• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Katten paté en honden brokken

G

gebruiker 3367

Gast
@Petite Prepper Misschien kun jij dan een vraagstuk oplossen met behulp van je pissebedterrarium. :cool:
Want... op de moestuin ben ik dus veel slakken aan het vangen. En wat mij nou al jaren opvalt is dat er bijna altijd een kolonie pissebedden op die slakkenschuilplekjes leeft. Eten ze het slijm? Wat is de aantrekkingskracht van die slakken op de pissebedden?
Wat gebeurt er als je een naaktslak toevoegt in je terrarium?
Dit is echt een serieuze vraag... vroeg het me gisteren bijvoorbeeld wéér af. :)

Volgens mij houden ze simpelweg allebei van vochtige, schaduwrijke plekken en eten ze hetzelfde voedsel (dood) plant materiaal.
Pissebedden, slakken en regenwormen worden vaak samen gehouden als "clean up crew" in de meer vochtige / tropische terrariums.
Terwijl pissebedden die beter tegen droogte kunnen (zoals degene die ik heb) samen worden gehouden met meeltorren en moriokevers.
 
G

gebruiker 3367

Gast
Ik weet dat pissebedden hun eigen poepjes opeten. Misschien eten ze ook wel slakkenpoep.
Zeker een goede theorie. Elke maand stop ik wat wormen poep in de bak voor ze, zijn ze dol op. Dus mogelijk komen ze op de slakkenpoep af, als slakken inderdaad poepen.
 

Robert

Diehard Prepper
Mijn oma was heel zuinig. 2 oorlogen meegemaakt jwz.
Bij de edah waar ze haar boodschappen deed hadden ze zo’n counter met vleeswaren voor de boterham.
De kontjes van die grote hammen en worsten werden bij elkaar gegooid en waren voor een prikkie te koop.
Dus ze besteld en zegt: mag ik voor een gulden vlees voor de hond maar niet zo zout als de vorige keer.
 

Robert

Diehard Prepper
En nu we toch over honden bezig zijn doe ik er nog eentje bij, gratis, mondje dicht.
Kom ik met m’n foxje bij de keurslager die aan de buitengevel zo’n haak had om de hond aan te lijnen.
Maar dat vond ik zielig. Dus beestje onder de arm mee naar binnen.
Zegt de slager tegen mij: mag ie een worstje?
Zeg ik: nee, het is een vegetariër.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik doelde in eerste instantie op de vis vlokken, maar idem hebben pissebedden een hoog calcium gehalte.
Daarnaast schijnen ze een beetje naar kreeft te smaken, niet geheel raar gezien het eigenlijk kleine land kreeftjes zijn.
Als de nood echt hoog is zal ik mijn lieverds dus gewoon opeten :p
Eindelijk iemand met geweldig bizarre hobby, fantastisch.
 
Bovenaan