• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Inmaken in het algemeen.

logan1202

Prepper goeroe
Russen blikken alles in, hier de voorraad voor in het veld
209537909_4094599223909535_6574951999309046768_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: will

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Vandaag kreeg ik 6 paksoi mee van de moestuin. Dus maar gelijk gaan fermenteren.
20220521_143951.jpg

De linker ronde pot is 1,5 kg paksoi, 1 liter water 50 gr zout. Dit is de natte fermenteer manier.
De rechter vierkante pot is 2 kg paksoi, 50 gr zout, paar tenen knoflook en wat gember. Dit is de droge methode. Dwz de groenten en her zout worden gekneed. Het vocht wat je ziet komt allemaal uit de paksoi.

Nu geduld.
 

Erny

Last (wo)man standing
@Tanfana Heb je die deksels voor de foto ff dicht? Want er moet nu toch zuurstof bij kunnen?

Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het gaat worden. :)
 

Flos

SHTF Expert
Ik zou dit ook in de rubriek,, wat heb jij aan preppen gedaan vandaag,, kunnen plaatsen.
Maar ik denk dat het hier ook past.
Wel.
Ik heb vandaag tientallen glazen potten uitgewassen de oude etiketten er afgewassen en de metalen deksels gecontroleerd. Daarna allemaal in de vaatwasser gedaan en een rondje laten draaien.
Ik opteer voor de zelfde maat van deksel wel verschillende soorten potten. Deksel maat is 82mm.
Zo heb ik als het inmaak seizoen begint al een hoop propere potten klaar staan.
Ik heb eens een zak deksels gekocht van maat 82 maar daar staat een,, bij ,, op dat vind ik dan zonde om deze te gebruiken om bv spinazie in te maken of pasata.
Dus een deze dagen ga ik neutrale deksels aanschaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
@Tanfana op welke temperatuur ga je dat nu weg zetten?

Het moet bij 18-20 graden staan. Bij mij in huis is het 19 graden.

@Tanfana Heb je die deksels voor de foto ff dicht? Want er moet nu toch zuurstof bij kunnen?

Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het gaat worden. :)

De deksel zit dicht. Er hoeft geen zuurstof bij. Ik doe eens per dag de deksel even open om het koolzuurgas er uit te laten
 
Bovenaan