• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Is dit het moment om (groot) in te kopen? Of toch niet?

pjotr78

Diehard Prepper
Naar aanleiding van dit bericht:

https://eenvandaag.avrotros.nl/arti...PXYRI51pnjGpT1DNXg_aem_TpjSmItUYvhTd8h7F75G-g

Rees bij mij ide vraag of dit het moment is om nog groot in te kopen. Zie ook het filmpje in het artikel.

Als de beschikbare hoeveelheid brandstof (diesel) verder afneemt en er inderdaad keuzes gemaakt moeten worden in transport, dan zullen o.a. supermarkten waarschijnlijk kiezen voor transport van compacte goederen (blikken tonijn) waar meer marge per pallet op te verdienen valt dan volumineuze producten (toiletpapier) .

Als dit zo is, dan zal het snel genoeg zichtbaar worden en zal de hamster woede van de corona periode wel weer geëvenaard kunnen worden.

Ik heb her en der al opgevangen (let op, dit is van horen zeggen en geen formele bron) dat transporteurs mogelijk per 1 april hun tarieven willen verhogen. Als dat zo is dan kan dat natuurlijk ook door werken met alle gevolgen van dien.

Misschien vandaag toch nog maar even wat groter inslaan om te voorkomen dat je later mis grijpt. Maar ook dat kan een trigger zijn voor anderen om hetzelfde te doen en dus weer schaarste te creëren.

Als je alles goed op orde hebt zou je het niet nodig hebben, maar onze voorraad is geslonken na het leeg eten i.v.m. verbouwing ( ruimte nodig) en nog niet helemaal op orde/naar wens aangevuld).

Het pleelint had ik naar goed "Dick Berts" gebruik al wel aangevuld, dus daar redden we ons de komende maanden wel mee 💩😁 maar als je die schappen steeds leger ziet raken, dan weet je dat je snel moet zijn om de paniek golf voor te zijn.

My two cent's.

GreetZ,
Pjotr78

Laatst bewerkt:
is-dit-het-moment-om-groot-in-te-kopen-of-toch-niet

O zeker weten gaat er een paniek golf ontstaan, zag vandaag nog in twee supermarkten een jong stel winkel wagentjes boordenvol lade met levens middelen, je zag de spanning op hun gezichten wat ze wisten dat ze behoorlijk aan het hamsteren waren, ze zagen de bui al hangen dat alles binnen kort vele malen over de kop zal gaan, dus bekijk je voorraad nog even heel goed, en infesteer nu het nog kan.

SHTF omstandigheden, vele denken waarschijnlijk, ha dat zie ik niet zo gouw gebeuren.
En er zal ook heel een golf van brandstofdiefstallen ontstaan want de vloeistof is roofgoed aan het worden.
Over een tijdje gaat men posten bij brandstofstations om gasten te volgen die behoorlijk wat brandstof aan het inslaan zijn,
tot aan huis toe, om dan later hun slag te kunnen slaan.

De groothandel waar ik bestel heeft de prijs per punt waar ze moeten stop met een calamiteiten toeslag €2 verhoogd. Het is nu €9,50 per stop.

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Terug
Bovenaan