• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oorlog in Oekraïne

Hermanusb

Diehard Prepper
Ik heb de beelden gezien van de 4 verdachten van de aanslag in Moskou.
Als ze het zijn heb ik er geen medelijden mee.

Maar de beelden lieten wel de ware aard van het barbaarse regiem in Rusland.

Beesten zijn minder slecht
 

marzman

Diehard Prepper
Ik heb de beelden gezien van de 4 verdachten van de aanslag in Moskou.
Als ze het zijn heb ik er geen medelijden mee.

Maar de beelden lieten wel de ware aard van het barbaarse regiem in Rusland.

Beesten zijn minder slecht

Als ze het zijn heb ik er ook geen medelijden mee.

Ze hebben wel supersnelrecht daar in Rusland. Ik denk dat dit is wat de gemiddelde Rus wil zien? Snel en hard optreden. Of hun bekentenis wat waard is, als ik er zou uit zou zien zou ik ook vanalles bekend hebben waarschijnlijk.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
De martellingen endergelijke worden ook gewoon live uitgezonden. Ik ben geen expert in de menselijke gedachten gang, vooral vrouwen begrijp ik al helemaal niet, maar de gedachte er achter is dat andere terroristen het wel uit hen hoofd laten... ach ja misschien werkt het wel, dat zou overigens moeilijk worden om aan te tonen... Iemand gevangen zetten is ook maar saai, en moet je ook nog eens voor diegene zorgen.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Als ze het zijn heb ik er ook geen medelijden mee.

Ze hebben wel supersnelrecht daar in Rusland. Ik denk dat dit is wat de gemiddelde Rus wil zien? Snel en hard optreden. Of hun bekentenis wat waard is, als ik er zou uit zou zien zou ik ook vanalles bekend hebben waarschijnlijk.

menigeen zou de moord op zijn eigen moeder of kind nog bekennen als je zo mishandeld bent.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Ik heb de beelden gezien van de 4 verdachten van de aanslag in Moskou.
Tja, triest. Het is toch wel jammer van die twee lifters die een ritje kregen van twee Tschertschenoristen... Stel je eens voor...😉
Als ze het zijn heb ik er geen medelijden mee.
Als ze het zijn, dan wil ik ook wel een stukje. Dat blikvoer wordt onze kat ook wel eens zat. Maar stel je eens voor dat ze er niets mee te maken hebben....
Maar de beelden lieten wel de ware aard van het barbaarse regiem in Rusland.
Ach, ze staan wat dichter bij de natuur...😉En ze doen "hun ding" in ieder geval openlijk. Ik wil niet weten wat er uit naam van "onze regimes" allemaal voor gruwelijks wordt uitgehaald. Of eigenlijk is dat toch wel bekend. Een onschuldige die door een vliegtuigbom uiteen wordt gereten is ook niet zo fris, en tienduizend of meer al helemaal niet. Wel de onderdelen willen leveren natuurlijk...😆
Beesten zijn minder slecht
... dan mensen, dat is wel waar denk ik...
 

marzman

Diehard Prepper
Wit Rusland zegt ook al dat ze eerst bij hun de grens over probeerden te komen (wat ook logischer is, bij de grens met Oekraine staat het leger van Rusland en van Oekraine, hoe wil je daar met vier man doorheen komen?).
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
https://www.hln.be/buitenland/poeti...chuwt-oekraiense-inlichtingendienst~a225abc4/

Een land verbinding naar de Krim door Oekraine. De rest is waarschijnlijk ruis. Kan hij misschien ook bijna gaan onderhandelen met Oekraïne?
Haha, sorry mensen, maar die "domme Putin" is wellicht toch intelligenter en slimmer dan alle westerse politici op een hoopje?

Die spoorlijn is bijna klaar en valt nu pas op? Wat een giller!😁

Zouden we nog "aan de winnende hand" zijn? Dat die gedachte ooit bij deze en gene opkwam, is toch wel de allergrootste mop, wat een humor.😆
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Ik zie nou niet meteen een voordeel van een trein twgenover een colone vrachtwagens. De rails is natuurlijk makkeliik te sabboteren, stuk er tussen uit snijden of ontspoor-blokken plaatsen.
Een twee baans weg is natuurlijk ook op te blazen, maar eej vrachtwagen kan misschien nog wel een klein beetje off-road met wat voorzichtigheid.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik zie nou niet meteen een voordeel van een trein twgenover een colone vrachtwagens. De rails is natuurlijk makkeliik te sabboteren, stuk er tussen uit snijden of ontspoor-blokken plaatsen.
Een twee baans weg is natuurlijk ook op te blazen, maar eej vrachtwagen kan misschien nog wel een klein beetje off-road met wat voorzichtigheid.
Het is meer en kwestie van en.. en... denk ik. Meer opties, is altijd beter. Wellicht is die spoorbaan al dubbel uitgevoerd, en dan een tijdelijke stremming van een baan niet zo'n ramp. Ook zal het best scherp in de gaten worden gehouden, en dan wordt een poging tot sabotage toch snel een beurs en blauw voor de tv verschijnen alvorens grassprietjes omhoog te mogen duwen. Bedenk ook, dat de burgers in die gebieden Russisch gezind zijn, en het vermoedelijk als hun spoorlijn zien. Ik wens een sabotageploeg dan veel succes...
Ik vermoed ook dat een spoorlijn niet snel vanuit de lucht kritisch te beschadigen is. Die drones met mortiergranaatjes, richten m.i. niet veel schade aan. En een of twee geleide raketten zijn duurder dan een dagje herstelwerk.
Het zijn eigenlijk meer de treinen zelf waar ik buikpijn van zou krijgen... Dat zijn natuurlijk mooie doelen. Maar als er veel rijden, en met dubbel spoor, dan komt de bulk ervan toch wel aan. Veel meer en sneller dan het met vrachtwagens kan denk ik.
 

marzman

Diehard Prepper
Ik zie nou niet meteen een voordeel van een trein twgenover een colone vrachtwagens. De rails is natuurlijk makkeliik te sabboteren, stuk er tussen uit snijden of ontspoor-blokken plaatsen.
Een twee baans weg is natuurlijk ook op te blazen, maar eej vrachtwagen kan misschien nog wel een klein beetje off-road met wat voorzichtigheid.

Een trein kan veel meer vervoeren. En rails is ook heel simpel te repareren, dat heeft Oekraine ook al laten zien, dus dan zal Rusland dat ook wel kunnen. Russische toeristen die naar de Krim willen zullen we voorlopig niet zien denk ik op die lijn ;)
 

RockyFlats

Ruttaan
Vandaag weer een staaltje propaganda gelezen. Enfin, de krant staat vol met dergelijke stemmingmakerij. Wie er op let, die herkent het feilloos. Hier, een tendentieus onzinbericht:
IMG_20240404_173634.jpg
Niets is echter minder waar...

Zonder deze NAVO was er in de Oekraïne geen conflict ontstaan. Mensen, ik ben voorstander van een stevige nuchtere verdedigingsmacht voor Europa. Voor defensie is er niet snel een groter voorstander te vinden, echt.

Maar de hysterische stemmingmakerij, het vijanddenken en het misbruiken van deze NAVO voor machtsspelletjes ben ik toch wel grondig zat. Dat is dan mijn probleem, dat is waar. Maar evengoed is het een enorm probleem voor iedereen. Rusland vormt niet de bedreiging die ons wordt voorgespiegeld, en ons geopolitieke gerotzooi brengt ons flink in de problemen.

Het volgende artikel is interessant, en laat prima zien wat er speelt en waarom het gros zich toch aardig om de tuin laat leiden. Het is het najagen van waandenkbeelden en een "eigen gelijk" zonder oog voor de werkelijkheid. In Chrome is het met de vertaalfunctie prima te lezen: https://overton-magazin.de/hintergrund/politik/opfer-des-eigenen-denkens/
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een staaltje propaganda gelezen. Enfin, de krant staat vol met dergelijke stemmingmakerij. Wie er op let, die herkent het feilloos. Hier, een tendentieus onzinbericht:
Bekijk bijlage 26241
Niets is echter minder waar...

Zonder deze NAVO was er in de Oekraïne geen conflict ontstaan. Mensen, ik ben voorstander van een stevige nuchtere verdedigingsmacht voor Europa. Voor defensie is er niet snel een groter voorstander te vinden, echt.

Maar de hysterische stemmingmakerij, het vijanddenken en het misbruiken van deze NAVO voor machtsspelletjes ben ik toch wel grondig zat. Dat is dan mijn probleem, dat is waar. Maar evengoed is het een enorm probleem voor iedereen. Rusland vormt niet de bedreiging die ons wordt voorgespiegeld, en ons geopolitieke gerotzooi brengt ons flink in de problemen.

Het volgende artikel is interessant, en laat prima zien wat er speelt en waarom het gros zich toch aardig om de tuin laat leiden. Het is het najagen van waandenkbeelden en een "eigen gelijk" zonder oog voor de werkelijkheid. In Chrome is het met de vertaalfunctie prima te lezen: https://overton-magazin.de/hintergrund/politik/opfer-des-eigenen-denkens/

Er word de laatste week wel heel veel gepubliceerd over de NAVO. Wellicht vanwege 75 jaar, Rutte die als opperhoofd staat genonimeerd, spanningen met oud zeer en ook de uitspraken van Trump. Feit blijft dat Europa zonder de VS geen klap voorsteld. We hebben dan misschien wel grandiose budgetten hebbben om te besteden, maar zonder manschappen en materieel blijft het niets anders dan een grote digitale spaarpot. Ik zeg digitaal want de vijand, die we ons eigen maken met munten bestoken heeft ook geen nut, en al helemaal niet met briefjes waar we misschien lvliegtuigjes van kunnen vouwen... misschien kunnen we een conflict afkopen, doe ons niets dan krijg je elk jaar abc miljard euro.

Vorig jaar was het streven een miljoen granaten te maken en aan Oekraine te geven, is ons ook niet gelukt. Daarbij als er vanuit andere landen een boycot voor Europa komt hebben we geen eens grondstoffen, voedsel, medicijnen...

Europa doet er dus goed aan de relaties met de VS te verbreken, voordat de VS dat bij ons doet. Dan moeten we toenadering zoeken bij R en C. Maar dat durven we niet vanwege de VS, maar ik weet zeker dat als de VS een mogelijkheid heeft om ons te oatrn vallen dan doen ze dat, qua olie hebben we ze niets te bieden, landbouw evenmin kunnen ze prima zelf. Al met al staan we er erg slecht voor, vooral omdat we overgeleverd zijn aan de goodwill van andere landen.
 

marzman

Diehard Prepper
Er word de laatste week wel heel veel gepubliceerd over de NAVO. Wellicht vanwege 75 jaar, Rutte die als opperhoofd staat genonimeerd, spanningen met oud zeer en ook de uitspraken van Trump. Feit blijft dat Europa zonder de VS geen klap voorsteld. We hebben dan misschien wel grandiose budgetten hebbben om te besteden, maar zonder manschappen en materieel blijft het niets anders dan een grote digitale spaarpot. Ik zeg digitaal want de vijand, die we ons eigen maken met munten bestoken heeft ook geen nut, en al helemaal niet met briefjes waar we misschien lvliegtuigjes van kunnen vouwen... misschien kunnen we een conflict afkopen, doe ons niets dan krijg je elk jaar abc miljard euro.

Vorig jaar was het streven een miljoen granaten te maken en aan Oekraine te geven, is ons ook niet gelukt. Daarbij als er vanuit andere landen een boycot voor Europa komt hebben we geen eens grondstoffen, voedsel, medicijnen...

Europa doet er dus goed aan de relaties met de VS te verbreken, voordat de VS dat bij ons doet. Dan moeten we toenadering zoeken bij R en C. Maar dat durven we niet vanwege de VS, maar ik weet zeker dat als de VS een mogelijkheid heeft om ons te oatrn vallen dan doen ze dat, qua olie hebben we ze niets te bieden, landbouw evenmin kunnen ze prima zelf. Al met al staan we er erg slecht voor, vooral omdat we overgeleverd zijn aan de goodwill van andere landen.

We hebben wel veel grotere budgetten ja, als we 2 procent uitgeven aan militair spul is dat nog steeds veel meer dan de 30 procent van Rusland, maar we hebben die 2 procent jarenlang niet uitgegeven en de dienstplicht afgeschaft en zitten met een generatie die met de auto naar school gebracht is zelfs als het niet regende. Wie gaat er vechten bij ons?

En die budgetten voor Oekraine staan ook onder druk, in Nederland is Wilders populair, in de VS Trump. Er wordt daarom een plan gemaakt voor een NAVO fonds om te kunnen gebruiken voor wapens voor Oekraine (van 100 miljard, waarvan 60 miljard van de VS moet komen) uit angst voor komende verkiezingen. Dan kunnen we niet meer claimen dat de NAVO niet in oorlog is met Rusland als het uit NAVO geld wordt betaald ook al is het vooral een boekhoudkundige aanpassing.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/0...landen overwegen,daar vandaag over in Brussel.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
We hebben wel veel grotere budgetten ja, als we 2 procent uitgeven aan militair spul is dat nog steeds veel meer dan de 30 procent van Rusland, maar we hebben die 2 procent jarenlang niet uitgegeven en de dienstplicht afgeschaft en zitten met een generatie die met de auto naar school gebracht is zelfs als het niet regende. Wie gaat er vechten bij ons?

En die budgetten voor Oekraine staan ook onder druk, in Nederland is Wilders populair, in de VS Trump. Er wordt daarom een plan gemaakt voor een NAVO fonds om te kunnen gebruiken voor wapens voor Oekraine (van 100 miljard, waarvan 60 miljard van de VS moet komen) uit angst voor komende verkiezingen. Dan kunnen we niet meer claimen dat de NAVO niet in oorlog is met Rusland als het uit NAVO geld wordt betaald ook al is het vooral een boekhoudkundige aanpassing.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/03/navo-jens-stoltenberg-oekraine-fonds-100-miljard-euro/#:~:text=De verschillende NAVO-landen overwegen,daar vandaag over in Brussel.

interview bij wnl, zei iemand dat de europese landen, op papier een prachtig en groot millitair aparaat hebben, qua budgetten en alles... alleen we missen de aanvals-eenheden. Het geheel is meer ingericht voor support.

maar goed in ander nieuws:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Bu...de-beslissing-zou-al-genomen-zijn/ar-BB1laMtO
Kazachstan zou het volgende land zijn op Ruslands verlanglijstje, volgens een gelekt / onderschept bericht.

Kan natuurlijk ook een afleidings berichtje geweest zijn:
"Hey Piet morgen gaan we schilderen bij Jan, groetjes Joep"
laat m'n telefoon op de tafel slingeren, zodat m'n vrouw het leest
en gaat Joepie en Piet helemaal niet naar Jan maar lekker naar de kroeg.
 
Bovenaan