• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote Toiletpapier-Topic

zonnebrood

Mankinds only hope
Yep met de harmonica techniek. Was een yt filmpje van, maar kan het niet meer vinden :-(

En niet te vergeten de zijkanten van het papier!

Dat filmpje herinnering ik me nog wel, die kerel had zo'n lekkere lange cokesnuif nagel.... Brrrr

Wij hebben in totaal 200 rollen hier en 300 bij mn schoonpa in de kelder. Ja met een crohn patiënt in huis kan je nooit genoeg wc papier hebben!
 

miss-elliot

Survivor
Heeft iemand wel eens berekend waar je het goedkoopste toilet papier kan krijgen?
Ik heb dit ooit eens uitgezocht en als ik puur naar het aantal vel per rol (2 laags) kijk dan kwam ik uit bij de wc papier van de action.
Maar toen ik mijn ouders dit vertelde, vertelde hun weer dat je niet naar het aantal vellen moet kijken maar naar het gewicht per rol.
Er zit dus een gewicht verschil tussen een 120vel wc rol van merk a en merk b.
Ik ben toen maar gestopt met verder uit te zoeken maar misschien iemand anders ook hierin verdiept heeft?

(helaas kan ik nergens meer dat donker grijze 1 laags wc papier van vroeger dat als schuurpapier voelt meer vinden.:( :D)
 

Jannes

Prepper goeroe
Heeft iemand wel eens berekend waar je het goedkoopste toilet papier kan krijgen?
Ik heb dit ooit eens uitgezocht en als ik puur naar het aantal vel per rol (2 laags) kijk dan kwam ik uit bij de wc papier van de action.
Maar toen ik mijn ouders dit vertelde, vertelde hun weer dat je niet naar het aantal vellen moet kijken maar naar het gewicht per rol.
Er zit dus een gewicht verschil tussen een 120vel wc rol van merk a en merk b.
Ik ben toen maar gestopt met verder uit te zoeken maar misschien iemand anders ook hierin verdiept heeft?

(helaas kan ik nergens meer dat donker grijze 1 laags wc papier van vroeger dat als schuurpapier voelt meer vinden.:( :D)

Ik houd aan dat wanneer ik wc papier voor €0,25 per rol kan kopen, het goedkoop is. Zelf kijk ik niet naar gewicht of aantal vellen. Op dit moment is hier ook page in huis wat gekocht is in de aanbieding, maar fijn vind ik ‘m niet. Terug naar het wc papier in de aanbieding van het Kruidvat (3 pakken van 8 rollen voor €5,-).

Dat grijze toiletpapier kun je misschien wel bij de Makro halen. Als ik het zie is het alleen bij instellingen/winkels ed.
 

Wafels

Diehard Prepper
En ik maar denken dat jullie hier toilet papier preppen voor toilet gebruik :D maar waarschijnlijk dit in jullie achterhoofd
ervoor hebben
Overigens een interessant gebeuren cellulose met enzymen omzetten naar glucose en dan naar alcohol :cool:
maar om bij het toilet papier te blijven ik vind maar dat is mijn instelling ,als ik dan toch iets prep dan graag toch een redelijk
goede kwaliteit .grijs toilet papier wordt vaak toegepast wanneer het water door ''natuur filters '' wordt gezuiverd en in de winkel heb ik
hier niet gezien wellicht bij en groothandel dat het wel te koop is , wat @Jannes hierboven al vermelde .
gr will
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Heeft iemand wel eens berekend waar je het goedkoopste toilet papier kan krijgen? :D)
Goedkoop is natuurlijk niet het enige waar je op moet letten...als het te dun is ben je er niet blij mee.

En ja, er zijn wel eens mensen die dat uitgerekend hebben. Deze blogdame heeft allerlei merken in een overzicht gezet.
https://opnieuwbegonnen.blogspot.com/2012/11/prijzen-van-toiletpapier-eind-september.html
En als het nog goedkoper moet, moet je wasbare toiletlapjes gebruiken, doen sommige mensen ook.
 

Roel

Mankinds only hope
Je kunt alles wel kunnen afmeten aan wat je gewend bent te doen...
Maar als het er echt aan af doet wat je kunt doen...Wij hebben een zo'n grote bulk aan wc papier..
Dat we er over na kunnen denken hoe we het tekort kunnen oplossen....:)
Telt dat ook mee...?
 

drent

Diehard Prepper
Goed toiletpapier werkt beter = minder velletjes nodig = langer meegaan van de rol. En het kan wel eens meer waard zijn bij shtf ruil handel dan dat grijze schuurpapier van de buren.

Alternatief preppen door pak stoffen luiers achterin de kast te kiepen samen met schaar en naald en draad, dan kan je tegen de tijd dat je door de voorraad heen raakt herbruikbare lapjes naaien (en deel ook weer ruilen bv voor zeep of voedsel).
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Zijn er mensen hier die wasbaar toilet papier gebruiken of misshien ervaring hebben met het zogenaamde "family cloth"?

Voor mini gebruiken we wasbare billendoekjes van bamboe en van flanel. Nu lijkt het mij dat dit ook wel te doen moet zijn voor volwassenen misschien alleen om een nummer 1 weg te poetsen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Vitor

Survivor
Zijn er mensen hier die wasbaar toilet papier gebruiken of misshien ervaring hebben met het zogenaamde "family cloth"?

Voor mini gebruiken we wasbare billendoekjes van bamboe en van flanel. Nu lijkt het mij dat dit ook wel te doen moet zijn voor volwassenen misschien alleen om een nummer 1 weg te poetsen ?
Ik weet nog dat oma ooit heeft verteld dat ze vroeger wc papier thuis hadden voor gasten, maar de familieleden een bidet gebruikten en iedereen had zijn handdoekje met voorletter geborduurd, ernaast hangen. Schijnt dat het toen een luxe was om een bidet te hebben.
Zou in geval van shtf een oplossing kunnen zijn, maar je hebt veel meer water nodig.
 

drent

Diehard Prepper
Zijn er mensen hier die wasbaar toilet papier gebruiken of misshien ervaring hebben met het zogenaamde "family cloth"?

Voor mini gebruiken we wasbare billendoekjes van bamboe en van flanel. Nu lijkt het mij dat dit ook wel te doen moet zijn voor volwassenen misschien alleen om een nummer 1 weg te poetsen ?
Deze mensen doen dat al een paar jaar.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik weet nog dat oma ooit heeft verteld dat ze vroeger wc papier thuis hadden voor gasten, maar de familieleden een bidet gebruikten en iedereen had zijn handdoekje met voorletter geborduurd, ernaast hangen. Schijnt dat het toen een luxe was om een bidet te hebben.
Zou in geval van shtf een oplossing kunnen zijn, maar je hebt veel meer water nodig.

Je ziet bij veel mensen uit het Midden-Oosten gietertjes of flesjes naast het toilet staan waarmee ze zich afspoelen voor men toilet papier gebruikt. Een bidet in draagbare vorm.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Dat filmpje herinnering ik me nog wel, die kerel had zo'n lekkere lange cokesnuif nagel.... Brrrr

Heb je dat filmpje nog? is wel heel slim bedacht, maar ben er niet meer mee bezig geweest en nu ken ik hem niet meer vinden :-(.

Logica van joepie:
Minder eten is minder poepen is minder wc papier nodig.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik gebruik over het algemeen best wat papier, dus let ik niet goed op de grootte van de prop.

Nu ben ik door dit topic eens gaan freubelen en er achter gekomen dat ik igv nood slechts twee velletjes nodig heb.

Ik gebruik meestal de 3-laags toiletpapier van Lidl. Wanneer ik dus 2 velletjes afscheur en deze op elkaar vouw, dan gaat dat perfect eigenlijk voor een veegbeurt. Hierdoor bespaar ik meer dan de helft van het papier, dan wanneer ik prop.:fluit:

Bij een SHT-paper ga ik dus over op vouwen.:thnx:
 
D

Deleted member 2825

Gast
Een mini eco-systeem bouwen in de tuin. Wastobbe* (met doek) om het achterwerk schoon te maken, visvijver die dat vuile water filtert en een extra waterfilter om het vijver water te filteren. Dat water komt weer in de wastobbe*. *Mini douche, wastobbe, emmer, etc. (DIY projecten)*

Dit water mag echter in de cyclus van het drinkwater terecht komen. Ook mag afvalwater bestemd voor het riool niet terecht komen in dit eco-systeem zonder tussenkomst van een septic tank.

En zeepblokjes preppen om de handen te kunnen wassen. 50 gram blokzeep maakt +- 750 tot 1000 ml vloeibare zeep. Of weet hoe jij de zuurgraad kan verhogen in water (lye, citroenzuur, azijn, zout etc.) dat werkt ook desinfecterend.
 
Bovenaan