• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mini trailer

Flos

SHTF Expert
In mijn planning staat dat ik de mini morgen ga wegen. Moet enkel nog de sluitingen plaatsen van de achter klep. Om het rij veilig te maken.
Maar die zijn nog niet klaar. Mijn buurman moet nog 2 onderdeeltjes plooien. Heb ik die morgen niet moet ik een andere oplossing bedenken om de klep te sluiten. Of ik moet het uitstellen .
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag de mini gewogen. Met nog een lege koelkast geen kleding ook nog geen tafel en stoeltjes.
Kom ik al op 675kg. Had liever 100kg kg lichter gewogen.
Ook heb ik zo een 20km gereden. Langs goede en minder goede Vlaamse wegen.
De weg ligging is goed. Mijn busje bij vlak wegdek heeft amper een meer verbruik.
Ook het geluid valt reuze mee.
Dus al bij al valt mijn testrit nog mee.
Alleen ga ik selectief te werk moeten gaan bij het verder laden.
 

Flos

SHTF Expert
Afgelopen nacht geslapen in mijn mini. Bij wijze van test.
Waar moet ik op letten en wat moet ik wijzigen.
Ik moet er voor zorgen dat minimaal een raampje open staat. Er zijn 2 ramen voorzien en een dak raam.
Waarom. Ik werd wat draaiing deze nacht. Ik denk met gebrek aan zuurstof. Raampje opgezet en had terug frisse lucht.
Alles is zo perfect water dicht gemaakt dat er ook geen frisse lucht in komt.
Ik heb een militaire slaapzak gebruikt mummie tipe bestand tot -30° en dat was veel te warm.
Moet in mijn prep spullen eens rommelen op zoek naar een gewone slaapzak zonder kap.
De mini is perfect geïsoleerd. Dat is heel iets anders dan in een tent slapen of in mijn bus.
Een flesje water was ook geen overbodige luxe geweest.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Voorziening voor regenachtig vochtig weer, en natte kleding.
In een bivakeer kleine ruimte wil je het droog houden, vooral tijdens het slapen.

Ik loop wel met het idee om 12 volt fohn met verschillende warmte en snelheid standen en een koude stand er op te kopen, waar je hulpstukken op kan zetten, om die te gebruiken in combinatie met een zwarte buis met silica gel zakjes er in met een gewicht van een kilo.
Op de koude stand kan je daar mee dan vocht uit de kleine ruimte circuleren.

Belangrijk de lucht door het geheel moet wel goed kunnen circuleren om geen over verhitting te krijgen.
Een voorbeeld van een fohn waar je voor en achter iets op zou kunnen koppelen.
Een extra automatische thermische zekering is onmisbaar in het geheel.

Fonh voorbeeld.jpg


Om de vocht weer uit de patroon te krijgen, zet je de fohn op de warmste stand, en als het kan tijdens het rijden, dan verbruikt hij niet de accu stroom, maar de rijstroom via de dynamo.

Heb je dan een zonnepaneel met aardig wat capaciteit en accu dan kan je daar ook gebruik van maken op zonnige dagen.

Een van buiten lucht aanvoer slang te koppelen met de combinatie dan hoeven de raampjes niet open, ben je iets minder kwetsbaar voor calamiteiten en extreme vocht van buiten tijden het slapen.
Uiteraard is dan ventilatie rooster met horretje handig om de circulatie te bevorderen, veel moderne woningen hebben zoiets wel boven het raam zitten, zoiets is denk ik ook wel te koop in een camper zaak waar ze ook verbouwingen doen.

Je zou de kleine installatie ook kunnen gebruiken om je wasgoed te drogen, warm of koud en ook weer met een afvoer naar buiten.

Ik weet niet of dit systeem ook gebruikt word in moderne kleine fabriek campers.
 

phtvs

Sysop
Admin
Waarom. Ik werd wat draaiing deze nacht. Ik denk met gebrek aan zuurstof. Raampje opgezet en had terug frisse lucht.

Misschien mechanische dakventilatie aaanbrengen ?

dakventilator.jpg

of een dakhoedje

1136753466.jpg

Geeft ook wat verluchting als de trailer niet in gebruik is zodat het niet muf gaat ruiken en het niet vochtig wordt.
 

Candyman

Diehard Prepper
Schitterend om te zien wat mensen allemaal kunnen maken,
gaat mij nooit lukken.

Idd echt mooi wat mensen kunnen, sommige hebben echt talent.
Ben zelf ook een busje aan het opknappen maar ziet er niet uit.
Alles zit vast en de roest is weg maar ik moet nog iets verzinnen om mijn prutswerk te verbloemen.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Idd echt mooi wat mensen kunnen, sommige hebben echt talent.
Ben zelf ook een busje aan het opknappen maar ziet er niet uit.
Alles zit vast en de roest is weg maar ik moet nog iets verzinnen om mijn prutswerk te verbloemen.

Beste @Candyman mogen we ook jouw ontwikkelingen mee maken???

Ik heb ook eens een VW T3-campertje opgeknapt, het was een geweldig project geworden, haast alles had ik nog nooit gedaan.
 

Flos

SHTF Expert
@PBear de dak drager was oorspronkelijk bedoeld om een kano mee te nemen.
Maar een dak tent kan hij ook wel aan. Alleen kan het dakraam dan niet open.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
En zie ik goed, dat de dakdrager ook voor een daktent gebruikt kan worden?

Of een verkoelende shelter die overdekkend over de mini-trailer heen komt en er voor zorgt dat hij niet te warm word als deze in de zon staat.

Ik heb trouwens nog nooit een campertje of een caravaan zie staan met een verkoelende shelter er overheen.:SC:

Jullie wel???
 

marzman

Diehard Prepper
Of een verkoelende shelter die er voor zorgt dat hij niet te warm word als het in de zon staat.

Ik heb trouwens nog nooit een campertje of een caravaan zie staan met een verkoelende shelter er overheen.:SC:

Jullie wel???
Ook nog nooit een huis. Mensen kopen eerder een airco.

Wij hebben wel een schaduwdoek over de veranda liggen om de temperatuur iets lager te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

PBear

Mankinds only hope
Ook nog nooit een huis. Mensen kopen eerder een airco.

Wij hebben wel een schaduwdoek over de veranda liggen om de temperatuur iets lager te houden.

Ik vind het idee zo gek nog niet. Tenslotte zetten we vaak genoeg een tent over een tent heen om betere isolatieeigenschappen te krijgen en noemen het dan een dubbeldaks tent.

Boven ons oude caravannetje on Polen heb ik een dak gebouwd om verwering en doorlekken te voorkomen. Dat blijkt ook heel wat te schelen in de binnentemperatuur van de caravan, in de zonnige en warme perioden, waar de buitentemperatuur regelmatig oploopt tot 35 graden Celcius. Met de zon rechtstreeks op het caravandak, is het daar binnen eigenlijk niet uit te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

petroman

SHTF Expert
Op oude landrovers zie je wel eens een tropendak.
Op campings zie je dit minder maar daar blijf je dan ook niet lang staan. Op de vaste staplaatsen zie je wel dat er een extra dak op de stacaravan zit gemonteerd. Er is ook wel eens geëxperimenteerd met een huis in een kas bv.
Bij ali kan je zo een parasol voor je auto kopen dus die zal er ook wel voor campers zijn.
 
Bovenaan