• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jasje

Prepper goeroe
Msm is idd een lachertje. De meeste mensen hier op het forum houden gelukkig hun eigen alternatieven kanalen erop na. Het kan die groep (ja, jullie;)) dan ook niet ontgaan zijn dat juist hier dit onderwerp met een toenemende frequentie aan bod komt. Met name dit jaar valt het extra op vind ik zelf. Ik zie langzaam aan een eindstreep in beeld komen maar een daadwerkelijke gerichte voorspelling valt niet te doen natuurlijk... Be prepared.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Trump zet zijn import heffingen op staal en aluminium door. Eerder kreeg de EU uitstel. Dus nu gaat de EU tegenmaatregelen nemen, een handelsoorlog is gestart.

Dit gaat in de sector vooral banen in Duitsland en Nederland kosten.

Trump heeft gezegd dat hij geen Audi, BMW of Mercedes meer wil zien rijden in New York. :oops:

Er is een nieuwe crisis op komt en mogelijk wordt deze versneld ingezet nu door Trumps acties.
 
F

forumlid 1447

Gast
Dan willen wij geen Chevrolet, Ford, Opel of andere Amerikaanse meuk meer in onze steden zien.
Geen oliehandel meer in US dollar en Trump wordt afgezet.
 

Floesh

Diehard Prepper
Als het een correctie wordt, zie voortekenen als crash van de bitcoin, dan zou dat nog niet eens zo slecht zijn. Komt er een nieuwe crisis dan zou het een lange kunnen worden.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de crash van Bitcoin als voorteken gezien kan worden op een nieuwe crisis. De gehele crypto markt heeft een marketcap van $281 miljard, dat is slechts 1,5 maand aan geld printen door de centrale banken samen. Crypto is dus een zeer kleine markt vergeleken met de andere kapitaalmarkten. De voortekenen van een nieuwe crisis zal te zien zijn in de obligatie markten, niet in crypto.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Rusland heeft in april bijna 50 mld aan obligaties van de VS omgezet naar goud. Ze deden dat een paar maanden eerder ook al en ze hebben nog slechts voor 48 mld aan Amerikaanse waardepapieren op de balans. Mogelijk wordt ook dat verkocht.

Het vertrouwen in Trump en zijn economische aanpak is dus gedaald tot een dieptepunt.

Ik had dit ook kunnen melden in het goud draadje.

Trump lijkt me geen hele domme jongen dus ik begin nu te denken dat hij bewust een soort van crisis/reset van schulden wil forceren. Helaas mijn alu hoedje kwijt maar ik kan zijn acties op geen enkele manier verklaren.

Duidelijk is mij wel dat hij ziet dat het zo niet meer kan doorgaan. Onder Obama verdubbelde de staatsschuld in 8 jaar tijd tot een gevaarlijk hoogtepunt.

Wie snapt dit nog?
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

forumlid 1447

Gast
Mogelijk kiest hij voor de "dood", of de gladiolen, of beide.
Als het land bijna failliet gaat komt dit door het buitenland, zij buiten ons uit, en hebben ons altijd bedonderd.
Land bijna failliet, kun je snoeien, zonder teveel protest, want jij kon er niets aan doen.
Munt devaluatie, meer export, meer werk.
Nieuwe contracten, minder meebetalen aan vrede en handelsplatvormen, milieu etc.
Over 2 jaar is er verkiezing, "And I make America proud again."
"I will let them pay for it", bla bla bla bla
Reagan, deed ongeveer hetzelfde, productie (in eigen land) verhogen , is werk, economische schijn verbetering.
Reagan gaf aan de defensie-uitgaven te verhogen en tegelijkertijd belastingen te verlagen -
Dat het BBP dan scheef loopt, daar hebben we pas over een aantal jaar last van.
Democraten mogen dan weer gaan bezuinigen, en vrede stichten met de rest van de wereld.
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens, met een begrotingstekort van nog steeds + 4,3% (2017 voor belastingverlaging), geeft dat met samengestelde intrest
ook een 40% verhoging van schuld in 8 jaar
100$ wordt dan ongeveer 140$ en dan mag er dus niets fout gaan.

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]
Stuk over financieel probleem VS
 
D

Deleted member 1609

Gast
Ik zeg niet dat ik oorlog wil. Maar zo wordt misschien het kaf van het koren gescheiden. Komt de economie misschien wat beter op gang enz.
En over het algemeen is de starter van zo een conflict met der tijd de grote verliezer.

Sorry, maar ik vind zo'n wel een beetje onder je niveau. Het zou duidelijk moeten zijn dat oorlog voor de gewone mens nooit goed heeft uitgepakt. De misvatting dat het goed voor de economie is een grote leugen, omdat alle energie, tijd en geld in de oorlog gaat en zeker niet in het uitbreiden van de welvaart door bijvoorbeeld het bouwen van huizen en het het verbeteren van het leven.
Als er oorlog is wordt er alleen gevochten voor de idioten die de aarde besturen, voor hun doelen. Oja het is trouwens al oorlog, Nederland gooit al jaren bommen in de naam van ''vrede en veiligheid'' :fluit:

Verder over het topic: Er komt vast een nieuwe crisis, als het er weer tijd voor is...
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Een crisis is onoverkomelijk, maar een nieuwe grote oorlog ook. De komende decennia bereiken we zo'n beetje het maximum aantal mensen op deze aardkloot. Ook al zouden we allemaal onze luxe opgeven en zo vegetarisch mogelijk worden, we zijn straks gewoon net teveel en worden ouder en ouder.

Vervelend maar de mensheid zal door ziekte, ramp of oorlog gedecimeerd moeten worden, zodat de rest weer opnieuw kan beginnen. Hopelijk doen die het dan beter want wat we momenteel als zgn. meest intelligente zoogdier laten zien is niet zo heel best.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
D

Deleted member 1609

Gast
Een crisis is onoverkomelijk, maar een nieuwe grote oorlog ook. De komende decennia bereiken we zo'n beetje het maximum aantal mensen op deze aardkloot. Ook al zouden we allemaal onze luxe opgeven en zo vegetarisch mogelijk worden, we zijn straks gewoon net teveel en worden ouder en ouder.

Vervelend maar de mensheid zal door ziekte, ramp of oorlog gedecimeerd moeten worden, zodat de rest weer opnieuw kan beginnen. Hopelijk doen die het dan beter want wat we momenteel als zgn. meest intelligente zoogdier laten zien is niet zo heel best.

Oorlog komt alleen omdat mensen zo stom zijn zich te laten ophitsen door psychopaten. De bevolking in de westerse wereld zal de komende jaren snel dalen, omdat de vruchtbaarheidscijfers al jaren en jaren onder de 2 is, waardoor de bevolking zal krimpen. In een aantal landen (zoals Japan en Litouwen) zijn hiervan al problemen. Meer dan genoeg voedsel voor iedereen produceren is nooit een probleem geweest, en zal het nooit worden. In Nederland en in vele andere landen wordt land terug gegeven aan de natuur. Dat mensen niet genoeg voedsel hebben is alleen het gevolg van: oorlogen, rampen, slechte infrastructuur en mislukte oogsten. Een te grote bevolking is hierbij nooit het probleem!
 
F

forumlid 1447

Gast
@Mediocre monday Bij voedseltekorten vergeet je wat WIJ met zijn allen de vuilbak in kieperen.
En het hybride zaad van de grote concerns. Hiermee wordt de variatie van plantgoed kleiner,
en kan men zijn zaden en planten niet selecteren, zodat het beste plantgoed en zaden
kunnen gebruikt worden voor de juiste grond.
Ook hierdoor ontstaan crisissen en oorlogen, die het financieel systeem ontwrichten.
 

drent

Diehard Prepper
Een crisis is onoverkomelijk, maar een nieuwe grote oorlog ook. De komende decennia bereiken we zo'n beetje het maximum aantal mensen op deze aardkloot. Ook al zouden we allemaal onze luxe opgeven en zo vegetarisch mogelijk worden, we zijn straks gewoon net teveel en worden ouder en ouder.

Vervelend maar de mensheid zal door ziekte, ramp of oorlog gedecimeerd moeten worden, zodat de rest weer opnieuw kan beginnen. Hopelijk doen die het dan beter want wat we momenteel als zgn. meest intelligente zoogdier laten zien is niet zo heel best.
Als ik de alternatieve kanten hoor qua landbouw/veeteelt, dan kom je een heel ver met alle tuinen omspitten en groentes verbouwen + 2-3 kippen voor keukenafval. Nog paar konijnen en je bent al bijna rond. Vega is niet de oplossing, eerder in tegendeel, want kunstmest is de pest voor je grond (geen organisch materiaal en dus geen sponswerking voor water/mineralen en levende plantenvoedende bodem), je dierlijke mest is dus essentieel en zeker naast schaalverkleining die ook zal moeten ivm dat inleveren. Of een crisis/oorlog genoeg bevolkingskrimp gaat opleveren is de vraag, cijfers schommelen ergens tussen de 10 en 25% max. bij grote rampen/oorlog/epidemie en voor draagkracht met hoe slecht het is gesteld met deze planeet moet je eerder denken aan 90%. 500 miljoen mensen max. Zeker als wij zo dom zijn om het zover te laten komen (en ja als diersoort zijn wij dat). Schakelen we binnen 3-5 jaar wereldwijd om naar lokaal, kleinschalig, permacultuur en exit fossiele brandstoffen met 100% recycling, dan is er misschien veel meer mogelijk, maar inleveren tot bestaansminimum (zeg zoals oud boerendorp ergens achterin Oost-Europa bv ) zit je dan wel aan vast en dat is niet te verkopen aan de verwende westerlingen die hier al 3+ generaties antipropaganda over gekregen hebben. En je mobiliteit (auto) kan je ook wel vergeten. Internet wordt al een grote uitdaging, want de nodige ertsen en elektriciteit zijn schaars.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Tijdens crisis situaties krijgen extremisten onder het schaapjesvolk idd meer aanhang, maar ik geloof niet dat er een volgende Hitler zal komen. Daar trappen de meeste mensen niet meer in.

Oorlog gaat altijd over een excuus onderwerp bijv religie, olie, landsgrenzen etc. Uiteindelijk draait het om de vijand uit te roeien en jouw groep weer aan de macht te krijgen zodat jij een beter leven hebt.

Zolang we als mens niet bereid zijn de rijkdommen eerlijker te delen en ons fokprogramma onder controle kunnen houden, zullen er tijden van oorlog en crisis blijven. Misschien zit dat wel in ons DNA. We weten allemaal de oplossingen maar doen het niet.
 
F

forumlid 1447

Gast
Tijdens crisis situaties krijgen extremisten onder het schaapjesvolk idd meer aanhang, maar ik geloof niet dat er een volgende Hitler zal komen. Daar trappen de meeste mensen niet meer in.

Oorlog gaat altijd over een excuus onderwerp bijv religie, olie, landsgrenzen etc. Uiteindelijk draait het om de vijand uit te roeien en jouw groep weer aan de macht te krijgen zodat jij een beter leven hebt.

Zolang we als mens niet bereid zijn de rijkdommen eerlijker te delen en ons fokprogramma onder controle kunnen houden, zullen er tijden van oorlog en crisis blijven. Misschien zit dat wel in ons DNA. We weten allemaal de oplossingen maar doen het niet.

De meeste dictators beginnen mild, maar eenmaal aan de macht loopt het fout.
Geef een premier, minister, burgemeester, partyvoorzitter, de totale macht, en dictatuur schuild om de hoek.
Spanje heeft in zijn reactie op de onrust in zijn land,
ook dictatoriaal gedrag vertoont, Franco zou trots zijn geweest op Rajoy en consorten.
Turkye wordt niet veroordeeld en gestraft in zaken de koerden, Rusland niet ivm Oekraine en Tjetjenie.
Israel niet voor het gevangeniskamp Gaza.(Joden hebben het slecht gehad in 38-45 maar doen hier hetzelfde)
Europa is niet zo tolerant als het lijkt.
 

Candyman

Diehard Prepper
Er zal ongetwijfeld een nieuwe financiële crisis komen, de vraag is alleen wanneer.
En ook daar zullen we weer overheen komen.
Ik maak me daar niet zo veel zorgen over.
Waar ik me wel zorgen over maak is de toenemende verdeeldheid onder de mensen.
Ik hou niet van de termen links en rechts maar ik gebruik ze nu toch even om mijn punt duidelijk te maken.
Zowel het linkse kamp als het rechtse kamp laat zich steeds meer horen en worden steeds extremistischer.
Ik denk dat het door social media komt, je komt erop als een links of rechts georiënteerd persoon waarna je in contact wordt gebracht met gelijkdenkenden die elkaar steeds meer op gaan hitsen.
Binnen een paar maanden kan je al behoorlijk extremistisch geworden zijn als je er gevoelig voor bent.
De kans dat Rusland hier binnen komt vallen acht ik kleiner dan een burgeroorlog.
 

Lemon

Prepper
Ja. Het zal ongetwijfeld weer gebeuren en uiteindelijk zal Europa steeds armer worden. Wij kunnen niet op tegen de snelheid waarmee de economieën van Aziatische landen groeien. Bovendien maken zij ook nog eens langere werkdagen...
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Het zal ongetwijfeld weer gebeuren en uiteindelijk zal Europa steeds armer worden. Wij kunnen niet op tegen de snelheid waarmee de economieën van Aziatische landen groeien. Bovendien maken zij ook nog eens langere werkdagen...

Daarnaast is het hele EU project erop gebaseerd dat men binnen de EU min of meer dezelfde welvaart krijgt. Rijke landen zullen dus welvaart inleveren op de armere landen. Dat betekent voor Nederlanders dat ze erop achteruit zullen gaan. En achteruitgang is lastiger te verkroppen dan vooruitgang.

Wat onze voorouders met alle goede en zwarte bladzijden in de afgelopen eeuwen voor ons land hebben opgebouwd, wordt in sneltreinvaart afgebroken. En we zijn straks niet eens de baas meer in eigen land, want de EU, eh ik bedoel Duitsland en Frankrijk beslissen.

Wat wel griezelig is, is dat de volgende crisis harder en dieper zal zijn dan ooit tevoren en dat er nog geen enkel scenario is om er uit te kunnen komen. Niemand weet feitelijk wat er gaat gebeuren.
 

Ray

SHTF Expert
Ik maak me weinig zorgen over een eventuele nieuwe financiële crisis. Het schijnt dat die van 2007/2008 best een erge was en ik heb er geen boterham minder om gegeten, sterker nog, niets van gemerkt behalve het rellerige nieuws erover. Ongetwijfeld is m'n pensioen wat minder hard gestegen, zijn de lonen gelijk gebleven (maar inflatie was ook nagenoeg afwezig), maar verder is de impact minimaal.

Het wordt anders als je op de pof een huis of andere zaken hebt gekocht, of een vermogen moet beheren.
 
Bovenaan