• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AWOL

Prepper goeroe
Vermaak tijdens SHTF ... nou met veel seks zou ik mij wel vermaken... haha. Het kost niks !

Seks kost tijd en doet de aandacht voor de omgeving verslappen, kost calorieën en water, geeft risico op infecties, veroorzaakt jaloezie, en kan het zelfvertrouwen ondermijnen, alles eigenlijk wat je niet wilt tijdens een SHTF.
Kan beter een potje patience spelen.

:p
 

Nickx

Senior Prepper
Seks kost tijd en doet de aandacht voor de omgeving verslappen, kost calorieën en water, geeft risico op infecties, veroorzaakt jaloezie, en kan het zelfvertrouwen ondermijnen, alles eigenlijk wat je niet wilt tijdens een SHTF.
Kan beter een potje patience spelen.

:p
Sommige zaken zijn wat risico waard :fluit:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

AWOL

Prepper goeroe
"he who walks away, lives to (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) another day" :D
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Met zes kleine dobbelsteentjes kun je tienduizentje gooien. Moet je wel iets hebben om te schrijven.

De eerste met 10000 punten wint..

1=100 punten
5=50 punten
3x1=1000 punten
3x2=200 punten
3x3=300 punten
3x4=400 punten
3x5=500 punten
3x6=600 punten
1,2,3,4,5,6= 1500 punten

je gooit wat, en als er bijvoorbeeld één 1 bijzit, haal je die eruit, heb je 100 punten
gooi je nog een keer, zit daar iets in, setje van 3, een 1 of een 5 kun je die eruit halen, maar je MOET doordobbelen totdat je minimaal 450 punten hebt, maar gooi je niks, dus geen 1, 5 of setje van 3, dan ben je ook alles kwijt wat je er al uit had gehaald. Je moet dus op het goede moment stoppen. Gooi je met de laatste steen iets dan mag je opnieuw met de 6 dobbelstenen gooien en worden de punten opgeteld.
 

Ray

SHTF Expert
Met zes kleine dobbelsteentjes kun je tienduizentje gooien. Moet je wel iets hebben om te schrijven.

De eerste met 10000 punten wint..

1=100 punten
5=50 punten
3x1=1000 punten
3x2=200 punten
3x3=300 punten
3x4=400 punten
3x5=500 punten
3x6=600 punten
1,2,3,4,5,6= 1500 punten

je gooit wat, en als er bijvoorbeeld één 1 bijzit, haal je die eruit, heb je 100 punten
gooi je nog een keer, zit daar iets in, setje van 3, een 1 of een 5 kun je die eruit halen, maar je MOET doordobbelen totdat je minimaal 450 punten hebt, maar gooi je niks, dus geen 1, 5 of setje van 3, dan ben je ook alles kwijt wat je er al uit had gehaald. Je moet dus op het goede moment stoppen. Gooi je met de laatste steen iets dan mag je opnieuw met de 6 dobbelstenen gooien en worden de punten opgeteld.

Die ken ik en dan spreek je af tot hoeveel punten je opgeteld gaat. De eerste die X bereikt heeft gewonnen.
Ik dacht dat je mocht opschrijven vanaf 350 punten en alleen de eerste keer opschrijven van je punten stelden we nog een apart minimum voor in, weet zo niet meer hoeveel, 500?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Die ken ik en dan spreek je af tot hoeveel punten je opgeteld gaat. De eerste die X bereikt heeft gewonnen.
Ik dacht dat je mocht opschrijven vanaf 350 punten en alleen de eerste keer opschrijven van je punten stelden we nog een apart minimum voor in, weet zo niet meer hoeveel, 500?

350 kan ook, 450 maakt het iets moeilijk :) duurt het extra lang.
 

DeltaFox

Survivor
Bordspellen kan je eenvoudig maken met een doek met lijnen en hout of steentjes in verschillende grootte, kleur, vorm.
Of een bord tekenen, krassen op een oppervlakte
 

johndice

Prepper
Ik kan mij prima vermaken met houtsnijden en lepelen tijdens een trip. Neem aan dat ik dat tijdens/na SHTF ook zou doen. Hou ik ook nog wat nuttigs over :)

Groet,

John
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Hier zal, als het even kan, het een bug-in worden, dan is er qua vermaak genoeg in huis in de vorm van bordspellen/kaarten/dobbelstenen, puzzelboekjes, boeken, papier en teken/schrijfgerei.
Als het met de BOB op pad wordt, zal dat niet voor niks zijn en er weinig kans zijn tot echte ontspanning, maar zal er wel iets speelbaars voor de kleine in stoppen.

Dat er geen tijd voor een stukje ontspanning is (in het geval dat je goed gesettled bent in welke locatie ook) lijkt me sterk. Nee natuurlijk geen úren, maar bijvoorbeeld een halfuurtje voor je gaat slapen zou best te doen moeten zijn, zeker als je met meer bent en er in roulatie 1 persoon een overblijvende taak op zich neemt(vuur gaande houden bijv.). En voor het slapen is ook nog eens beter voor je nachtrust, éven de gedachten en zorgen van de situatie een beetje opzij kunnen zetten, slaap je beter, kan je er de volgende dag weer wat beter tegenaan.
 

Richard434

Prepper goeroe
Hier zal, als het even kan, het een bug-in worden, dan is er qua vermaak genoeg in huis in de vorm van bordspellen/kaarten/dobbelstenen, puzzelboekjes, boeken, papier en teken/schrijfgerei.
Als het met de BOB op pad wordt, zal dat niet voor niks zijn en er weinig kans zijn tot echte ontspanning, maar zal er wel iets speelbaars voor de kleine in stoppen.

Dat er geen tijd voor een stukje ontspanning is (in het geval dat je goed gesettled bent in welke locatie ook) lijkt me sterk. Nee natuurlijk geen úren, maar bijvoorbeeld een halfuurtje voor je gaat slapen zou best te doen moeten zijn, zeker als je met meer bent en er in roulatie 1 persoon een overblijvende taak op zich neemt(vuur gaande houden bijv.). En voor het slapen is ook nog eens beter voor je nachtrust, éven de gedachten en zorgen van de situatie een beetje opzij kunnen zetten, slaap je beter, kan je er de volgende dag weer wat beter tegenaan.
Daarom zitten er hier in de bob's ook speelkaarten en waskrijt (kan je ook als minikaars gebruiken.. ;) )
 
D

Deleted member 1696

Gast
Nu zijn er verschillende soorten preppers, de één alleen bang voor honger, de ander wil juist in het bos een hut bouwen of een kuil graven en survival-len.

Maar daar zit je dan, net gegeten en geen stroom, een beetje licht en warmte van je oliekachel/vuurtje.

Stel je ipad doet het niet meer....... Hebben jullie mensergerjeniet (mee) of wat?

Zelf speel ik een beetje kampvuurmuziek op,de gitaar, ega wil dan vaak nog wel een stukje van de tekst meezingen.

Wat doen jullie in zo een geval o_O
 

Wrakduiker

Senior Prepper
When the brown smelly sticky stuff hits the whirly-whirly thing

  • Schaken
  • Lezen
  • Info-intel verzamelen
  • Plannen met de groep
 
Bovenaan