• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

Renegade

Survivor
Binnen de familie hebben wij meerdere voertuigen die als BOV kunnen dienen.
De voertuigen waar ik het meest op reken: mitsubishi outlander 4wd in België en een pajero bij de BOL staan ( als we daar geraken).
Op een andere BOL locatie ligt de zeilboot waar mijn ouders een wereldreis mee hebben gemaakt vertrekkensklaar.
Verder nog wat klein materiaal; kajaks, motor, goede wandelschoenen ;)

Deze winter heb ik een nieuw project, dat is het restaureren en aanpassen van mijn BOB (bug out boot) om indien nodig ook solo weg te kunnen.
WhatsApp Image 2021-10-25 at 12.38.27.jpeg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Mijn nieuwe BOVtje is in Nederland gearriveerd, a's donderdag ga ik 'm ophalen.
Omdat mijn zoon zijn eigen auto heeft ben ik overgestapt naar een kleinere auto (maar wel met veel luxe).
Ik heb nu nog een Hyundai Kona (benzine) en dat is een hele fijne auto, maar mijn zoon heeft er de afgelopen 2 jaar erg veel mee gereden dus de kilometerstand is veel hoger dan ik in eerste instantie had gepland.
Omdat ik een tankpas van m'n werk heb die ik ook privé mag gebruiken ga ik dus weer voor een benzine auto

Hier alvast een sneakpeak

IMG_4107.JPG

De Hyundai i10 N-line 100pk;):cool: :thumbup:
 

Ray

SHTF Expert
Mijn BOV-je kan er weer tegen aan. Na de voorveren, schokdempers voor en achter en alle delen met rubbers te hebben vervangen nu bij de grote beurt ook de achterveren vernieuwd. Hij staat weer op vier compleet nieuwe pootjes. Je blijft lachen om de onderdelen prijzen van zo'n Pandaatje. Zo is de wegligging weer betrouwbaar en alles comfortabel rammelvrij.

Nu alleen binnenkort vier nieuwe bandjes, dit keer ga ik voor vier seizoenen banden. Denk de Vredestein Quatrac 5, want die presteren dan wel niet zo goed op sneeuw en ijs, maar dat is toch vrij zeldzaam geworden. Qua prestatie op droog en nat wegdek springen ze er in positieve zin uit en dus lijkt me dat de beste vier seizoenen band voor deze contreien. Voor Oostenrijk en Duitsland heeft die band ook het benodigde sneeuwvlokje.

Al met al een duur jaar Panda rijden, vier nieuwe banden en nieuwe veren/schokdempers. Omdat ook de complete uitlaat, accu, condensor, lambda sensor en remmen nog vers zijn verwacht ik weinig grote uitgaven meer. Hoogstens nog eens de koppelingsset en druklager, maar ook dat is goed te betalen bij zo'n simpel autootje, dat kost wellicht 200 euro inclusief arbeid.
 
Bovenaan