• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Foto 5 toont de beschadiging rond de kop .
Het zijn daar echt mensen die niet nadenken voor wat betreft het los proberen te krijgen van iets dat vast zit .

Het kapje waar die stalen Noodhamer ( punt ) in opgeborgen zat kreeg ik ook niet los zonder improviseren.
De Föhn erop in standje 2 ., buitenkant zet uit door opwarmen materiaal en ik kon het zo losdraaien .
Alleen O-ring begaf het .
Geen krassen te zien .
Hun hebben waarschijnlijk een doekje tussen de bekken van een waterpomptang gelegd en druk uitgeoefend pff .
Ben blij dat het nog rond is .

20190912_204800.jpg 20190912_210928.jpg 20190912_210942.jpg 20190912_211155.jpg20190912_211358.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Nou druk is het met jou wel vaak daar denk ik, mij gaat het meer om het aanbod dat op de een of andere manier afsgestemd is op de mentale vraag van de zoekende prepper.
 

Ray

SHTF Expert
LOL, ik dacht hetzelfde als @petroman.
Ben zelf best fanatiek kringloop winkel bezoeker, maar wat jij allemaal vind @frans81, bizar gewoon. :lol:

Dit bizarre model had ik ook meegenomen, al was het maar voor de lol en bij dit merk is het Kwaliteit met een hoofdletter. Of het echt praktisch is vraag ik me af. 't is wat veel de hele set met die enorme diffuser. Zo'n grote diffuse lichtbron is dan wel weer handig bij kleine klusjes 's nachts als de lichtkleur ook ok is. Voor mensen die 's nachts vissen, kan dit wel eens heel makkelijk zijn. :)
 
F

frans81

Gast
Nou druk is het met jou wel vaak daar denk ik, mij gaat het meer om het aanbod dat op de een of andere manier afsgestemd is op de mentale vraag van de zoekende prepper.

Het is iedere keer verassing aldaar . Zo ligt er niets en 1 uur later ligt er weer vanalles .

Switch kringlopen liggen landelijk verspreid. Ze pendelen over en weer met hun wagentjes .
Spul van hier naar andere filialen en spul van andere naar hier .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
LOL, ik dacht hetzelfde als @petroman.
Ben zelf best fanatiek kringloop winkel bezoeker, maar wat jij allemaal vind @frans81, bizar gewoon. :lol:

Dit bizarre model had ik ook meegenomen, al was het maar voor de lol en bij dit merk is het Kwaliteit met een hoofdletter. Of het echt praktisch is vraag ik me af. 't is wat veel de hele set met die enorme diffuser. Zo'n grote diffuse lichtbron is dan wel weer handig bij kleine klusjes 's nachts als de lichtkleur ook ok is. Voor mensen die 's nachts vissen, kan dit wel eens heel makkelijk zijn. :)

Ik ga het ook niet behouden ! Ruil het tegen iets anders of ??

Het is weer eens het Design dat totaal afwijkend is van hun hedendaagse programma .
 

1Lumen

Survivor
Misschien wel leuk voor 1 van jullie. Tijdje terug de zaklamp van de Action getest. Die grote van 1000 lumens en 3D batterijen.
Hij kan echt bijna 1000 lumen produceren al is het voor kort. En kan dagenlang op laag vermogen blijven branden.
Na de test van meer dan een dag ben ik er mee gestopt. Dit is namelijk typisch een Alkaline batterij dingetje dat ze urenlang of dagenlang op ontzettend laag vermogen blijven branden.

Ben zelf geen voorstander van Alkaline batterijen....
 

phtvs

Sysop
Admin
Misschien wel leuk voor 1 van jullie. Tijdje terug de zaklamp van de Action getest. Die grote van 1000 lumens en 3D batterijen.
Hij kan echt bijna 1000 lumen produceren al is het voor kort. En kan dagenlang op laag vermogen blijven branden.
Na de test van meer dan een dag ben ik er mee gestopt. Dit is namelijk typisch een Alkaline batterij dingetje dat ze urenlang of dagenlang op ontzettend laag vermogen blijven branden.

Ben zelf geen voorstander van Alkaline batterijen....
Mooie reviews zijn op het forum altijd van harte welkom!
 

Marcogs

Senior Prepper
Ik werk in de chemie wereld en daar is alles EX. Daarvan hebben wij ook onze zaklampen. Bright Star Razor
Onderstaande heb ik nou al een aantal jaar. Geeft ontzettend veel licht, batterijen (3x AA) gaan erg lang mee.
Bundel is niet verstelbaar en hij heeft ook maar 2 standen. (aan / uit)
Uiteraard 100% waterdicht en extreem hufterproof. 18cm lang en 4,5cm diameter bij de kop.
Voor de best redelijke prijs van 69,-
Echt een super fijne lamp.


IMG_2488.jpg IMG_2489.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Oke, de Olight S2R baton II.

Ik heb deze lamp nu anderhalve week, niet al te lang, maar ik ga er toch wat over zeggen.
Het is een 18650 formaat lamp, alleen hij is wel klein! Hij is niet heel veel groter dan de batterij zelf zeg maar en ook dunner dan de meeste 18650 lampen!
De output power is op de turbo stand 1150 lumen wat een minuut of 2 aanhoud en dan snel terugzakt naar standje high.
Er zitten 3 reguliere standen op, low-mid-higt, daarnaast dus de turbo maar ook een moonlight stand... wat vind ik elke zaklamp die zich geschikt noemt om mee te gaan kamperen moet hebben.
Deze heeft dat en is 0,5 lumen. Ideaal s' nachts in je bivi.
Ook zit er een stobe op, geen idee wat ik er mee moet, maar gelukkig moet je 3 keer klikken en hem bewust aan zetten, je zet hem niet makkelijk per ongeluk aan.
Er zitten 2 makkelijk te activeren timers op namelijk 1 van 3 minuten en 1 van 9 minuten. Na die tijd schakelt de lamp uit.
Ideaal als je de zaklamp naast je neer legt in je bivi* en je de rits van de slaapzak nog dicht loopt te klungelen enz. Lamp gaat toch vanzelf uit :).
Het lichtbeeld is vind ik mooi gedaan. Er zit een TIR lens in, dus geen reflector. De TIR zorgt voor een brede redelijk evenredige lichtbundel.
Je verlicht er makkelijk mee wat je aan het doen bent enz. Het is niet 1 turbo bundel die ergens iets verlicht je daarmee verblind en voor de rest zie je niets...
Het licht is behoorlijk wit, en is 7500 K. Is dat fijn? Mwa... ja, is best oke... Ik ben normaal gesproken van de 4000 K en een hoge CRI waarde.
Deze lamp heeft een CRI waarde van 70... Ook niet echt iets om over naar huis te schrijven toch doet de lamp het overall GOED.
Met die clip die er aan zit hang je hem makkelijk in je broekzak, dat clipje werkt ideaal en ziet echt stevig vast (je krijgt een reserve er bij).
De zaklamp is makkelijk op te laden met een USB snoer met regulieren USB stekker. Aan de andere kant zit een ronde schijf die met een magneet achter op de zaklamp vastgekleeft word en automatisch begint te laden.
Rood is laden, groen is vol. Ideaal...
Maar we zijn preppers... kabel kapot? Kabel vergeten?
Geen probleem, haal de gemodificeerde 18650 uit de zaklamp en laad hem in een reguliere lader en JA dit kan met de 18650 in de S2R baton II wel!
Je kan ook een andere buttontop 18650 in de S2R baton II stokken, dat werkt ook probleemloos, ook 2 x een CR123 er in werkt in nood.
Je ziet online veel het gezeik over Olight dat ze speciale batterijen gebruiken... De batterij van sommige andere modellen passen niet direct in een lader soms, dat klopt, maar als je 3 seconden langer nadenkt dan kan het vaak wel i.p.v. meteen de toetsenbord ridder uithangen en negatieve dingen op internet zetten.
Over negatief gesproken... goedkoop zijn ze niet! Toch tot dusver geen spijt van de aankoop... Negatief negatief...
Voor mij is een zaklamp bij me dragen gelijk aan mijn portemonnee of telefoon. Ik draag 24/7 een zaklamp bij me, dus ik denk dat dit best iets mag kosten.
Tot dusver erg blij met het lampje :).
Te bewonderen op SC's waar ik kom.
 

Ray

SHTF Expert
Dat lijkt een nieuwere versie van mijn Olight S30R II Baton. Ik hou niet bij wat Olight uitbrengt, dus vergeef me als ik het mis heb. Geen idee hoe lang ik hem al heb, maar die is wel aan een nieuwe 18650 toe. Dan neem ik er ook eentje met ingebouwde USB poort zodat het voetje thuis kan blijven.

Dergelijke Olights zijn compacte krachtpatser van uitstekende kwaliteit. Allebei m'n Olights doen het perfect, de oudste toch al weer zeven jaar oud.

Mensen die zeuren dat de batterij niet in de lader past, hebben gewoon de verkeerde lader. Een 18650 met protected circuitje er bovenop is nu eenmaal langer dan de unprotected 18650, alleen die is exact 650 mm lang. Al gelang uitvoering (protected, of laadcircuitje met micro usb), wordt dat alleen maar langer.

Als een lader ook de 21700 formaat aan kan, past er minimaal 700 mm in en dus iedere vorm van 18650 ook. Omdat tegenwoordig de 21700 erg populair aan het worden is, ook in zaklampen, sowieso wel handig om een lader te kopen waar dat in past, al heb je dat formaat nu nog niet.
 

Niels

Mankinds only hope
Nou... @Ray , zo is het niet helemaal.
Door het laden met het het voetje hebben ze de cellen aangepast in Olight cellen met de + en - vlak naast elkaar beide op de kopse kant.
Bij sommige cellen zoals die van de S1R baton II zit er een verhoogde plastic ring tussen zodat een lader tegen het plastic komt i.p.v. de + pool.
Hier wat toelichting van ik denk een Duitser die in ieder geval een soort van Engels spreekt:
 

Ray

SHTF Expert
Dan heb ik mazzel dat mijn laders geen probleem hebben met de Olight versie 18650, 21700 van Olight heb ik niet.
Net als die Duitser, heb ik ook Nitecore laders. Iets oudere, met hogere nokjes dan wat hij laat zien.

Zeker iets om even na te kijken, voor je op vakantie gaat. Zeker met de nieuwe Olight 21700 met dat plastieken busje.
Wel lastig als ze sterk gaan afwijken van de normale batterij standaards met die nieuwe Olights, dan heb je minder opties in noodgevallen.
 
Bovenaan