• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lenzen en bril

F

frans81

Gast
Leeftijd / gezondheid en daaraan gerelateerd zicht .
Dichtbij is helaas een probleem geworden maar ook scherp zien op afstand .
Aan een bril wil ik nog niet omdat er veeeeel geld , te veel bijgelegd worden .
Dus we wilden nog wachten .
Maar nou komt het ;)
Vorig jaar kocht ik een tasje bij de kringloop en door drukte liet ik gewoon even de prijs zien op het tasje .
En kon derhalve tussen wachtenden door eerder afrekenen .
wat ik niet had gezien was dat er iets aan de lus van het tasje was blijven hangen .
Eenmaal thuisgekomen het ding uit de rugzak gehaald en er kwam iets mee :confused:
Yep een bril was blijven hangen aan dat tasje . Hoe dit gebeurd is en onopgemerkt is gebleven weet ik niet .
Het was de juiste maat / model en sterkte . ja hoor ik ben naar de Opticien geweest met de bril en ben getest .
En warempel met het ding op mijn neus kon ik perfect scherp zien op afstand .
Bril koste normaal heel veel Euro en zat nog steeds in de collectie .
Toeval of niet :) ik zat mij al geruime tijd te storen aan mijn gezichtsverlies / scherpteverlies .
Ook had ik al eerder info ingewonnen betreffende vergoeding vanuit verzekeraar .
 

DrPrep

Elementary prepper
Ik ben zelf oogarts, bril/contactlens dragend en absoluut geen fan de diverse "laser" behandelingen. tot nu toe is er geen behandeling die het hoornvlies niet aanzienlijk verzwakt. De enige oplossing die ik voor mijzelf zou overwegen is de ICL (Implantable Contact Lens). Voor nu heb ik echter een flink aantal goede stevige brillen en een aantal jaar contactlenzen geprept. Beide verdraag ik goed en zolang ik mijn bob kan meenemen voel ik me wat dat betreft veilig.

Saline oplossing e.d. is gemakkelijk zelf te maken zolang er water beschikbaar is. Let er op dat je contactlenzen (nieuw in verpakking) best langer kan bewaren dan de vermeldde datum. Met de vloeistoffen moet je voorzichtiger zijn.
 
F

frans81

Gast
Ik ben zelf oogarts, bril/contactlens dragend en absoluut geen fan de diverse "laser" behandelingen. tot nu toe is er geen behandeling die het hoornvlies niet aanzienlijk verzwakt. De enige oplossing die ik voor mijzelf zou overwegen is de ICL (Implantable Contact Lens). Voor nu heb ik echter een flink aantal goede stevige brillen en een aantal jaar contactlenzen geprept. Beide verdraag ik goed en zolang ik mijn bob kan meenemen voel ik me wat dat betreft veilig.

Saline oplossing e.d. is gemakkelijk zelf te maken zolang er water beschikbaar is. Let er op dat je contactlenzen (nieuw in verpakking) best langer kan bewaren dan de vermeldde datum. Met de vloeistoffen moet je voorzichtiger zijn.

Dus U bent Oogarts . Dat is een pittige langdurige nooit uitgeleerde Studie .
Een neef van mij is ook Oogarts .
Inmiddes 54 jaar oud en Zit in de US in een of ander Mega Ziekenhuis .
Voordat ie zich Oogarts mocht noemen zijn er heel wat jaren overheen gegaan .
Maar eind goed al goed :thumbsup:
Maar tijd voor een Forum heeft ie niet :eek:
 

DrPrep

Elementary prepper
Dat is correct. Ik heb toevallig ook in de Verenigde Staten gestudeerd. Het is daar inderdaad erg hard werken voor de centen. Ik was blij toen ik weer gewoon in ons eigen Holland aan de bak kon :) Inmiddels heb ik een ander carrièrepad gekozen. Neemt uiteraard niet weg dat ik nog steeds oogarts ben.
 
F

frans81

Gast
Dat is correct. Ik heb toevallig ook in de Verenigde Staten gestudeerd. Het is daar inderdaad erg hard werken voor de centen. Ik was blij toen ik weer gewoon in ons eigen Holland aan de bak kon :) Inmiddels heb ik een ander carrièrepad gekozen. Neemt uiteraard niet weg dat ik nog steeds oogarts ben.

Nou snap ik het :thumbsup:
Het is voor zover ik het nog weet zwaar werk aldaar en vaak hectisch . Oa Verkeersongevallen daar staan kwa hoeveelheid sterk in contrast met hier .
Veel Glas letsel enz.
Maar daar staat een zeer goed gevuld loonzakje tegenover :)
 

DrPrep

Elementary prepper
Over dat loonzakje weet ik niet zo veel te zeggen. Ik werkte daar bij een kleine kliniek en ik werkte zoveel dat ik het beetje dat ik verdiende niet eens kon uitgeven :p
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Patiënten die hun ogen willen laten laseren moeten beter voorgelicht worden door oogklinieken en behandelaren. Dat zegt professor Peter Ringens, voorzitter van de werkgroep kwaliteit van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap in het televisieprogramma Zembla. Hij doet zijn uitspraken naar aanleiding van een reportage die het programma maakte met een verborgen camera.
http://nos.nl/artikel/2149430-voorlichting-over-risico-s-ooglaseren-schiet-tekort.html

Zembla woensdag 21 december om 21.15 uur op NPO 2
 
Bovenaan