• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oorlog in Oekraïne

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Een beetje flauw. Ik zeg nergens dat de standaard of RTL objectief is en jouw nieuws is ook niet objectief (In Duitsland, zeker in Oost Duitsland; zit zeer veel pro Rusland sentiment).

Dat was niet mijn punt. Oekraine is een soeverein land. Dat mag je niet zo maar binnen vallen. Oekraine mag wel beslissen de CIA toestemming te geven een basis te maken in hun land. En het vriendschapsjaar dachten we toen van dat het een dieptepunt was, RTL maakt gewoon een opsomming en het is geschreven in 2013 daarom linkte ik dat artikel. Het jaar daarna kwam de Krim, MH17.
 

RockyFlats

Ruttaan
Een beetje flauw en een goedkope manier om een reactie onderuit te halen. Ik zeg nergens dat de standaard of RTL objectief is en jouw nieuws is ook niet objectief (In Duitsland, zeker in Oost Duitsland; zit zeer veel pro Rusland sentiment).
@marzman , flauw was het niet. Je haalt subjectieve nieuwbronnen aan, en dat ondergraaft natuurlijk een serieuze discussie. Tenzij je dan ook berichten van RT aanhaalt zou ik bijna zeggen, want de waarheid ligt toch doorgaans in het midden.

De media die objectiever berichten zijn niet per se Oostduits. Vanuit Zwitserland, bijvoorbeeld, maar wel vaak Duitstalig. Met 88 miljoen inwoners, heeft het Duits natuurlijk een voorsprong.

Trouwens, nu je de voormalige DDR aanhaalt, er was nauwelijks persoonlijk contact tussen Russen en Oostduitsers, maar die 44 jaren in de USSR heeft hen daar wel de Russische inborst en insteek leren begrijpen denk ik. Werpt het bij jou geen vraagtekens op, over hoe het dan komt dat er uitgerekend in Oost Duitsland (na 44 jaren "gevangenschap"!) zoveel begrip is voor Rusland's insteek en onbegrip voor de Westerse politiek? Heeft dat dan niet ook met onze verwrongen kijk op zaken te doen? Ziet het Westen de zaken wel goed? Ik denk van niet, en 3/4 van de wereld denkt dat met mij.
Dat was niet mijn punt. Oekraine is een soeverein land. Dat mag je niet zo maar binnen vallen.
Dat ben ik met jou eens. Het gebeurde echter niet "zomaar", maar (vanuit Rusland's zicht) om vigerende redenen en op basis van rationele overwegingen. Maersheimer schrijft daar duidelijke taal over.
Daarnaast, was de inval het niet de start van een conflict, maar slechts een escalatie van een al in 2014 ontstaan conflict.
Oekraine mag wel beslissen de CIA toestemming te geven een basis te maken in hun land.
Dat vind jij. Een ander kan ook wel vinden dat jij met een geladen AK47 in de achtertuin mag rondlopen. Het is toch wel raadzaam om dan met de geldende mores (daar Rusland en hier "de Russen (bargoens)") rekening te houden.😉

En uitgerekend dat, hebben de Oekraïne en USA bewust nagelaten, tegen talloze waarschuwingen in.

Weet je, wij kunnen wel vinden dat mensen elkaar in het openbaar een kus mogen geven, maar doe je dat in Baghrein dan word je wel gearresteerd. Meebewegen en rekening houden met elkaar is dan beter dan er provocerend de liefde te bedrijven en daarna oorlog te voeren met die Arabieren (even vergelijkenderwijs) omdat wij "gelijk menen te hebben".
En het vriendschapsjaar dachten we toen van dat het een dieptepunt was, RTTL maakt gewoon een mooie opsomming en het is geschreven in 2013 daarom linkte ik dat artikel. Het jaar daarna kwam de Krim, MH17.
RTL maakte een opsomming, maar liet de ongemakkelijke helft weg en gooide er een tendentieus sausje over. Er zijn best vollediger en objectiever weergaven, van wat er zich allemaal afspeelde.
 

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@marzman , flauw was het niet. Je haalt subjectieve nieuwbronnen aan, en dat ondergraaft natuurlijk een serieuze discussie. Tenzij je dan ook berichten van RT aanhaalt zou ik bijna zeggen, want de waarheid ligt toch doorgaans in het midden.

De media die objectiever berichten zijn niet per se Oostduits. Vanuit Zwitserland, bijvoorbeeld, maar wel vaak Duitstalig. Met 88 miljoen inwoners, heeft het Duits natuurlijk een voorsprong.

Trouwens, nu je de voormalige DDR aanhaalt, er was nauwelijks persoonlijk contact tussen Russen en Oostduitsers, maar die 44 jaren in de USSR heeft hen daar wel de Russische inborst en insteek leren begrijpen denk ik. Werpt het bij jou geen vraagtekens op, over hoe het dan komt dat er uitgerekend in Oost Duitsland (na 44 jaren "gevangenschap"!) zoveel begrip is voor Rusland's insteek en onbegrip voor de Westerse politiek? Heeft dat dan niet ook met onze verwrongen kijk op zaken te doen? Ziet het Westen de zaken wel goed? Ik denk van niet, en 3/4 van de wereld denkt dat met mij.
Er gebeuren wel meer rare dingen in Oost Duitsland. Toen die poging tot staatsgreep met een prins en een paar man (belachelijk plan natuurlijk). In Oost Duitsland wonen gewoon veel mensen die geen aansluiting hebben met de rest van Duitsland. Het is ook erg dun bevolkt gebied. Niet de schuld van Duitsland per se, ze hebben er miljarden in gepompt om het op Westers Niveau te krijgen.

Dat ben ik met jou eens. Het gebeurde echter niet "zomaar", maar (vanuit Rusland's zicht) om vigerende redenen en op basis van rationele overwegingen. Maersheimer schrijft daar duidelijke taal over.
Daarnaast, was de inval het niet de start van een conflict, maar slechts een escalatie van een al in 2014 ontstaan conflict.
Of wilde Putin toch gewoon een verbinding over land naar de Krim hebben ten koste van Oekraine.

Dat vind jij. Een ander kan ook wel vinden dat jij met een geladen AK47 in de achtertuin mag rondlopen. Het is toch wel raadzaam om dan met de geldende mores (daar Rusland en hier "de Russen (bargoens)") rekening te houden.😉
Dat is verboden.
Weet je, wij kunnen wel vinden dat mensen elkaar in het openbaar een kus mogen geven, maar doe je dat in Baghrein dan word je wel gearresteerd. Meebewegen en rekening houden met elkaar is dan beter dan er provocerend de liefde te bedrijven en daarna oorlog te voeren met die Arabieren (even vergelijkenderwijs) omdat wij "gelijk menen te hebben".
Dat is ook verboden volgens de wetten van Baghrein.

En in Oekraine gelden de wetten van Oekraine, of een CIA basis daar wel of niet mag dat bepaalt Oekraine. Aangezien ze vrij goede inlichtingen krijgen van de VS zullen ze op de hoogte zijn geweest van deze basis.
RTL maakte een opsomming, maar liet de ongemakkelijke helft weg en gooide er een tendentieus sausje over. Er zijn best vollediger en objectiever weergaven, van wat er zich allemaal afspeelde.
Het gaat over het vriendsschapsjaar Nederland-Rusland, welke objectieve dingen heeft Nederland in 2013 gedaan richting Rusland die ontbreken?
 

RockyFlats

Ruttaan
Er gebeuren wel meer rare dingen in Oost Duitsland. Toen die poging tot staatsgreep met een prins en een paar man (belachelijk plan natuurlijk). In Oost Duitsland wonen gewoon veel mensen die geen aansluiting hebben met de rest van Duitsland. Het is ook erg dun bevolkt gebied. Niet de schuld van Duitsland per se, ze hebben er miljarden in gepompt om het op Westers Niveau te krijgen.
"Staatsgreep"? Dat stond alleen in de complotkoerier denk ik.

"Veel mensen die gewoon geen aansluiting hebben met..."?? Daarmee vallen alle bevolkingsgroepen gemakkelijk te verklaren. Waarom ze dan geen aansluiting hebben, dat triggert wie verder denkt...

Er miljarden in gepompt... Dat men er de industrie heeft opgekocht en onschadelijk gemaakt, dat is dan peanuts? Een afzetgebied zonder veel economische bedrijvigheid is wat er dan resteert. Noem dat maar "op niveau krijgen".
Of wilde Putin toch gewoon een verbinding over land naar de Krim hebben ten koste van Oekraine.

Dat is verboden.

Dat is ook verboden volgens de wetten van Baghrein.

En in Oekraine gelden de wetten van Oekraine, of een CIA basis daar wel of niet mag dat bepaalt Oekraine. Aangezien ze vrij goede inlichtingen krijgen van de VS zullen ze op de hoogte zijn geweest van deze basis.
Natuurlijk. En als jij op vakantie de middelvinger wilt opsteken naar een maffiabaas die je snijdt, dan bepaal jij dat. Je begrijp niet, of wilt niet begrijpen, wat ik bedoel. Naar eigen maatstaven gelijk hebben is iets totaal anders dan gelijk krijgen. Altijd het eigen gelijk willen halen en opdringen, lijdt tot ellende en WW3.

Wij denken in natiestaten en in Rusland (en de USA) denkt men in invloedssferen. Dat ontkennen of doen of het niet bestaat, is niet handig.
Het gaat over het vriendsschapsjaar Nederland-Rusland, welke objectieven dingen heeft Nederland in 2013 gedaan richting Rusland die ontbreken?
Objectieven dingen schroeft men op een camera-body.

Het artikel van RTL gaat niet over dingen die Nederland heeft gedaan, maar hoofdzakelijk over zaken die niets met Nederland te maken hebben.
 

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
"Staatsgreep"? Dat stond alleen in de complotkoerier denk ik.
Ik zal een niet westerse media voor je zoeken: https://www.aljazeera.com/news/2022/12/7/germany-arrests-25-people-accused-of-planning-armed-coup
"Veel mensen die gewoon geen aansluiting hebben met..."?? Daarmee vallen alle bevolkingsgroepen gemakkelijk te verklaren. Waarom ze dan geen aansluiting hebben, dat triggert wie verder denkt...

Er miljarden in gepompt... Dat men er de industrie heeft opgekocht en onschadelijk gemaakt, dat is dan peanuts? Een afzetgebied zonder veel economische bedrijvigheid is wat er dan resteert. Noem dat maar "op niveau krijgen".
Tja, de mijnen in Limburg zijn ook dicht, en in Wallonie is ook niet veel over van de oude industrie. Het zal gecompliceerder zijn dan dat ;)
Natuurlijk. En als jij op vakantie de middelvinger wilt opsteken naar een maffiabaas die je snijdt, dan bepaal jij dat. Je begrijp niet, of wilt niet begrijpen, wat ik bedoel. Naar eigen maatstaven gelijk hebben is iets totaal anders dan gelijk krijgen. Altijd het eigen gelijk willen halen en opdringen, lijdt tot ellende en WW3.

Wij denken in natiestaten en in Rusland (en de USA) denkt men in invloedssferen. Dat ontkennen of doen of het niet bestaat, is niet handig.

Objectieven dingen schroeft men op een camera-body.

Het artikel van RTL gaat niet over dingen die Nederland heeft gedaan, maar hoofdzakelijk over zaken die niets met Nederland te maken hebben.
Ok, we komen in een vergelijking waar ik het mee eens ben. Dat rusland geleid wordt zoals de maffia. Middelvinger opsteken is dan inderdaad niet zo verstandig, maar je moet ze ook niet je land over laten nemen toch?
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Aha, dat gebeuren. Ik had Frédéric Prinz von Anhalt in gedachten, het slaafje van Zsa Zsa Gabor
Die wilde in Sachsen Anhalt iets bestijgen na de val van de muur maar verder dan Zsa Zsa kwam hij niet.

Klopt, een stel "Reichsbürger" was even de weg kwijt. Een belachelijk "plan" inderdaad, en op een opmerkelijk moment. Gevaar voor de rechtsstaat benadrukt natuurlijk wel het belang van de BND, en maakt het mogelijk om onwelgevallige groeperingen de mond te snoeren.
Tja, de mijnen in Limburg zijn ook dicht, en in Wallonie is ook niet veel over van de oude industrie. Het zal gecompliceerder zijn dan dat
Zeker, maar de voormalige DDR kreeg niet alleen ondersteuning maar ook wat "westers ondernemen" dwangmatig geïnjecteerd, met de gevolgen van dien. Haar industrie was verouderd, werd opgekocht en weggesaneerd.
Ok, we komen in een vergelijking waar ik het mee eens ben. Dat rusland geleid wordt zoals de maffia. Middelvinger opsteken is dan inderdaad niet zo verstandig, maar je moet ze ook niet je land over laten nemen toch?
Ik zeg niet dat Rusland maffia is, maar wil je mijn voorbeeld figuurlijk doortrekken dan kwam toch echt eerst het opsteken van de middelvinger en daarna die inval. Oorzaak en een logisch gevolg....

Nu heeft Rusland de overhand, zijn er pakweg 500.000 mensen dood, raakt onze economie op apegapen, is de Oekraïne lappen land kwijt die het niet meer terug krijgt, zijn we veel vrienden en handelsrelaties kwijt en worden wij door 3/4 van de wereld als onbetrouwbaar ervaren (inpikken van prive-tegoeden).
Wat een winst...
 

marzman

Diehard Prepper
Nu heeft Rusland de overhand, zijn er pakweg 500.000 mensen dood, raakt onze economie op apegapen, is de Oekraïne lappen land kwijt die het niet meer terug krijgt, zijn we veel vrienden en handelsrelaties kwijt en worden wij door 3/4 van de wereld als onbetrouwbaar ervaren (inpikken van prive-tegoeden).
Wat een winst...
Nee, er is geen winst. We zijn er een beetje naief ingegaan als Europa, we hebben ook al decenia geen ervaring meer met oorlog voeren. Rusland zelf heeft het ook niet goed ingeschat.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
@marzman


@maupspam en @RockyFlats zijn nu eenmaal enorm pro Poetin en Pro Rusland.
en gebruiken andere media als hun waarheid.

en dat komt niet overeen met wat anderen als hun waarheid zien.

de verkiezingen zijn in hun ogen ongetwijfeld zeer democratisch verlopen en er zijn geen politieke tegenstanders uitgeschakeld door het Kremlin.
Navalny en al die andere zogenaamde tegenstanders die van de flat gevallen zijn.

bestaan helemaal niet.

Mensen gaan het nooit eens worden op dit gebied,
De anti overheid lobby in Nl resulteerde in een Pro Rusland lobby,

het is niet anders.
 

RockyFlats

Ruttaan
Nee, er is geen winst. We zijn er een beetje naief ingegaan als Europa, we hebben ook al decenia geen ervaring meer met oorlog voeren. Rusland zelf heeft het ook niet goed ingeschat.
Pfoeh @marzman , een lege batterij was zojuist even mijn redding, om even op adem te kunnen komen...😉
Wel leuk overigens, ons "bekvechten", en wat een tempo! Bedankt...🤪
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
@marzman
@maupspam en @RockyFlats zijn nu eenmaal enorm pro Poetin en Pro Rusland.
Je brengt dat als een onwrikbaar feit, als iemand die zich niet kan voorstellen dat er zoiets als vrije meningsvorming bestaat. In jouw ogen is er alleen een voor of tegen, zwart of wit, koste wat het kost en vooral geen omdenken?
Ik ben niet enorm pro Rusland, maar zie dat haar minder te verwijten valt dan het Westen. Tussen die beiden zijn wij de ware delinquent, na de USA dan.
en gebruiken andere media als hun waarheid.
Dat lijkt mij zonneklaar. Tenminste, ik gebruik/raadpleeg de subjectieve van jou en de subjectieve van het andere geluid maar vooral natuurlijk onafhankelijker media.
en dat komt niet overeen met wat anderen als hun waarheid zien.
Ook dat is een waarheid als een koe.
Wie er alleen eenzijdige informatie opsnuift die ziet ook alleen die kant van het verhaal.
de verkiezingen zijn in hun ogen ongetwijfeld zeer democratisch verlopen en er zijn geen politieke tegenstanders uitgeschakeld door het Kremlin.
Nu begin ik toch wel te twijfelen, en niet aan mijn verstand of oordeelsvermogen. Je hebt mij niet gevraagd naar mijn mening, maar je weet al absoluut zeker hoe die luidt. Net zo zeker, weet je dan alles al vermoed ik. Niet onderzoeken, niet twijfelen, niet nieuwsgierig zijn, maar op voorhand een onwrikbaar standpunt innemen. Daar, kan een wereld aan kapot gaan. En dat, draait nu in dit theater.
Navalny en al die andere zogenaamde tegenstanders die van de flat gevallen zijn.

bestaan helemaal niet.
Volgens mij hallucineer je nu. Drink een glas water en kom even tot rust😉
Mensen gaan het nooit eens worden op dit gebied,
Je hebt mensen en fietsbellen. De mensen kunnen het best eens worden met elkaar, maar de fietsbellen...
De anti overheid lobby in Nl resulteerde in een Pro Rusland lobby,
Onnavolgbaar, is ook deze redenering... Voor mij tenminste.
het is niet anders.
Jawel, toch wel!😁
 

maupspam

Senior Prepper
@marzman


@maupspam en @RockyFlats zijn nu eenmaal enorm pro Poetin en Pro Rusland.
en gebruiken andere media als hun waarheid.

en dat komt niet overeen met wat anderen als hun waarheid zien.

de verkiezingen zijn in hun ogen ongetwijfeld zeer democratisch verlopen en er zijn geen politieke tegenstanders uitgeschakeld door het Kremlin.
Navalny en al die andere zogenaamde tegenstanders die van de flat gevallen zijn.

bestaan helemaal niet.

Mensen gaan het nooit eens worden op dit gebied,
De anti overheid lobby in Nl resulteerde in een Pro Rusland lobby,

het is niet anders.
Er is een hoop gebeurd sinds ik de laatste keer inlogde.
Maar @RockyFlats en ik zijn geen "Putin lovers". Ik zelf zeg: Putin is de vijand van mijn vijand. Dus mijn vriend.
Dat is wezelijk wat anders.
Ik ben er van overtuigd dat als de "onwetenden" te weten komen waarom de ellende die nu over ons heen komt is ontstaan, en door wie, wij veel beter begrepen worden. Ik verwijs wederom naar het gevecht van het westen/WEF tegen BRICS.
 

petroman

SHTF Expert
Werpt het bij jou geen vraagtekens op, over hoe het dan komt dat er uitgerekend in Oost Duitsland (na 44 jaren "gevangenschap"!) zoveel begrip is voor Rusland's insteek en onbegrip voor de Westerse politiek? Heeft dat dan niet ook met onze verwrongen kijk op zaken te doen?
Dat heet (in)doctrine en als je 44 jaar getuchtigd bent dan denk je niet "vrij" meer.

Ik ben er van overtuigd dat als de "onwetenden" te weten komen waarom de ellende die nu over ons heen komt is ontstaan, en door wie, wij veel beter begrepen worden. Ik verwijs wederom naar het gevecht van het westen/WEF tegen BRICS.
Kijk daar gaat ie weer fout....
Zij die anders nadenken zijn nu de "onwetenden", en wij zijn de "wakkeren".
 

maupspam

Senior Prepper
Kijk daar gaat ie weer fout....
Zij die anders nadenken zijn nu de "onwetenden", en wij zijn de "wakkeren".

Kijk daar gaat ie weer fout....
Zij die anders nadenken zijn nu de "onwetenden", en wij zijn de "wakkeren".

Ik stelde alleen maar voor om eens wat andere media te lezen/kijken. Ook om eens uit je confort zone te stappen en eventueel te accepteren dat zaken wel eens anders kunnen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat je dingen gast zien die je niet voor mogelijk gaat houden.

Maar dat is maar een mening.
 

RockyFlats

Ruttaan
Dat heet (in)doctrine en als je 44 jaar getuchtigd bent dan denk je niet "vrij" meer.
Het is toch geen latrine maar indoctrinatie waar je op doelt?

@petroman , ze hebben wel die jaren in zo'n ander systeem geleefd, dat klopt wel. Tot op zekere hoogte speelt dat zeker mee, maar ik denk dat het dan meer een "gewend zijn aan" is. Een net even andere kijk op zaken. Een kijk, die bij ons weer anders is omdat wij al tientallen jaren de westerse insteek gewend zijn. En of nu westers of oosters, waarom zijn niet beide goed? Of wijken we gewoon allemaal af van iets ideaals, tussenliggends?
Kijk daar gaat ie weer fout....
Zij die anders nadenken zijn nu de "onwetenden", en wij zijn de "wakkeren".
Haha, ik ben wel blij dat jullie eindelijk wakker zijn geworden, dat werd wel de hoogste tijd. Dan gaan we dit jaar vast een einde aan die oorlog zien, gelukkig maar!🤪
 

joepmeloen

Prepper goeroe
https://www.nu.nl/economie/6305954/eu-wil-met-russische-miljarden-wapens-kopen-voor-oekraine.html

EU denkt er over na om rente endergelijke van de eerder geblokkeerde bankrekeningen van Russische lieden af te pakken.
En deze in te zetten om... jawel... wapens te kopen voor Oekraine.
Die wapens... waar zou men dat gaan kopen? Vs, china, EU zelf?

Maar buiten dat. Wat zouden andere landen die hen investeringen hier hebben lopen gaan doen? Niet elk land is het eens met euop.. westerse-manieren, wellicht een leegloop van je welste. De EU is nou niet bepaald een vette gans die zichzelf bedruipt.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
https://www.nu.nl/economie/6305954/eu-wil-met-russische-miljarden-wapens-kopen-voor-oekraine.html

EU denkt er over na om rente endergelijke van de eerder geblokkeerde bankrekeningen van Russische lieden af te pakken.
En deze in te zetten om... jawel... wapens te kopen voor Oekraine.
Die wapens... waar zou men dat gaan kopen? Vs, china, EU zelf?

Maar buiten dat. Wat zouden andere landen die hen investeringen hier hebben lopen gaan doen? Niet elk land is het eens met euop.. westerse-manieren, wellicht een leegloop van je welste. De EU is nou niet bepaald een vette gans die zichzelf bedruipt.
De EU stelt zich hiermee als onbetrouwbaar ten toon. Banktegoeden en goederen van particulieren in beslag nemen en aan andere doelen uitgeven, is geen reclame voor ons vestigingsklimaat of voor Nederland als handelspartner.

Ik heb het al eerder gezegd, wij zijn gewoon een groezelige maffiaclan😁

Jullie grinniken erom, en als iets zo'n criminele moraal bewijst dan is dat het wel!😉

Waarom vallen we België eigenlijk niet binnen, of gijzelen we niet gewoon iedereen die een andere taal spreekt, voor losgeld? Een naam te verliezen, hebben we immers niet meer.😆
 

marzman

Diehard Prepper
Maar buiten dat. Wat zouden andere landen die hen investeringen hier hebben lopen gaan doen? Niet elk land is het eens met euop.. westerse-manieren, wellicht een leegloop van je welste. De EU is nou niet bepaald een vette gans die zichzelf bedruipt.
Dat is inderdaad het gevaar. We zijn een rechtsstaat (staten). Handelen steeds uit rechtvaardigheid. Daarom wordt het ook steeds uitgesteld en wordt er alleen nog gesproken over de rente.

Maar andere landen zullen in de toekomst hier minder graag investeren als we dit doen.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Dat is inderdaad het gevaar. We zijn een rechtsstaat (staten). Handelen steeds uit rechtvaardigheid. Daarom wordt het ook steeds uitgesteld en wordt er alleen nog gesproken over de rente.

Maar andere landen zullen in de toekomst hier minder graag investeren als we dit doen.

Dat laatste geloof ik helemaal niks van.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Dat laatste geloof ik helemaal niks van.

Misschien niet minder. Maar ik zou wel 3x nadenken voor ik mijn geld ergens parkeer waar het "gewoon afgepakt" wordt omdat je uit een bepaald land komt. Draai het hele verhaal eens om naar jezelf. Als jij niet meer aan je geld kan komen, je auto in beslag genomen wordt en je pas ongeldig gemaakt. En niet omdat je crimineel bent maar omdat je uit Groningen komt. (ik doe maar een gok). Laat je daarna je geld gewoon staan waar het is of neem je zoveel mogelijk op en stal je de rest in een veiliger buitenland.

En nu wordt er gepraat over het afpakken van JOU rente en de verkoop van JOU auto. Zonder dat je er ook maar iets aan kan doen.
 

Hermanusb

Diehard Prepper
de meeste mensen (Russen) die hun geld in het buitenland gestald hebben hadden redenen om dit te doen.

en de meeste die zich met vele vele miljarden verrijkt hebben die deden dit ten laste van het land Rusland en zijn bevolking.
ik heb geen medelijden met de rijke patsers die miljarden in veel landen gestald hebben omdat ze het uit de handen van Rusland wilden houden.

hoeveel Russen van de gewone bevolking zou hun vele duizenden in NL gestald hebben?

precies
niemand.
 
Bovenaan