos.

"Ze", zijn de iluminatie, dark web, Bilderberg, banken en andere genootschappen die uit zijn op wereld dominatie dmv uitroeing en manipulatie.

Blijf vooral hierin geloven. Mochten deze groeperingen bestaan dan wordt hun invloed en macht naar mijn idee zwaar overschat. Veel van het bewijs die complotdenkers aanvoeren is gedateerd uit het begin van de industriële tijdperk tot ongeveer kort na de tweede wereldoorlog.

Maar goed aangezien in de psychologie is aangetoond dat ongeveer 2 op de 10 mensen die geboren wordt. Geboren wordt met de karakter eigenschappen waarbij zij zich bevoorrecht voelen tegenover de rest van de medemens, sluit ik niet uit dat er altijd wel groepjes zullen zijn die dit nastreven. In positief geval vind jij deze mensen over het algemeen terug als ondernemer, manager, politici. In negatief geval als crimineel of ook … politici.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Ik maak me meer zorgen over de omvang en daarmee de dreiging van de uitbraak dan over de oorsprong er van.

De reactie van de chinese overheid baart mij vooral zorgen. In dit immense land met 1300 miljoen inwoners wordt men normaal gesproken niet heet of koud van enkele tientallen mensenlevens. Wellicht zijn er al heel wat meer slachtoffers of weet men dingen die wij nog niet weten...........
 

Jannes

Prepper goeroe
Ik maak me meer zorgen over de omvang en daarmee de dreiging van de uitbraak dan over de oorsprong er van.

De reactie van de chinese overheid baart mij vooral zorgen. In dit immense land met 1300 miljoen inwoners wordt men normaal gesproken niet heet of koud van enkele tientallen mensenlevens. Wellicht zijn er al heel wat meer slachtoffers of weet men dingen die wij nog niet weten...........

Of China doet iets met de verwijten die gemaakt zijn toen MERS en SARS rondwaarde. Kunnen ze meteen laten zien hoe geweldig ze zijn dat ze in 10 dagen een ziekenhuis kunnen bouwen.
 

Ray

SHTF Expert
Youtuber JFG verteld je meer over het virus dan je zou willen weten:
............
Zijn voorlopige conclusies:
- geen opzettelijke -i.e. door mensen- mutatie (maar hij sluit het niet uit).
- de incubatie tijd is te lang, het virus is al uitgebroken en is niet meer te stoppen.
Echt, serieus? Denk je echt dat mensen (ik in igv niet) meteen een hele speelfilm van 1 uur en 38 minuten gaan bekijken om de visie van een of andere youtuber mee te krijgen? :confused:

Wat is dat toch tegenwoordig met die linkdumps van die ellenlange youtube filmpjes met vage theorieën. Helpt ook niet echt dat mensen zo hun centen verdienen via Youtube.

Man, man, man, het is niet zo dat je alles wat je op het internet vind hier hoeft te dumpen. Who the (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) is die knakker überhaupt? Hij heeft geeneens een noemenswaardig aantal volgers.

Kan je op z'n minst een samenvatting schrijven, behalve die twee regeltjes? Of kost dat teveel tijd. :lol:
 

obl

Elementary prepper
Hallo @Ray,

Een suggestie: Als je iemands post niet volgens de regels vindt, zeg dit dan gewoon. Een stukje als "Als je een link plaatst, geef er a.u.b. dan een beschrijving bij waarom je de link plaatsts"

Alles wat er meer staat dan dat is overbodig en zal negatief worden opgevat.

Één van de dingen die ik niet nodig heb in mijn leven is negativiteit, die vermijd ik actief.

Nu zou ik zo'n reactie als de jouwe normaal geproken naast me neerleggen wanneer die van een ander lid komt. Maar alaas, jij bent de admin. Dan telt zo'n reactie extra zwaar omdat ik er van uit moet gaan dat jij de sfeer zet voor dit forum.
 
Bovenaan