• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nederland slecht land als prepper ?

Lai

Prepper goeroe
de werkzame stof zit ook vaak in medicatie voor dieren en deze is makkelijker te kopen of op de volgende vakantie in bv Frankrijk de apotheek binnen lopen daar is het assortiment wat groter
Ware het niet dat dier geneesmiddelen ook steeds meer aan banden gelegd word en je veel al niet meer zo mee kan krijgen. Ben er achter gekomen met een simpele oogzalf. Kreeg het niet mee zonder dat ze mijn hond (waar het voor bedoeld was) hadden gezien (KASSA :mad: ) In Frankrijk heb je meer geluk. Ook voor huisdier medicatie.

@Ratman er gaat ook heel veel voedsel naar het buitenland. Nederland produceert meer dan het op kan. Jaarlijks worden er tonnen groentes en fruit vernietigt om prijzen maar kunstmatig hoog te houden. Non food producten heb je gelijk in, meeste komt van buiten Nederland. En die energievoorziening ligt aan je zelf of je daar wel of niet van afhankelijk wil zijn. De meesten denken niet zonder te kunnen. Helaas. :(
 

Richard434

Prepper goeroe
Bij het drukt bevolkte NL heb ik vooral het gevoel van 100000 mensen en een koe, hoelang duurt het voor de koe is opgegeten door die mensen? Het meeste voedsel komt uit het buitenland en als dat niet meer binnenkomt dan hebben we het slecht. Wat ik zorgwekkend vind is dat er steeds minder landbouw en veeteelt is en dat NL steeds meer een kennis economie is, hier ontwikkelen en in verweggistan laten produceren. Ook zijn we heel erg afhankelijk van de energievoorziening....
We weten best wel hoe het is in NL bij een SHTF, de laatste langdurige was in 40-45.
Volgens de Vleessector zelf, exporteert "Nederland" ongeveer 50% van het vlees dat we "produceren".
http://www.cov.nl/sector-in-cijfers
Circa driekwart van de Nederlandse varkensvleesproductie vindt een weg naar het buitenland.
Dat betreft vooral (buur)landen binnen de EU, zoals voor 1 miljard euro naar Duitsland, Italie, Griekenland en Groot Brittannie, maar ook (voor 15%) naar de zogeheten 'derde landen' daarbuiten, zoals in Zuidoost Azie.
 

Lai

Prepper goeroe
Als ik goed opgelet heb op school dan was Duitsland een land met veel import van levensmiddelen en heel weinig export. (export is meer non food) Zou NL stoppen met export naar DL krijgen ze daar snel problemen. Mede omdat NL ook doorvoerhaven is voor DL Maar nou spreek ik wel over een tijdje terug.
 

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat NL een prima prepper land is, immers de meeste van jullie wonen en werken hier nog .......
En je voorbereiden kan je in elk land doen.
Het mythische land waar de natuur je alles "geeft", je mag jagen tot alle wild op is, je bomen mag kappen die tot in de hemel rijken, bestaat gewoon niet.

Wij vinden die bergboertjes in Roemenië prachtig zelfvoorzienend leven maar die mensen zelf willen graag ruilen met ons leven hier.

Enige wat een ander land je misshcien extra kan geven is de locatie die dan bepaalde bescherming geeft tegen waar je dan bang voor bent.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Volgens de Vleessector zelf, exporteert "Nederland" ongeveer 50% van het vlees dat we "produceren".
http://www.cov.nl/sector-in-cijfers

De reden hiervan is dat wij behoorlijk goede kwaliteit vlees produceren, maar de gemiddelde Nederlander wil er niet voor betalen. Die zijn op zoek naar kilo knallers.

Ons goede vlees gaat dus naar andere landen en we kopen bijvoorbeeld goedkoop vlees wat al decennia in Aziatische vriezers heeft gelegen. :eek:

Als prepper hoop ik als mijn bol helemaal af is en ik mijn jachtvergunning heb, mijn eigen vleesvoorraad aan te vullen.
 
D

Deleted member 2099

Gast
Preppen/survival lijkt mij meer iets voor de persoon zelf, minder voor het land waarin je leeft. Nederland heeft veel nadelen, maar ook veel voordelen én andere landen zullen weer meer óf andere voor- en nadelen hebben. Als prepper moet je je gewoon voorbereiden met die kennis én gebruik maken van de situatie zoals ie is.
gewoon de bear grils aanpak, rondje door het bos en dan terug naar je hotel.
 
Bovenaan