• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jacht geopend op fout goud in Nederland: dubieuze raffinaderijen, koeriers en juweliers

PBear

Mankinds only hope
Ik heb het merendeel van mijn edelmetalen op naam van mijn echtgenote gekocht, die niet in Nederland belastingplichtig is. Meestal betaald via bankoverschrijving, zodat we wel betalingsbewijzen hebben en kunnen aantonen dat het legaal gekocht is.
Overigens heb ik vrijwel al het spul buiten Nederland gekocht en deels in Polen, deels in Duitsland laten leveren. Uiteraard houd ik het in eigen beheer.
Het gaat niet alleen om het waardebehoud van edelmetalen, maar ook om het risico van externe partijen, zoals banken, kluisopslag en confiscatie te vermijden.

Wat op mijn naam gekocht is, is beduidend minder dan de vermogensbelasting vrijstelling.

Niettemin zou ik alleen in kleine aantallen verkopen, zeker als de CBDC's zijn ingevoerd, anders denk ik dat de (r)overheid snel met de opbrengst aan de haal gaat.
 

Pura Vida

Elementary prepper
Ik heb het merendeel van mijn edelmetalen op naam van mijn echtgenote gekocht, die niet in Nederland belastingplichtig is. Meestal betaald via bankoverschrijving, zodat we wel betalingsbewijzen hebben en kunnen aantonen dat het legaal gekocht is.
Overigens heb ik vrijwel al het spul buiten Nederland gekocht en deels in Polen, deels in Duitsland laten leveren. Uiteraard houd ik het in eigen beheer.
Het gaat niet alleen om het waardebehoud van edelmetalen, maar ook om het risico van externe partijen, zoals banken, kluisopslag en confiscatie te vermijden.

Wat op mijn naam gekocht is, is beduidend minder dan de vermogensbelasting vrijstelling.

Niettemin zou ik alleen in kleine aantallen verkopen, zeker als de CBDC's zijn ingevoerd, anders denk ik dat de (r)overheid snel met de opbrengst aan de haal gaat.

Idd ook een goede manier….. Ab Flipse heeft via omroep Flevoland een duidelijke uitleg hierover ( kan je terug kijken op YouTube). Edelmetalen en vreemde valuta. Zeker geen euro’s, spaarrekeningen, obligaties of aandelen… het kijken waard
 

Mayo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Plan B (en C) volgens Ab Flipse

ik denk dat wij allemaal het meeste wel kunnen afvinken ;)

EDIT:
link naar het evenement 'Monetary Horizons' van afgelopen oktober met Ab Flipse toegevoegd:


Plan B.jpg
 

Mayo

Prepper goeroe
Ik weet niet zeker of de transactie limiet van 3000 euro in NL per 1 januari 2023 is ingegaan. In Duitsland geldt al sinds 2020 een transactielimiet van 3000 euro, als die intussen al niet verlaagd is.
Volgens Goldsilbershop.de in Duitsland ligt de limiet voor anonieme goud-aankopen op € 1999,-

https://www.goldsilbershop.de/tafelgeschaeft.html#Maximum

Waarom is het niet mogelijk om anoniem onbeperkt goud te kopen?

Met de GWG heeft de wetgever een limiet ingevoerd voor anonieme tafeltransacties, omdat tafeltransacties volgens hem zeer geschikt zijn voor het witwassen van geld. Daarom zijn de grenzen tot waar beleggers anoniem goud kunnen kopen de afgelopen jaren steeds verder verlaagd: nadat het tot medio 2017 nog mogelijk was om anoniem goud te kopen tot 14.999 euro, is deze grens verlaagd tot 10.000 euro. Sinds begin 2020 is het maximumbedrag waarvoor beleggers anoniem goud kunnen kopen slechts 1.999 euro.
 

phtvs

Sysop
Admin
Bovenaan