• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote Toiletpapier-Topic

Niels

Mankinds only hope
Waarom probeer je eigenlijk gekleurd papier ge gebruiken?
We gaan een beetje off-topic, maar dat is gewoon lol.
Gewoon omdat ik het leuk vind... Eugenlijk zeg ik altijd "geeft een mooi contrast", maar dat is op zo'n forum toch ongepast.

Maar om even on-topic weer te komen, Ik ga NU naar de winkel aangezien blijkbaar boeren hier morgen alles komen barricaderen, en zelfs boeren met witte kentenkens aan het trekkers (invasie) wil ik me wel voorbereid hebben.
Scheit me nu al in de broek van angst daarvoor, dus neem gelijk een pak toiletpapier mee!
 

Vitor

Survivor
De vraag is: Hoeveel toiletpapier is eigenlijk genoeg??
Met voedsel kan je nog een beetje rekenen de hoeveelheid calorieën die je per persoon per dag gaat gebruiken en heb je je 2week/3maand/6maand... voorraad. Maar dit is next level rekenen voor mij
Ik denk dat billendoekjes een goed alternatief zijn, minder volume en meer resultaat per stuk (praktijkervaring met een kleine van bijna 3jaar :D)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Niels

Mankinds only hope
De vraag is: Hoeveel toiletpapier is eigenlijk genoeg??
Met voedsel kan je nog een beetje rekenen de hoeveelheid calorieën die je per persoon per dag gaat gebruiken en heb je je 2week/3maand/6maand... voorraad. Maar dit is next level rekenen voor mij
Ik denk dat billendoekjes een goed alternatief zijn, minder volume en meer resultaat per stuk (praktijkervaring met een kleine van bijna 3jaar :D)
Dat is aan jou. Je kan een rekensommetje maken.
Ik maak geen rekensommetje, en doe het op de gok. Ik kan op dit moment kort aan een jaar vooruit.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Billendoekjes moeten bij het restafval. Dus dat is niet zo handig in het bos.

Ik heb ooit in Thailand een poesdouche of zakwasser gekocht. Dat is een mini douchekop die gebruikt kan worden in plaats van wc papier. Geen idee of die in Nederland ook te koop zijn.
Via Ali express zijn de wc douchkopen wel te koop.
 

Niels

Mankinds only hope
Zolang het over pleepapier gaat, is het OT in dit draadje hoor, ook als het over roze of blauw papier gaat dus.
Oke, als ik dan groen licht heb :D.

Hahaha, pas dan maar op met dat rose op sommige plekken.:p
Ja, ook op sommige plekken in het bos hoor... ik weet een parkeerplaats aan de A12 daar ga ik niet in het bos sch**ten.

Waarom probeer je eigenlijk gekleurd papier ge gebruiken?
Ja, is gewoon mooi he, lekker herkenbaar, sfeerverhogend... Al begraaf ik trouwens altijd alles...
Gewoon maarzo, bij de Real in Duitsland hebben ze soms gekleurd kontpapier. De blauwe kan ik nergens meer vinden.

@Niels, ik krijg genoeg "contrast" bij wit en grijs papier....
Wat voor dieet volg jij ?
Nou, meestal tijdens het kamperen wel iets met bonen en bier...
Maakt voor de kleur opzich weinig uit, maar ik vind het wel een mooi verhaal waar men helemaal niks mee kan.
 

Ray

SHTF Expert
Toiletpapier is fijn, super zelfs, al kun je prima zonder in 't bos en veld.

Thuis een flinke voorraad, mede omdat in bulk inslaan goedkoper is, ik veeg altijd met papier uit de aanbieding. Stokt de bevoorrading, gaat het meteen op rantsoen. 'Netjes' schijten, goed de billen uit elkaar en je kunt waarschijnlijk af met twee velletjes, waar je normaal uit luxe drie klauwen vol gebruikt.

Onderweg heb ik altijd wel een rolletje hier en daar verstopt. De reserverol in de rugzak, zelfs in m'n kleine dagelijkse rugzakje zit een halve rol, maar ook in de auto bij het reservewiel heb je perfecte plekken om nog een rolletje te verstoppen, meteen ideaal tegen het rammelen van de reservelamp doosjes.

Als 't allemaal op is werkt water gewoon goed. Kost alleen veel water als je dat ook op rantsoen hebt en zeep om je handen weer bacterie vrij te krijgen.

In 't bos en veld geef ik de voorkeur aan een ridder zuring blad (hoefblad kan ook, als te maar een grote lap is), gevuld met wat vogelmuur. Grote blad is handig om je vingers schoon te houden. Je krijt er een groene reet van, maar 't is aangenaam zacht en verwikkend voor de huid. :D Ander kleine zacht blad als vulling gaat ook, mits de plant geen irriterende stofjes bevat, stekeltjes of erger, allebei, maar de brandnetel zou je daar toch al niet voor kiezen neem ik aan. :wave:
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Weet je wat ook extreem fijn is? Droog toiletpapier! Zet maar is een rol een nacht buiten.
Ik heb altijd een 1 liter zip-lock zak er omheen.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik heb voor een ongeveer een jaar liggen. Heb gisteren weer een pak meegenomen bij Gamma.
Ik de auto heb ik 2 rollen liggen, in een ziplock zak. Ik haal dat karton er nooit uit, ze worden toch wel plat.

Ook heb ik meestal een aantal mini wc's in de auto liggen, je weet maar nooit.
Dat zijn zakjes met een absorptiemiddel, klotst het niet over de rand.

jEA0mvpl.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Jannes

Prepper goeroe
Ik heb voor een ongeveer een jaar liggen. Heb gisteren weer een pak meegenomen bij Gamma.
Ik de auto heb ik 2 rollen liggen, in een ziplock zak. Ik haal dat karton er nooit uit, ze worden toch wel plat.

Ook heb ik meestal een aantal mini wc's in de auto liggen, je weet maar nooit.
Dat zijn zakjes met een absorptiemiddel, klotst het niet over de rand.

jEA0mvpl.jpg

Dat is handig! Waar haal je dat?
Ik ben alleen wel bang dat het vooral praktisch is voor mannen, of kan ik er als vrouw ook mee uit de voeten?
 
Bovenaan