• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

kalkoenen slachten.

Erny

Last (wo)man standing
Aha... Ik vroeg het omdat ik dacht dat je volauvan misschien geheel iets anders was @Flos Niet om je schrijfwijze te veroordelen, dat maakt me niet uit. Was nieuwsgierig naar wat dat was.

De ragout noemde ik omdat je schrijft dat je het vlees gebruikt voor volauvan, waarvan ik niet kon vinden wat het was, en een vol au vent dus met ragout gevuld wordt.... en ik ken ragout als een soort dikke saus (bloem, boter, bouillon, vlees, champignons) die je dan in een pasteitje eet...
Wat ik van jou geproefd heb is wat jij pastei noemt (en wat ik dan paté zou noemen).

Was bedoeld om wat taalverwarringen weg te nemen maar nu lijken er alleen maar meer bij te komen. ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ragout
(alwaar ze zeggen dat ragout ook wel volauvent genoemd wordt.) :confused:

Maar volgens mij snap ík nu wel wat jíj bedoelt en dat was de bedoeling. :)
 
Bovenaan