• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Junker & Ruh 28 sd

J

J.J

Gast
Zandstralen verfspuiten dat kunnen we poedercoaten is een anderverhaal.
Bij het monteren een hele speciale schoef afgebroken in het fraem. Met veel prutsen het stukje draad er uitgekregen. Nu moet ik nog zo een schroef maken.
Je zou een duidelijke foto maken misschien komt er dan een oplossing.
Of je kan misschien opnieuw schroefdraad snijden voor een passende bout, als de bout niet te verkrijgen of na te maken is.
 
F

frans81

Gast
Ik plaats dit prachtige al zeer oude Stik machientje alhier .
Het is tenslotte van @Flos geweest .
Dit apparaat heeft al ontelbare gaatjes geprikt en man uren gediend.
En dat mag gezien worden .
Althans ik vind de tand des tijds goed herkenbaar en dat geeft een mooie complete Patine .
Opknappen en weer gangbaar maken wordt nog een klus daar meerdere onderdelen aan vervanging toe zijn . Opa is dus niet alleen zijn wandelstok ( Spoel met Spoelhuis ) kwijt maar heeft ook flink last van Artrose haha .
Dat wordt een klusje voor @frans81 de Orthopeed!
Ik ben er blij mee met dit oerdegelijke mechanische ding dat olifantenhuiden naait .

Even een asorti foto's

20171126_160218.jpg 20171126_160052.jpg 20171126_160159.jpg 20171126_160229.jpg 20171126_160417.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De volgende


20171126_160454.jpg 20171125_003855.jpg 20171125_003925.jpg 20171126_160816.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
F

frans81

Gast
Door de opnieuw verkregen stimulans heb ik de Juncker en Ruh vandaan eindelijk eens voorzien van een eiken plank . Het staat nu zoals het hoort .

Ik heb nog steeds geen Spoel en Spoelhuis en Naalden .

Maar daar kom ik vanzelf een keer bij uit .

Het pronkt nu samen met de Adler in een hoekje en wacht tot het aan het werk kan .

20180915_165158.jpg 20180915_165210.jpg
 
F

frans81

Gast
Ik zoek nog steeds een spoel en spoelhouder pfff
Meestal krijg ik alles wel een keer op korte termijn op mijn pad !
Maar daar is nu geen sprake van :(

Geduld is een schone ( lastige ) zaak :fluit:
 
Goedemorgen Leden en Juncker ruh lotgenoten. Ik ben op zoek naar een tweetal onderdelen het veertje voor op de spoel en de transportschroef die de verbinding maakt tussen de hevel en de geleide rail aan de zijkant van de machine. Ik heb een aantal naalden die ik daarvoor zou kunnen ruilen. Ik ben benieuwd op een reactie van jullie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
F

frans81

Gast
Beste Paul

Ik ben bang dat hen die in bezit zijn van deze mooie juncker hier op het forum zuinig zijn met eventuele onderdelen . Als bij hun oa het veertje kapot gaat hebben ze misschien net zoveel problemen om een nieuw te bemachtigen . Dat geld ook voor specifieke en waarschijnlijk al oude boutjes / moertjes enz .

Succes !

O ja ik zoek nog complete spoelhouder met spoel :)
 
Na lange tijd toch weer op het forum gekeken. In ieder geval bedankt voor de reacties, maar ik heb een tweede machine aankunnen schaffen waar in de onderdelen van mijn eerste machine gebruikt kunnen worden, om bij gemaakt te worden. De tweede machine die ik heb gekocht is een Pedersen welke identiek is aan de SD 28. Onderdelen zoals poeltjes spoelhuizen et cetera zijn erg moeilijk te vinden… Ik heb zelfs een adres gevonden via mijn schoenwinkel waar ik nieuwe naalden kan bestellen. En elke gewenste dikte is bestelbaar! Uit mijn hoofd zijn er zes verschillende diktes in naalden waarmee je elk soort werk in dikte van garen kunt voorzien. Ik zelf ben maatwerker en reparateur van beroep en de afgelopen 22 jaar heb ik ook een schoenenwinkel. Ik zal TZT wel een aantal foto’s van mijn oude machines van mijn grootouders en vader plaatsen.
 
Dat is een naaimachine bestemd om leer te naaien al beweert een oude naaimachine reparateur dat het is ontworpen om jute zakken te naaien.
Ik ben trotse eigenaar van zo een apparaat.
Maar het staat nog niet op punt.
De spoel draad wordt niet mee genomen. Dus het naait nog niet.
Ik kan nergens vinden wat het probleem kan zijn.
Alle hulp is welkom.
Bekijk bijlage 9370 Bekijk bijlage 9372
Drp staat voor deutches reich patent..
 
F

frans81

Gast
Ik zoek nog steeds een spoel en spoelhouder pfff
Meestal krijg ik alles wel een keer op korte termijn op mijn pad !
Maar daar is nu geen sprake van :(

Geduld is een schone ( lastige ) zaak :fluit:

Het was vroeg Sinterklaas dit jaar :fluit:

Een Spoelhouder en spoel voor mijn Juncker en Ruh SD28 D.R.P . Verpakt in een Juncker en Ruh SD28 A.G .

Wederom uit de Stal van TP starter

20201005_151638.jpg 20201005_151646.jpg 20201005_151653.jpg 20201005_152653.jpg 20201005_151531.jpg

Tevens nog een Viertal naalden .

Nu nog uitvogelen hoe het ding een mooie serie steken zet . Het pikt bij bedienen niet zomaar de onderdraad :confused:
Ook niet wanneer ik spoel en houder in de andere Juncker leg .
 
Bovenaan