• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

The mad engineer

Diehard Prepper
Idee, waarom geen ART4 motorkettingslot aanschaffen... Ben je voor 30-40 euro klaar.
Mijn fietsen zijn niet meer courant, dus ik houd het bij de standaard Axa defender ringslot met ketting. Ooit bij een fietsstunter gehaald voor een paar tientjes.
 

RDNK76

Survivor
Heb nu een aantal Ford Sierra's staan waarvan ik er een ga ombouwen naar een verhoogde 4x4 (Range Rover onderstel of Chevy S10 4x4). Mijn nieuwste aanwinst is een Sierra P100-II. Die op de foto is niet de mijne, maar gaat om de illustratie. Het is een mechanische 1.8TD, ga de motor onderhanden pakken met een andere turbo, grotere dieselpomp (Transit), een intercooler en moet nog even uitzoeken of ik andere verstuivers erin zetten kan, verder uiteraard direct nieuwe waterpomp en de 2 distributieriemen (jammer genoeg geen ketting). Het ding is 2WD, maar ik ga hem toch een cm of 5 verhogen en komen er M+S offroad bandjes op stalen velgen op.

Heb dus straks een aantal betrouwbare keuzes die makkelijk zelf te repareren en onderhouden zijn
 

Bijlagen

  • MyP100006.jpg
    MyP100006.jpg
    97.2 KB · Weergaven: 50

Rataplan

Mankinds only hope
Heb nu een aantal Ford Sierra's staan waarvan ik er een ga ombouwen naar een verhoogde 4x4 (Range Rover onderstel of Chevy S10 4x4). Mijn nieuwste aanwinst is een Sierra P100-II. Die op de foto is niet de mijne, maar gaat om de illustratie. Het is een mechanische 1.8TD, ga de motor onderhanden pakken met een andere turbo, grotere dieselpomp (Transit), een intercooler en moet nog even uitzoeken of ik andere verstuivers erin zetten kan, verder uiteraard direct nieuwe waterpomp en de 2 distributieriemen (jammer genoeg geen ketting). Het ding is 2WD, maar ik ga hem toch een cm of 5 verhogen en komen er M+S offroad bandjes op stalen velgen op.

Heb dus straks een aantal betrouwbare keuzes die makkelijk zelf te repareren en onderhouden zijn

Je Bol kan ook wel wat onderhoud gebruiken:fluit::)

Tof project, ken Fort Siërra niet anders dan zeer betrouwbare auto's.
Ben benieuwd naar de resultaten.
 

Candyman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
jeep.jpg

De Jeep is een ideale BOV helaas is die niet echt betrouwbaar en een beetje klein om in te bivakkeren met een gezin.
De Chevy is ideaal alleen jammer dat die geen 4x4 is.
Helaas heb ik de Jeep moeten ruilen tegen een Corsa omdat ik nu 40.000km per jaar rijd voor m'n werk.

[MOD]Kenteken verwijdert[MOD].
 

Renegade

Survivor
als BOV zijn we hier ruim voorzien van opties:
mitsubishi outlander: ideaal voor woon-werk verkeer en iets meer, kan gebruikt worden voor naar de BOL te rijden
mitsubishi pajero: staat aan de BOL, geweldige 4x4 enkel at dorstig.
zeilboot: met 88ft eigenlijk te groot en te lomp als BOV, maar met een kleine crew wel te gebruiken
kajak's: ideaal om de conditie op peil te houden en handig voor overstromingen
 

zonnebrood

Mankinds only hope
En ik ben aan het kijken naar een skoda yeti 4x4

Laat ff de auto bij de ANWB keuren voor aankoop. Sommige bouwjaren hebben gemiep met de achterremmen en dat vertellen ze er vaak niet bij. Remklauwen die vast komen te zitten en extreem snel slijtende schijven.
 
J

J.J

Gast
Balen als een stekker.

Onze Bov heeft problemen, al een tijdje moet ik de start schakelaar vlot door draaien om vervolgen te starten,
maar dat moet steeds sneller.
Nu verschillende keren anders start hij niet en blijven de dasboard lampjes zwak branden met een piep geluid.
Zins een paar dagen slaat hij af en toe af en moet ik weer snel de door draaien, tot de lampjes weer gewoon branden, en we weer verder kunnen rijden.

Ik moet er achter komen hoe ik de boel moet demonteren om de schakelaar te vernieuwen,
De VW-Transporter T3 die we hadden heb ik totaal gerestaureerd.
Maar de T5-campertje is verdraaid moeilijk te zien hoe de boel gedemonteerd moet worden.
 

leemster

Elementary prepper
Yeti vond ik qua model ook een aantrekkelijke auto, wel prijzig en absoluut niet zuinig.

Tja zuinigheid is niet mijn probleem ikga met de fiets naar werk (8min:p)
Maar om het juiste model te vinden, voor het juiste geld is erg moeilijk, ik zal nog even moeten wachten tot de prijzen zijn gedaald. ik wil niet de golf moeten verkopen, zodat ik een andere auto kan kopen. nee, dat schatje blijft lkkr mijn zondag breekijzer. :p
 
J

J.J

Gast
Tja zuinigheid is niet mijn probleem ikga met de fiets naar werk (8min:p)
Maar om het juiste model te vinden, voor het juiste geld is erg moeilijk, ik zal nog even moeten wachten tot de prijzen zijn gedaald. ik wil niet de golf moeten verkopen, zodat ik een andere auto kan kopen. nee, dat schatje blijft lkkr mijn zondag breekijzer. :p
Beste @leemster als je graag mag knutselen kan je stukjes vergane plaatwerk er uit snijden er nieuwe stukjes in lassen, het plaatwerk afwerken met smeertin, en geheel strak maken, de binnenkant goed behandelen tegen roest, grondverf en afspuiten.
Als na een tijd de verf goed is uitgehard het lak polijsten, waar door hij glimt als een spiegel.
Een rvs uitlaat laten maken en je hebt een wagen voor het leven.
 

leemster

Elementary prepper
Beste @leemster als je graag mag knutselen kan je stukjes vergane plaatwerk er uit snijden er nieuwe stukjes in lassen, het plaatwerk afwerken met smeertin, en geheel strak maken, de binnenkant goed behandelen tegen roest, grondverf en afspuiten.
Als na een tijd de verf goed is uitgehard het lak polijsten, waar door hij glimt als een spiegel.
Een rvs uitlaat laten maken en je hebt een wagen voor het leven.
ja dat is ook het plan zodra ik mijn yeti heb dan schors ik deze en ga ik hem helemaal opknappen.
ophanging, uitlaat en klein motorische dingen doe ik zelf maar het blok en versnellingbak laat ik reviseren.
gelukkig is hij op motorkap en een klein plekje bij de voor ruitenwisser na roest vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
ja dat is ook het plan zodra ik mijn yeti heb dan schors ik deze en ga ik hem helemaal opknappen.
ophanging, uitlaat en klein motorische dingen doe ik zelf maar het blok en versnellingbak laat ik reviseren.
gelukkig is hij op motorkap en een klein plekje bij de voor ruitenwisser na roest vrij.
Ik denk dat je best waardevolle tips van me kan krijgen @leemster
We hebben een T3-camper bov gehad en die heb ik geheel top gerestaureerd, behalve de nieuwe motor die er al in zat heb ik alles aan gepakt.

Houd me op de hoogte.;)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Tja zuinigheid is niet mijn probleem ikga met de fiets naar werk (8min:p)
Maar om het juiste model te vinden, voor het juiste geld is erg moeilijk, ik zal nog even moeten wachten tot de prijzen zijn gedaald. ik wil niet de golf moeten verkopen, zodat ik een andere auto kan kopen. nee, dat schatje blijft lkkr mijn zondag breekijzer. :p

Wie mooi wil zijn moet omrijden :D

Na het opknappen heel de bodem in de tektiel en bitummen spray zetten.
 
Bovenaan