• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mini trailer

JJ&A

Diehard Prepper
Met de dak drager op de mini-trailer van @Flos is het nog makkelijker denk ik.
Dan heb je al de basis voor een tropendak :thumbup: en nog mooier een shelter waar ik het over had,
en helemaal als je er zelf ook onder kan zitten.

En als extra bij echte warmte, natte dekens laten verdampen tegen de mini-trailer ook al schijnt de zon er niet op dan toch geeft de verdamping verkoeling.
 

JJ&A

Diehard Prepper
De vogelde keer een dubbele paardentrailer ombouwen tot caravan
Er zijn prachtige te koop: https://www.google.com/search?

Die @Flos dan zelf heeft gemaakt kan hij vast voor een beste prijs verkopen en dan begin je gewoon weer met een nog handigere te bouwen met de ervaring die je dan al hebt op gedaan, zo zijn mensen met camperbouw begonnen en hebben dan en gegeven moment een bloeiend bedrijf.

Voordeel van een hoge, je kan een vaste bed maken en dan boven in.
 

Flos

SHTF Expert
Mijn mini is al een poosje reis vaardig.
Maar je zou Flos niet zijn om er wat aan te veranderen of te verbeteren.
Er zijn hier en daar wat kinderziektes dat heb je met prototypes.
Toen ik indertijd mijn spatborden monteerde heb ik een kleine fout begaan.
De mini was toen nog niet helemaal klaar dus had hij nog niet zijn volle gewicht.
De spat borden heb ik te dicht bij de wielen geplaatst. En nu leek het of hij enorm zwaar is.
Om controles te voorkomen ga ik 2cm tussen as en frame monteren zo gaat hij 2 sm hoger zijn en de bodem verder van de grond.
Ik zou natuurlijk ook de spatborden los kunnen schroeven en hoger plaatsen maar dan zit ik met een stel gaten die ik eigenlijk niet wil.
 

JJ&A

Diehard Prepper
@Flos kan je niet simpelweg een paar centimeter van de spatschermen af slijpen met een dunne doorslijpschijf, en er mooie ronde hoekjes aan maken???
 

Flos

SHTF Expert
@marzman het oorspronkelijke doel van de bouw van de mini trailer was er eens met mijn kleinkinderen er op uit trekken. Om beurt weliswaar.
Maar zover zijn we nog niet gekomen. Ik heb hem enkel nog maar gebruikt om alleen in te slapen.
 

Flos

SHTF Expert
De afgelopen meeting heeft mijn mini weer een test doorstaan.
Het heeft de eerste nacht en ochtend flink geregend.
En wat heb ik een lek in het dak.
Waar het precies is weet ik nog niet.
Ik heb vandaag de mini leeg gehaald. En ons Barbara heeft alles gewassen wat maar mogelijk was om ergere schade te voorkomen.
 

Flos

SHTF Expert
Gisteren en eergisteren terug even op pad geweest met mijn mini.
De bedoeling was om te ontdekken hoe het was om er in te slapen in de winter.
Had ik nu niet de warmste nacht uit gekozen van december.
Dus koud hebben we het niet gehad zelfs niet met de zomer slaapzak.
 
Bovenaan