• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Junker & Ruh 28 sd

F

frans81

Gast
@Flos plaats een een Foto van de naald !
Een duidelijke en met de lengte en Dikte .
Dinsdag ga ik even bij die man langs of ie nog zulks spul heeft ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
@frans81 de naald is 68,4mm lang de schagt is 2,5 mm
Over een lengt van 47mm is er een gleuf in de naald. Die 47mm is de naald vierkantig.
De naald is ligt gebogen. En in de schagt is er een uitsparing om ze te bevestigen.
20171029_183746.jpg 20171029_183847.jpg
 
F

frans81

Gast
@frans81 de naald is 68,4mm lang de schagt is 2,5 mm
Over een lengt van 47mm is er een gleuf in de naald. Die 47mm is de naald vierkantig.
De naald is ligt gebogen. En in de schagt is er een uitsparing om ze te bevestigen.
Bekijk bijlage 9389 Bekijk bijlage 9390

Bedankt ! Nu kan ik er iets mee .
Het Naalden wereldje is zeer omvangrijk pffff .
Mocht het nog lukken iets scherpere foto's te nemen dan ben ik er zeer blij mee :rolleyes:
Dit kan eventueel onder een sterke zeer helle lichtbron ;)
 
J

J.J

Gast
@Flos staat er ook wat op de naalden geschreven een merk code of iets dergelijks,,, heb je een sterke loep
Een Victorinoxmes heeft vaak een die sterk genoeg kan zijn.
 

Flos

SHTF Expert
Beter of scherper foto nemen van die naald zal niet lukken. De naald is uit mijn handen gevallen en zit nu ergens tussen het mechanisme van mijn relax zetel. Schit.
 
F

frans81

Gast
Beter of scherper foto nemen van die naald zal niet lukken. De naald is uit mijn handen gevallen en zit nu ergens tussen het mechanisme van mijn relax zetel. Schit.

Das niet zo fijn :( Dadelijk doet het ook nog 'PIJN " :fluit:
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag kwam ik bij een oude schoenmaker. Hij had ook nog een Junker staan. Ik vroeg gelijk of hij die zou weg doen of verkopen. Neen schuddend met zijn hoofd zij hij dat het nostalgie is en dat hij hem nog wil houden. Toen ik vertrok zei ik om er nog eens over na te denken.
 

Flos

SHTF Expert
Mijn onverzadigbare zoektocht naar van alles en nog wat heeft vandaag weer eens zijn vruchten af geworpen.
Nummer drie staat op mijn werktafel. Ik heb er een belooft aan een mede prepper als ik ooit een derde zou vinden. Hij mag alvast een spoel en een spoelhouder beginnen zoeken. Want dat heb ik tekort om ze alle drie compleet te krijgen.
20171109_144325.jpg 20171109_144325.jpg
 
F

frans81

Gast
Mijn onverzadigbare zoektocht naar van alles en nog wat heeft vandaag weer eens zijn vruchten af geworpen.
Nummer drie staat op mijn werktafel. Ik heb er een belooft aan een mede prepper als ik ooit een derde zou vinden. Hij mag alvast een spoel en een spoelhouder beginnen zoeken. Want dat heb ik tekort om ze alle drie compleet te krijgen.
Bekijk bijlage 9500 Bekijk bijlage 9500

Ik heb er geen woorden voor !
Prachtig dat je er weer een op de kop getikt hebt :rolleyes:
Schoenmaker bij ons waar er 1 in de vitrine staat is nog niet aan het zoeken geweest naar naalden :(
Hij had er nog wel .
Wordt dus geduld hebben .
 

Flos

SHTF Expert
Op postje nummer 10 van dit topic staat al een foto met nummers en een beschrijving in het engels. Ik hoop dat je het daar mee red.
 

Flos

SHTF Expert
Een van de drie wordt volledig gedemonstreerd gepoets in de olie gezet en terug gemonteerd. En hopelijk doet hij het dan zoals het hoort.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Vandaag een van de Junkers gedemonteren. De grote onderdelen zijn al ontvet en ontstoft.
20171122_115149.jpg
In het doosje zitten de kleine onderdelen. Die worden behandeld op het moment dat ik ze nodig heb bij montage.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een van de Junkers gedemonstreerd. De grote onderdelen zijn al ontvet en ontstoft.
Bekijk bijlage 9685
In het doosje zitten de kleine onderdelen. Die worden behandeld op het moment dat ik ze nodig heb bij montage.
Beste @Flos je bedoelt waarschijnlijk gedemonteerd :);)
Nu je zo ver bent, kan je ook de toestellen in NL en België onderhouden en zelfs repareren.
Goed man,,,, je bent geweldig.:thumbsup::oops:

Nu nog leren fijn zandstralen en verfspuiten en poedercoaten.
Dan kan je van oude toestellen weer als nieuw maken.
 

Flos

SHTF Expert
Zandstralen verfspuiten dat kunnen we poedercoaten is een anderverhaal.
Bij het monteren een hele speciale schoef afgebroken in het fraem. Met veel prutsen het stukje draad er uitgekregen. Nu moet ik nog zo een schroef maken.
 
Bovenaan