• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
  • LET OP! tussen 14.09.26 en 27.09.26 verhuist onze server naar een ander datacenter. Hierdoor kan het forum tijdelijk off-line zijn KLIK HIER

Meshcore Preppers nood-communicatie

Het lijkt me nog wel een tool die gebruik maakt van bestaande systemen.
Bluetooth en wifi om vervolgens ook via het internet te communiceren. Ik verwacht niet dat het zonder meer te gebruiken is met Meshcore.

Ik denk niet dat het iets toevoegt.

Ik denk niet dat het iets toevoegt.
Ik denk het ook niet.

Afgelopen week nog geprobeerd een bericht rond te sturen maar zelfs op het test kanaal kreeg ik geen respons. Ik vermoed dat dit te maken heeft met regio instellingen. Ik heb daar nog niets mee gedaan en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik precies in moet stelleen. Mijn solar repeater draait ook nog op de oude firmware. Nog geen zin gehad de mast te laten zakken om het te upgraden.

In theorie zou dit lukken, zomaar ar ik verwacht niet dat spraakberichten via een LoRa overgebracht kunnen worden. Wel via BT, WiFi en internet.
Maar (mijn doel iig) is zonder infrastructuur zoals internet te kunnen communiceren.

Ik denk dat MeshCore heel goed kan functioneren, binnen een kleine regio met een beperkt aantal gebruikers die hun eigen Settings gebruiken.

Mijn Repeater draait inmiddels vanaf december vorig jaar op Solar en is nog zichtbaar op de kaart. Maar ook nooit ge-update, de companion is al maanden niet meer in de lucht geweest. Nadat ze met regio‘s zijn gaan werken ben ik de interesse verloren. Zouook niet weten welke instellingen nodig zijn.
Het ging mij erom de preppers te kunnen bereiken, en dat liefst landelijk.
Voor berichten in de regio , nieuwsupdate enzo, is er de gewone radio. Daar is MeshCore niet voor noodzakelijk.

Terug
Bovenaan