• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Noodpakket backpacking.

Nickx

Senior Prepper
Als je in Nederland blijft, ga dan alsjeblieft geens studie van je wandeling maken. Wandelen is leuk en goede spullen zijn belangrijk maar maak het niet interessanter dan het is.
Tampons als tondel en condooms als waterzakken. Neem gelijk 40 paracetamol, 23 ibuprofen en 62 valiums mee.
Ik heb al aardig wat tochten gemaakt en het enige wat ik gebruikte was een slaapzak, tent, blarentroep, sokken en kookspullen geloof ik.
Ook in Nederland kan je zomaar je spullen in het bos kwijtraken toch? En dan is het prettig als je jezelf met een alternatief kan helpen . Niet alles gaat perse om te overleven maar ook om zelfstandig je voorgenomen doel te bereiken.
 
Persoonlijk zou ik wat puinzakken (Action) meenemen, goed voor heel veel zaken en lichtgewicht.
Denk dan aan shelter, poncho, voedsel verzamelen, water verzamelen, waterverdampen boven een kuil, collectie van water uit takken, water opvangen van regen, water opvangen uit dauw, vis vers houden etc.

Een kompas is vele malen betrouwbaarder dan moderne technologie, ik heb bemerkt dat deze het bijzonder laat afweten tussen de bomen en je sneller de verkeerde kant op stuurt.

Als je het minimaal wilt doen is een klein gemagnetiseerde naald aan een draadje al voldoende, maar een echte bushcrafter kijkt naar de natuur.
Ofwel bomen hebben takken, en de meeste takken zitten aan de zuid-zijde, kijk je naar 10 bomen weet je waar het zuiden is.
Ook vogeltjes zullen vrijwel nooit hun nest aan de noord zijde hebben. Daarnaast heb je nog de zon overdag en de poolster 's nachts.

Space blankets zijn zeker aan te bevelen, vele toepassingen en bijzonder lichtgewicht.
Een aanststeker/lucifers zijn zeker ook geen luxe, als je verkleumd bent is het bijzonder lastig om een firestick te hanteren en zelfgemaakte (natuurlijke) lichtontvlambare tondel kan in bepaalde situaties erg handig zijn.
Na flinke regen ben ik toch erg blij met bijvoorbeeld wat berkenbarst dat werkt voor mij toch altijd bijzonder goed om in een nat doordrenkt bos een lekker vuurtje te starten.
 
Bovenaan