• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Minimalistisch goedkoop Prepper huis

Myronprps

Prepper goeroe
Heel leuk initiatief maar ik zou toch wel wat ruimte missen en ik zou er zeker een werkplaats bijwillen tenminste net zo groot haha.
 
F

frans81

Gast
Heel leuk initiatief maar ik zou toch wel wat ruimte missen en ik zou er zeker een werkplaats bijwillen tenminste net zo groot haha.

Buiten nog wat schuurtjes en een leuk plekje voor je Tarp :lol:
En een heeeeeele grote poster met een Zon , voor als die er even niet is .:D
 
I

Invictus

Gast
Het ontspullen spreekt me wel aan maar is wel behoorlijk in strijd met de prep-gedachte. Een groot deel van zo'n tinyhouse kan ik wel vol krijgen met geprepte spullen en voorraden.

Mooi interieur overigens in het hutje van TinyTim. Maar 50.000 euro vind ik wel veel voor een caravan van 6,3 x 2,5 meter.
 

petroman

SHTF Expert
Alles bij elkaar is het gewoon een (sta)caravan.
Kan je ook een zonnepaneel opleggen en een windmolen aanhangen.

En je kan ook in een yurt gaan wonen. Allemaal kleine oppervlakte woningen.
Wat is nu het verschil met een stacaravan van 50.000,00 euros ?
 

Richard434

Prepper goeroe
Alles bij elkaar is het gewoon een (sta)caravan.
Kan je ook een zonnepaneel opleggen en een windmolen aanhangen.

En je kan ook in een yurt gaan wonen. Allemaal kleine oppervlakte woningen.
Wat is nu het verschil met een stacaravan van 50.000,00 euros ?

Als je hier kijkt, zijn nieuwe stacaravans zo tussen de 30 en 40.000,-
http://www.chalettotaal.nl/voorraad

Als je daar dan nog een solar-setje en windmolen op wilt zetten en nog wat kleine aanpassingen wilt maken.

Dan kom je ook op zo'n 50.000 uit, vooral omdat bedrijven met het oog op "duurzaamheid" snel denken er extra aan te kunnen verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
I

Invictus

Gast
Als je hier kijkt, zijn nieuwe stacaravans zo tussen de 30 en 40.000,-
http://www.chalettotaal.nl/voorraad

Als je daar dan nog een solar-setje en windmolen op wilt zetten en nog wat kleine aanpassingen wilt maken.

Dan kom je ook op zo'n 50.000 uit, vooral omdat bedrijven met het oog op "duurzaamheid" snel denken er extra aan te kunnen verdienen.

Zelfde bedrag dus, maar dan in het geheel niet minimalistisch. (En zeker ook niet gericht op onafhankelijkheid)

Dus ik zit me af te vragen waarom het TinyTim huis toch 50k gaat kosten.
 

petroman

SHTF Expert
(En zeker ook niet gericht op onafhankelijkheid)
Dus ik zit me af te vragen waarom het TinyTim huis toch 50k gaat kosten.

Die snap ik niet. Onafhankelijker dan een caravan bestaat niet. Of maken zonnepaneel en windmolen je ineens wel onafhankelijk ?
En een vertikaal rietbed kan de handige klusser ook wel maken. Hoewel ik twijfel aan de werking op zo'n klein oppervlak en snelle doorloop.

Overigens kan je ook een losse trailer kopen en er een blokhut op bouwen. En als ze je aanhouden dan ben je gewoon aan het verhuizen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Volgens mij valt ie gewoon onder dezelfde voorwaarden als een caravan.
Dus op elke camping.
Als je op een camping verblijft, moet je een hoofdverblijf hebben. Wonen op een camping is verboden en daar waar het nog gedoogd werd worden mensen nu opgejaagd en van hun plek gestoten.
 

petroman

SHTF Expert
Als je op een camping verblijft, moet je een hoofdverblijf hebben. Wonen op een camping is verboden en daar waar het nog gedoogd werd worden mensen nu opgejaagd en van hun plek gestoten.

Klopt maar dat geldt, voor zover ik weet, ook voor de klein huisjes. Ze zijn geen permanente bewoning.
 

DeltaFox

Survivor
Ik weet nog wel een paar plaatsen waar er meer wonen met huisjes op wieltjes. Vaak zijn er ook enkele erg bedreven in het verbouwen van ''kruiden''.
Maar ik geloof dat je daar niet makkelijk bij kan komen te staan, hoewel het discriminerend zou zijn als het niet zou mogen.

Maar een klein stukje grond kopen zou toch ook mogelijk moeten zijn?
 
D

Deleted member 192

Gast
informatief linkje over permanent wonen in een recreatiewoning:
https://www.srk.nl/nieuws/permanent-wonen-op-een-recreatiepark
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...mag-ik-permanent-in-een-recreatiewoning-wonen

Komt er op neer dat een woning moet voldoen aan het bouwbesluit.
http://vrom.bouwbesluit.com/Inhoud/docs/wet/bb2012

Wat dit betreft is Nederland echt een ziek land, earthships, huizen gebouwd van boomstammen, ernergiezuinige tiny houses, mag niet omdat het niet aan het bouwbesluit voldoen.
Beetje verder speurend begreep ik dat dit besluit voorkomt uit de jaren 1920. Toen woonde het merendeel van de arbeiders in Nederland in niet al te beste omstandigheden.
Woonschepen en caravans waren een doorn in het oog van de gegoede burgerij.
Vandaar de wetgeving hierover, die bij het opstellen hiervan geen rekening heeft gehouden met nieuwe ontwikkelingen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Duur is het . Maar zoals ik al omschreef " Een handige Prepper kan het goedkoper .
Gezien het opleiding / schoolproject gerelateerd is krijg je natuurlijk weer buitensporige Kosten .
Caravans / Stacaravans en zeker de nieuwere en dus modernere zijn zeer zeker niet minimalistisch en zoals al omschreven mag je er wederom door politieke inmenging bemoeienis niet permanent wonen. Nederlanders worden er op vele plaatsen uitgewerkt voor opvang van vluchtelingen ..
@Stuudje omschreef het al zo'n beetje in een post van haar kant ;) ( Als ik het goed begrepen heb ? )
 

petroman

SHTF Expert
Dus wat is nu je vet gedrukte bijdrage ??
Afgezien het feit dat je je politieke afgunst weer eens ten toon spreid.
 
F

frans81

Gast
Dus wat is nu je vet gedrukte bijdrage ??
Afgezien het feit dat je je politieke afgunst weer eens ten toon spreid.

Dat politieke kwam een beetje door de reactie van een ander en een herinnering aan een nieuws uitzending dat er op een camping
plaats gemaakt moest worden voor opvang van Vluchtelingen .:oops:
Ondanks dat het een door mijzelf gestart topic is heb ik het toch maar even veranderd ;)
Dat Vet gedrukte gebeurd helaas af en toe spontaan vanzelf omdat ik het niet weg vink :( niet met de bedoeling een Nadruk op iets :( .
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Het nadeel van een caravan is dat die (voor zover ik weet) niet echt goed geïsoleerd zijn. In de winter zal het daar dus ontzettend koud zijn. En eer je dat verwarmd krijgt met je kachel (of wat er ook zal in staan)...
 
Bovenaan