• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

petroman

SHTF Expert
Dus in een vliegtuig zittend naast elkaar is de besmettingskans groot aangezien de incubatietijd 2 weken is.
kan je beter mensen met de boot ophalen. Isoleert bij een uitbraak ook beter.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Laatst bewerkt:

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat waar en niet waar is over het coronavirus
Het virus is een biologisch wapen in ontwikkeling dat ontsnapte uit een laboratoriumcomplex in Wuhan? Gebaseerd op de interpretatie van een complotdenker van een artikel uit 2017 in het magazine Nature over een nieuw onderzoekscentrum naar gevaarlijke virussen in Wuhan. Het blad kwam daar zelf op terug: ,,We hebben geen bewijs dat dit klopt, wetenschappers beschouwen de dierenmarkt als belangrijkste bron van het coronavirus.’’https://www.gelderlander.nl/dossier...n-niet-waar-is-over-het-coronavirus~a268cecc/
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het gezin van de 33-jarige Wenjun Wang uit Wuhan probeert het coronavirus dat in de miljoenenstad uitbrak te overleven. In een zeldzaam interview met de BBC zegt de huisvrouw dat haar vader ernstig ziek is, maar dat geen enkel ziekenhuis hem wil opvangen. Er zijn geen tests meer voorhanden en dus kan het coronavirus niet vastgesteld worden bij de man. “Niemand helpt ons”, klinkt de noodkreet.
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...er-thuis-dan-in-quarantaine-te-gaan~a3ecd8c9/

Bericht gekopieerd, zonder factcheck...kan waar zijn, of niet.

Edit: Poging om te checken
Wuhan Coronavirus Hospitals Turn Away All but Most Severe Cases
Chinese NHC said inadequate medical resources in Wuhan were contributing to a higher mortality rate there. The death rate from the coronavirus in the city is 4.9%, more than twice the nationwide 2.1%, according to the health commission.
https://www.wsj.com/articles/united...ervice-as-coronavirus-saps-demand-11580897463
 

Harry Nack

Last (wo)man standing

We moeten de officiële cijfers misschien niet helemaal vertrouwen, het blijft China. En volgens GS die verwijst naar een hoop filmpjes liggen op diverse plekken de lijkzakken opgestapeld en draaien de crematoria overuren.

Ook is in een van de filmpjes te zien/horen dat een Chinees arts zegt dat ze maar 2000 testkits per dag krijgen, terwijl er meer mensrn getest zouden moeten worden.

Het zou mij niet verbazen wanneer er in werkelijkheid duizenden doden vallen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Mee eens, daarom postte ik ook het bericht ervoor, over mensen die thuis sterven zonder een dokter te zien, zonder getest te worden. (Denkt iemand hier echt dat ik alle cijfers van China zomaar geloof?)
De cijfers van China zijn discutabel, maar tot nu toe wel de enige cijfers die iets tonen...zolang er geen andere telling is, geef ik deze door.

Belangrijk weetje bij de cijfers, de ziekte is vooral in China, daarbuiten valt het mee, dankzij goede monitoring en isolatie en quarantaine van vermoedelijke en verdachte patiënten. Er is buiten China ook nog geen mens-op-mens besmetting geweest, alle besmettingen ontstonden via mensen die in China zijn geweest. Heel belangrijk!
 

PBeginner3

Prepper
Mee eens, daarom postte ik ook het bericht ervoor, over mensen die thuis sterven zonder een dokter te zien, zonder getest te worden. (Denkt iemand hier echt dat ik alle cijfers van China zomaar geloof?)
De cijfers van China zijn discutabel, maar tot nu toe wel de enige cijfers die iets tonen...zolang er geen andere telling is, geef ik deze door.

Belangrijk weetje bij de cijfers, de ziekte is vooral in China, daarbuiten valt het mee, dankzij goede monitoring en isolatie en quarantaine van vermoedelijke en verdachte patiënten. Er is buiten China ook nog geen mens-op-mens besmetting geweest, alle besmettingen ontstonden via mensen die in China zijn geweest. Heel belangrijk!

Volgens mij heeft die Duitse medewerker het overgedragen op zijn zoontje, dat is dus wel een voorbeeld van mens-op-mens zonder chinese invloed. Al is vader-zoon interactie natuurlijk wel behoorlijk intensief.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Laatst bewerkt:
Dr. Li Wenliang, one of eight coronavirus whistleblowers in China who tried to warn other medics, died from the virus Thursday in Wuhan.
Li was questioned by local health authority, and was later summoned by Wuhan police to sign a reprimand letter in which he was accused of "spreading rumors online" and "severely disrupting social order."
https://edition.cnn.com/asia/live-n...0-intl-hnk/h_656aa475947700723621cf5955077a94

Whistleblower in China...dan ben je een held in mijn ogen!


Edit: En het word tegengesproken(het blijft Chinees nieuws he)
Op 12 januari werd hij opgenomen in het ziekenhuis waar hij zelf werkte en testte hij positief: ook Wenliang had het coronavirus. De 34-jarige arts moest op de intensive care aan de beademing. Over zijn precieze toestand bestaat nu dus grote onzekerheid: het ziekenhuis zou aan de South China Morning Post hebben laten weten dat zijn leven aan een zijden draadje hangt.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...ts-overleden-die-waarschuwde-voor-coronavirus
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
dat is dus wel een voorbeeld van mens-op-mens zonder chinese invloed.
Even voor de duidelijkheid: je krijgt het ook niet van corona bier.
Waarom denk je in hemelsnaam dat er een chinees bij moet zijn geweest ?

Als je een cursus gehad hebt van een drager en vervolgens bij thuiskomst je kinderen knuffelt en je vrouw just dan heb je daar geen chinees bij nodig.
 

Ray

SHTF Expert
In China zelf is het virus nog niet onder controle. Daar buiten krijgt het virus geen grip, in de Westerse landen is het makkelijk in te dammen, die paar besmettingsgevallen die we terug gehaald hebben.

Maar je hoort niets over Afrika, daar zou het virus nog niet zijn ondanks de vele contacten met China? Als daar het virus uitbreekt wordt dat wel een probleem.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator

PBeginner3

Prepper
Even voor de duidelijkheid: je krijgt het ook neit van corona bier.
Waarom denk je in hemelsnaam dat er een chinees bij moet zijn geweest ?

Als je een cursus gehad hebt van een drager en vervolgens bij thuiskomst je kinderen knuffelt en je vrouw just dan heb je daar geen chinees bij nodig.

Kun je uitleggen wat je nou eigenlijk precies bedoeld?
Volgens mij bedoel jij te zeggen dat alles terug te leiden is naar een chinese drager? Dat lijkt mij ook wel volstrekt logisch ja, als het in China begint.

Stuudje geeft aan dat er nog geen mens op mens besmetting is geweest buitenom de mensen die in China zijn geweest en dit vervolgens overgeven. Hierop reageer ik met het feit dat het dus wel is gebeurd.
Ik verbind hier toch geen extreme conclusies aan elkaar of iets dergelijks, het is gewoon een constatering van een feit.
 

petroman

SHTF Expert
@PBeginner3 , nee je snapt het dus niet. Die duitsers waren ziek geworden van een chinese cursusleider. Even voorop gesteld dat het dezelfde mensen zijn.
Die duitsers zijn dus niet in China geweest en kunnen zelfstandig als drager het virus doorgeven.
Ik denk dat je het bericht van @Stuudje anders gelezen hebt dan dat het bedoelt is.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik bedoelde dat er vooral Chinese besmettingen zijn, overgedragen door mensen uit Wuhan(en China) Dat is dus niet meer zo. Daar heeft @PBeginner3 gelijk in. Ik ben blij dat hij die info aanvulde.
Ik had misschien beter kunnen schrijven dat er nauwelijks besmettingen plaatsvinden buiten China of door Chinezen.
 

PBeginner3

Prepper
Al met al denk ik dat we hier gewoon een gevalletje 'hetzelfde bedoelen maar anders omschrijven' hebben @petroman .

Laten we hopen dat het hier goed wordt opgepakt en dat het virus niet gemakkelijk kan verspreiden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Helaas...

Stadstaat Singapore slaat alarm, nadat drie nieuwe besmettingsgevallen zijn geconstateerd. Met de nieuwe gevallen komt het totaal aantal besmettingen in Singapore op 33. De laatste drie zijn door de autoriteiten nog niet gelinkt aan bestaande infecties of een recente reis naar China. Het alarmniveau in de stad is opgeschaald naar oranje. Hetzelfde niveau als tijdens de SARS-uitbraak van 2002 en 2003. link liveblog
 

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat een nog steeds veelvoorkomend probleem is dat de mensen in tegenstelling tot hier in europa geen of nauwelijks een zieketekostenverzekering hebben.
Dus als je je niet lekker voelt ga je niet naar de dokter.
Zeker niet als dat ook nog inkomen scheelt.
En als het lokale ziekenhuis vol is dan is het vol. Zoek maar een andere lokatie op.

@PBeginner3 : ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten maar een iets andere frequentie hadden :)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hij waarschuwde, kreeg bedreigingen dat hij gestraft zou worden daarvoor, werd zelf ziek, ging dood, al werd dat eerst ontkend. En nu, zijn veel Chinezen boos.

Naast wantrouwen is er rouw, maar vooral die intense woede, die in China slechts zelden zo massaal en onomwonden wordt geuit. Vandaar dat de Chinese propagandadienst op eieren loopt. Li is het menselijke gezicht van de epidemie: hij symboliseert ontelbare artsen en verplegers die met groot persoonlijk risico zich al weken kapot werken. Zo’n medische held is waardevol materiaal voor propaganda, dus wijden dezelfde staatsmedia die hem begin januari als onverantwoordelijke geruchtenverspreider bekritiseerden, zich nu aan zijn heiligverklaring. Ze schrijven over Li als familieman, smulpaap, liefhebber van gadgets. Allemaal veiliger dan het feit dat Li zich op zijn ziekbed ontpopte tot klokkenluider, in China een uiterst zeldzaam fenomeen. In Chinese en buitenlandse media pleitte hij voor vrijheid van meningsuiting. Dat vond hij belangrijker dan gerechtigheid voor zichzelf, zei hij in The New York Times. ‘Je luidde de noodklok, maar we hebben je niet gehoord,’ schrijft een internetgebruiker. https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...tploft-van-rouw-woede-en-wantrouwen~b444aedd/

China wilde verhaal over heldhaftige corona-arts censureren, maar dat mislukte: volkswoede neemt toe
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...r-dat-mislukte-volkswoede-neemt-toe~aaa097bf/
 
Bovenaan