• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het preppen van uien, hoe & waarom

Cardhu

Elementary prepper
Ik heb helaas niet zelf directe toegang tot de DeliXl, maar kan hier misschien via een omweg wel wat mee.
Zag laatst in Duitsland kleine potjes met gedroogde uien. Ik denk dat ik er daar eerst een van koop en kijk hoe ik ze zal verwerken, voor ik me aan een anderhalve kilo emmer ga wagen. Soepen, gehaktballen, omelet, stoofschotels etc lijken me allemaal wel toepassingsgebieden voor gedroogde (en nadien gedydrateerde) uien.
Bedankt voor het vele uitzoekwerk Wolf. Echt top!
 

W-O-L-F

Senior Prepper
hoe ik ze zal verwerken, voor ik me aan een anderhalve kilo emmer ga wagen

wat ik zelf heb gedaan is in handzame porties afwegen, inpakken in open zak, die weer in een sealbag vacuum getrokken

Soepen, gehaktballen, omelet, stoofschotels etc lijken me allemaal wel

ja , maar wat te denken van in een situatie waar je de prep voorraad nu juist voor hebt.
dan is wat kruiden en een handje gewelde uien bij de anders droge rijst
plots een goden maal geworden :)
vergeet niet dat het meeste wat je lang bewaard, niet echt lekker is op zich ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Zag laatst in Duitsland kleine potjes met gedroogde uien. Ik denk dat ik er daar eerst een van koop en kijk hoe ik ze zal verwerken, voor ik me aan een anderhalve kilo emmer ga wagen. Soepen, gehaktballen, omelet, stoofschotels etc lijken me allemaal wel toepassingsgebieden voor gedroogde (en nadien gedydrateerde) uien.
Bedankt voor het vele uitzoekwerk Wolf. Echt top!
Altijd slim om eerst uit te proberen wat je ermee kan, of je het wel lekker vindt!
Ik herinner me nog iemand die Heinz bonen in tomatensaus groot ingekocht had...en er daarna achter kwam dat hij ze niet lekker vond. Test je preps, altijd dus.
 
Bovenaan