• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lijst met nuttige locaties

The mad engineer

Diehard Prepper
Nou de vloer hoef je niet over de hele woonkamer te doen, anders heb je wel een issue ja.

Nou zoiets dan ;)

foto11.jpg
 

salbie1988

Elementary prepper
Niet mogelijk ergens opslagruimte te huren? Ik heb een voorraad thuis maar ook buitenshuis. Eerst begonnen met van die opslagruimtes voor 2 tientjes in de maand voor een paar m2, en intussen huur ik voor 75,-- nog ergens een garagebox.

Erg fijn en je hebt niet je volledige voorraad op 1 plek.
 

Wafels

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber :cool: hier nog een pdf'je over hoe ( je kleinere ) dingen kunnen verbergen
http://www.patriotrising.com/PDF/Smuggling & Caching/How to Hide Anything.pdf

ik denk wel dat bij het verbergen van spullen(levensmiddelen ed) je wel voor ogen moet houden dat er een groot verschil is tussen dingen nu verbergen en bij het verbergen van spullen in slechte tijden want als alles van iemands gading is wat ze kunnen gebruiken en je huis plunderen komt er veel meer tevoorschijn als bij gewone tijden waarbij mensen uit zijn op bepaalde zaken (voorbeeldje een houten kast , nu zal niemand zoiets meenemen ,maar in slechte tijden als alle brandstoffen schaars zijn zal hout zonder meer ook op de lijst gezochte spullen staan je zal je hetgeen wat je erin verborgen hebt ( of erachter) kwijt zijn .
gr will
 

Preppertt

Senior Prepper
Mensen jullie zijn goud! Goede tips om toch nog eens wat beter te kijken naar de beschikbare ruimte en ik dacht er te gemakkelijk over om "nog even wat te halen" als SHTF. Eerst maar weer eens op mijn gemak de ruimte nogmaals inventariseren en overdenken. Trouwens ander dingetje: in mijn opbergkast die ik heb zit ook de boiler en lopen de warm waterleidingen voor het complex, het is dus altijd vrij warm in die kast. Hoeveel graden zou het ideaal moeten zijn om water en andere etenswaren langdurig te kunnen opslaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Mensen jullie zijn goud! Goede tips om toch nog eens wat beter te kijken naar de beschikbare ruimte en ik dacht er te gemakkelijk over om "nog even wat te halen" als SHTF. Eerst maar weer eens op mijn gemak de ruimte nogmaals inventariseren en overdenken. Trouwens ander dingetje: in mijn opbergkast die ik heb zit ook de boiler en lopen de warm waterleidingen voor het complex, het is dus altijd vrij warm in die kast. Hoeveel graden zou het ideaal moeten zijn om water en andere etenswaren langdurig te kunnen opslaan?

Tja, hoe koeler des te beter natuurlijk, maar voor bepaalde erg goed houdbare zaken als suiker bv. maakt temperatuur weinig uit. Voor water is het zeker niet ideaal, maar af fabriek gebotteld water bederft niet zomaar. Ook blikvoer kan wel wat hebben. Zelf gebotteld leiding water zou je dan vaker kunnen vervangen, paar druppeltjes dunne bleek erbij....
Chemische processen, dus ook bederf en bv. het ranzig worden van vetten, gaan twee keer zo snel als de temperatuur 10 graden hoger is en de meeste bacteriën houden ook van warmte.

Misschien zou je die kast kunnen ventileren (roostertjes in de deur onder en boven) en/of de leidingen kunnen isoleren?
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Mensen jullie zijn goud! Goede tips om toch nog eens wat beter te kijken naar de beschikbare ruimte en ik dacht er te gemakkelijk over om "nog even wat te halen" als SHTF. Eerst maar weer eens op mijn gemak de ruimte nogmaals inventariseren en overdenken. Trouwens ander dingetje: in mijn opbergkast die ik heb zit ook de boiler en lopen de warm waterleidingen voor het complex, het is dus altijd vrij warm in die kast. Hoeveel graden zou het ideaal moeten zijn om water en andere etenswaren langdurig te kunnen opslaan?


Handige kast om appeltjes, worst en ham te drogen.
 
Bovenaan