• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lijst met belangrijke medicijnen

RDNK76

Survivor
Hoe kom ik op een zo goed als legale manier aan antibiotica en sterke pijnstillers (tramadol)?
Als de SHTF kan ik namelijk geen receptje krijgen denk ik zo...

Ik heb die tramadol gekregen na een operatie,maar ik slim geen pijnstillers en op die manier heb ik ze in de BOB. Niet zonder recept te verkrijgen ben ik bang
 
I

Invictus

Gast
Ik heb die tramadol gekregen na een operatie,maar ik slim geen pijnstillers en op die manier heb ik ze in de BOB. Niet zonder recept te verkrijgen ben ik bang

Volgens wikipedia:
Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt. Tramadol valt niet onder de Opiumwet, in tegenstelling tot de iets zwaardere opiaten/opioïden als onder meer morfine en methadon.
Tramadol wordt gebruikt als pijnstiller (analgeticum) bij matige tot ernstige pijn en als hoestprikkel-onderdrukker (antitussivum). Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar.


Wel lekker om die dingen zelf op vorraad te hebben dus. Maar hoe lang blijven ze goed?
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Amoxicline is een antibiotica die in bv Spanje bij de apotheek vrij te verkrijgen is.

Wij hebben zowel de 500 mg als de 750 mg in huis. Gelukkig hebben we het nog nooit nodig gehad. Let wel op dat het geen snoepjes zijn. In een gewone situatie altijd eerst de huisarts bellen en overleggen.
 

phtvs

Sysop
Admin
met antibiotica moet je wel weten welke soort je moet gebruiken voor welke kwaal.
amoxicline is bijvoorbeeld geschikt voor een bacteriele infectie. wel een kuur helemaal afmaken anders krijg je resistende bacterien.
pas ook op met het kopen van dit soort medicatie via Internet, er zijn veeel nep medicijnen te koop.

ik heb ook loperamide geprept, tegen diaree
daarnaast een flinke fles betadine en ook een tube betadine zalf.
 

laforge

Prepper
Wat boeken lezen voor field medics en een keer goed kijken naar medische preps staat zeker nog op m'n todo lijst.
Kladje met hulp van dit draadje:

1. behandeling voor steek en schotwonden:
- wegwerp handschoenen, hechtingsset
- traumazwachtel, celox spuit (vleeswonden)
- wondspreider, hemostat, scalpel
(electrochirurgie? hoe repareer je aderen en darmen?)

2. sterke verdoving
- lidocaine (=plaatselijk)
- morphinesulfaat
(houdbaarheidproblemen)

3. tegen allergische/bacteriologische shock (anaphylaxis/sepsis)
- adrenaline (=epinephrine/epipen)
- cetirizine, cortisol evt voor later stadium
- antibiotica (amoxicilline)

4. hartfalen: zo'n AED ding?

5. netjes afwerken van wonden en botbreuken (scheelt weer whiskey en t-shirts)
- verband, tape, ducttape (spalk zelf improviseren)
- jodium, wondkompressen, pleisters
- krukken (past niet in je medkit :E)

6. buikloop en braken:
norrit, loperamide, ORS, domperidon

7. diverse extras:
aspirine, vicks, tijgerbalsam, fluimucil, keelsnoepjes, neusspray, talkpoeder,..
 

martin

Mankinds only hope
Ik mis diclofenac in jullie overzicht.
Is zeer lang houdbaar, en is zowel pijnbestrijding als ontstekingsremmer.
Ook dit is in Spanje goed verkrijgbaar.

Niet langer dan 5 dagen gebruiken zonder een maagbeschermer.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Sommige spullen moeten in de koelkast koel bewaard worden, bijvoorbeeld insuline, iets om mee rekening te houden.

Ik mis nog:
Zonnebrand creme
aambeiezalf, je zal het maar nodig hebben..,
rennies
Honing
tandpasta, flosdraad en tandenstokers.
neusinhaler (zweer ik bij, was chronisch verkoude nu niet meer elke ochtend en avond een snuifje, gaat ook heel lang mee gebruik dezelfde nu 3 jaar van Vicks).
https://www.efarma.nl/itempics/P/ZP_12156620.JPG
 
Ik mis oogspoeling/verzorging in het rijtje. Gelukkig zelden nodig gehad, maar het is toch plezierig een beetje uit je doppen te kunnen kijken soms.
 

Krogzax

Prepper
Antibiotica zou ik ook wel willen. Neem bebouwd of iemand een goede oplossing heeft.

Hoi, heb gezien dat mensen antibiotica kopen dat bedoeld is voor dieren.. Alleen voor in nood natuurlijk. Maar weet niet of dat wel zo veilig is.. Meningen zijn er verdeeld over. 1 zeg dat het veilig is en de ander niet.
 

Ray

SHTF Expert
Sommige spullen moeten in de koelkast koel bewaard worden, bijvoorbeeld insuline, iets om mee rekening te houden.

Ik mis nog:
Zonnebrand creme
aambeienzalf, je zal het maar nodig hebben..,
rennies
Honing
tandpasta, flosdraad en tandenstokers.
neusinhaler (zweer ik bij, was chronisch verkoude nu niet meer elke ochtend en avond een snuifje, gaat ook heel lang mee gebruik dezelfde nu 3 jaar van Vicks).
https://www.efarma.nl/itempics/P/ZP_12156620.JPG

Sommige merken aambeienzalf (Theranal bv.) zijn gewoon zinkzalf met wat lidocaïne. Dit werkt niet alleen op ontstoken spataderen daar beneden, maar ook werkt het geweldig op andere kleine huidontstekingen, puisten, ingegroeide haren, etc. Aambeien heb ik gelukkig geen last van, maar altijd een tubetje van in huis.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Antibiotica Amoxi en DoXi op zeker.
Diflaconac of variant.
Maagbeschermerk
Diverse zalfjes al eerder genoemd
Oogdruppels
Inhalator
 
Bovenaan