• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Muizen, en ander ongedierte.

wildemossel

Diehard Prepper
Ah. Soms begrijp ik die groene jongen wel. Maar dat er daar ook preppers onder zijn verbaasd mij soms wel.
Stel. Je treft een koppel muizen aan in jou 25kg rijst ton. ( hoe ze er in gekomen zijn maakt niet uit )
Ga je ze dan ook aaien en met jou wijsvinger heen en weer schudden en zacht fluisterde ,, jongens dat is niet flink van jullie,, Ik denk het niet want jou voorraadje rijst zit onder de muize poep en pis.
Als er bij mij ook maar een muis in of bij mijn voorraad komt en het mag dan nog zo groot zijn als mijn opa's klompen het gaat er aan zachte of harde aanpak.

Zo "groen"als jij bedoelt is deze jongen niet, je zou schrikken.
Persoonlijk heb ik er helemaal geen problemen mee om dieren te doden, indien daar een noodzaak toe is, omdat het bv een plaag is, of om te eten.
Echter dieren doden doe je zo snel en pijnloos mogelijk. Met zo min mogelijk stress voor het dier.
Het verzuipen, op langszame wijze in in dit geval olie, valt daar absoluut niet onder, dat is onnodige dierenkwelling.
Bij muizen plaats je bv deugdelijke klemmen, en ja hoor, pats, boem, dood. Die muis heeft nooit geweten dat daar een klem stond.
Dit is een algemeen geldende moraal, en een kwestie van fatsoen. Niets "groens"aan.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Kijk maar eens op het jijbuis kanaal van Shawn Woods over verschillende manieren van muizen vangen. Sommige vallen zijn zo simpel dat het bijna belachelijk is :)
 

Dreutel

Prepper goeroe
Het verzuipen, op langszame wijze in in dit geval olie


Je hebt toch wat gemist in het filmpje, want de muizen worden niet verzopen in de olie, maar door de gladheid kunnen ze de schaal niet uitklimmen. Daarna worden ze schoon gemaakt en verder levend gehouden, naar de maker zegt: "om later weer andere levend vangende vallen mee te testen."
Of er nu veel verschil is qua muizenstress in een krap vangkooitje, of in een bak pindaolie, kan ik niet echt beoordelen, maar de stress lijkt mij vergelijkbaar.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Je hebt toch wat gemist in het filmpje, want de muizen worden niet verzopen in de olie, maar door de gladheid kunnen ze de schaal niet uitklimmen. Daarna worden ze schoon gemaakt en verder levend gehouden, naar de maker zegt: "om later weer andere levend vangende vallen mee te testen."
Of er nu veel verschil is qua muizenstress in een krap vangkooitje, of in een bak pindaolie, kan ik niet echt beoordelen, maar de stress lijkt mij vergelijkbaar.

Dat is nog veel erger!
Ze redden om ze daarna opnieuw te mishandelen!
:mad:
En @Roel doe niet zo onsmakelijk joh, of wil je zo stoer doen? :confused:
 

Lai

Prepper goeroe
Zo'n vee drinkbakje is al genoeg om een muisje te laten verdrinken met een bodempje water. Geen olie voor nodig om ze er in te houden.
shopping


Mijn pony's hebben zo eentje, heb er inmiddels een veter in hangen zodat de muisjes er weer uit kunnen komen. Niet omdat ik het zielig voor ze vind, maar de pony's willen niet uit het bakje drinken met levende of dode muis er in.
Mijn regenton is ook een goede muizen vanger :D Afgelopen winter 6 stuks gevangen. En dat zonder te bewegen. Moeten ze maar niet zo nieuwsgierig zijn :oops: Zowel honden als katten vang ook regelmatig wat. Maar meer buiten het erf dan op.
 
Bovenaan