• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe bewaar je koel/vriesspullen 48 uur?

Richard434

Prepper goeroe
Inmiddels de bevroren kannen met bevroren spullen zo compact mogelijk in koeltassen gestopt.

Ik bedenk me nu ook vanwaar die 48 uur toch.

Het achterpaneel van binnen kon ik eenvoudig los schroeven. Daarachter zit nog een paneel die ik niet van de kant kan los schroeven.

Wel tref ik daar een opening aan. En ja daar lag ook ijs.

Inmiddels is dat ijs ontdooit. Maar het is er nog wel erg nat. Als ik de vriezer nu weer aan zou zetten, zou dit vocht weer bevriezen waardoor het probleem dus blijft.

Die 48 uur is voor het verdampen van het vocht in een half gesloten ruimte. Tenminste dat vermoed ik nu dus.
Dan nu je fohn of een straalkacheltje op die kant zetten?
 

petroman

SHTF Expert
Je moet inderdaad de kast zo droog mogelijk maken dus hoppa handdoeken en ander spul er in.
Droogt buiten nu ook lekker.
 

Erny

Last (wo)man standing
Zou hem nu niet 48 uur uitzetten maar gewoon dagje laten ontdooien zoals je nu doet. En dan wachten tot het buiten weer vriest en dan alle laden plus inhoud lekker buiten zetten en hem dan wel 48 uur laten ontdooien. Hebben jij en de fabrikant hun zin met die 48 uur en eventuele verscholen ijsvorming en je zit niet met ontdooide spullen. ;)
 

sterredag

Prepper goeroe
Zou hem nu niet 48 uur uitzetten maar gewoon dagje laten ontdooien zoals je nu doet. En dan wachten tot het buiten weer vriest en dan alle laden plus inhoud lekker buiten zetten en hem dan wel 48 uur laten ontdooien. Hebben jij en de fabrikant hun zin met die 48 uur en eventuele verscholen ijsvorming en je zit niet met ontdooide spullen. ;)

Eigenlijk klinkt dit wel als een zeer goed plan. Kan ik nu weer even voorruit en dan met de winter goede herstel actie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

sterredag

Prepper goeroe
uiteindelijk ook niet echt gelukt, maar goed hij staat aan en sommige dingen konden naar mijn mening nog terug. Tip.. probeer nooit ijsjes op die manier uit de vriezer te laten!

O ja, het enige wat nog wel echt bevroren was, was het vlees aan de kant waar het tegen het vriesblokkan aan heeft gelegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Bovenaan