• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Langdurige stroomuitval kan ook in Nederland, en we zijn niet voorbereid

Kleine en snelle aanvulling:
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort filmpjes, waarom komen dat soort mensen nou niet op het idee om bij dit soort projecten een simpele fiets frame met versnelling te implementeren....
Ok je start heel traag op en je zal er even bij moeten blijven, maar je kan steeds een tandje verder schakelen.
Zodra het rolt rolt het.....
En jaaaaa het is ook altijd : spullen die ik toevallig heb liggen......maaaar ik moest dat en dat ook nog kopen... :lol: :lol: :lol: :lol:
Die filmpjes zullen er ook wel zijn, maar daar ging het wel om serieuzer stroomopwekking, maar tegelijk met beperkte middelen en gebruik van al aanwezig spul voor zover mogelijk.

Die boer zat waarschijnlijk nog niet zover omhoog als wij straks, om de boerin op de fiets te jagen...

Ik voorzie dan wel weer een probleempje want schakelen heeft weer met techniek te maken...

Driemaal raden wie er dan straks op een fiets dynamo met versnellingen moet gaan trappen...😉

Ah, als in water is goedkoper dan stroom? In Belgie is dat inderdaad wel duurder dan in Nederland. Maar dat is wel een verspilling dan.

In de regenpijp lijkt me wel een optie, zonnepanelen voor als de zon schijnt en van die schoepen in de regenpijp voor als het regent ;)

Terug
Bovenaan