• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Leda Universal Grill lok ( Kachel ) . Zwaar uitgevoerde kwaliteit.

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
F

frans81

Gast
De grill pan moet ik nog goed reinigen en daarna inbranden .
En dan komt Clara eindelijk klaar 😊
 
F

frans81

Gast
Zels nog een tweede gevonden door geen toeval.
Dit tussen oude boeren gereedschappen.
De losse onderdelen heb ik alvast meegenomen.
Bovenplaat, deurtje zijkant, luchtschuif en perfect rooster.

20221221_141930.jpg
 
F

frans81

Gast
Mij lijkt het locomotief-model interessanter, stabieler en praktischer in het gebruik dan het kogel-model.
Wel erg veel losse onderdelen, waarvan men moet afwachten of die nog te vinden of na te maken zijn.
Leuk ding. Ik vraag me af of de schoorsteen aan te passen zou zijn voor binnengebruik, b.v. door aansluiting op een kachelpijp.
Ik zou met zoiets ons huisje in Polen kunnen verwarmen, er op kunnen koken, roken, braden en grillen. Met wat knutselwerk er mogelijk ook een ovengedeelte op kunnen plaatsen.

Nog nooit zo'n type kachel gezien. Lijkt me typisch voor gebruik buitenshuis. Misschien een alternatief voor een SC kampvuur?


Augustus 2022 dus toch al gezien haha.
Nu zag je idd onderdelen en een houtbak die geen vuurkorf is . En volgens mij kan het gewoon binnen als kachel. Niet als barbecue of fornuis in huiskamer.
En in een shtf wordt je improviserende nog meer getriggerd.
 
F

frans81

Gast
Je zou bijna denken dat het hier niet het prepper shelter is, maar een van de betere bbq fora.....:lol:

Ik hou niet van barbeknoeien.
Het is een multi inzetbare prepkachel. Steekwagen nodig om te verplaatsen.
Hufterproof and not made in Russia or the USA.
Made in Germany. Kwaliteit.
Tot de roest ons scheid haha
 
Bovenaan