• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

oorlog Oekraïne en wat betekent dit voor jou als prepper (al of niet) in Nederland

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Voor slowcooking is de hooikist (eigenlijk compacte versie van je bed), geen hout/gas/energie nodig.

Ga je dan naast je pannetje rijst slapen om hem op te warmen?

Ik weet wel vroegah. Deed mijn oma (r.i p) het eten van m'n opa (r.i.p.) in een pyrex schaal met deksel en deze onder de dekens van het logeerbed om het warm te houden, zodat als hij van de nachtdienst (koper gieten) thuis kwam, warm kon eten.
Mijn opa, die had trouwens een paar armen waar Arnold en Silverster jaloers op zouden zijn :).
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Als het goed is wordt mijn Berkey over een week eindelijk verzonden, flinke backorders op die dingen.
Ook mijn solar powerbank heeft vertraging opgelopen in de verzending.
Heb nog 3 andere powerbanks die inmiddels weer helemaal volgeladen liggen, maar ook hier geen langdurige stroomvoorziening of opslag helaas.
Verder zaklampen, noodradio, batterijen, led lantaarns even bij elkaar verzameld en weer netjes op een centrale plek gelegd, heb de afgelopen twee jaar mijn preps aardig verslonsd.
Schoonmaak en hygiene middelen genoeg op voorraad. Manier van off-grid douchen heb ik ook. Koken kan ik een maandje op butaangas en verder de voedselvoorraad aan het uitbreiden. Ondertussen elke week een klein beetje geld van de bank halen, meer dan dat kan ik ook niet doen denk ik.

Ben nu even kijken wat ik met mijn arme reptiel kan doen indien er sprake is van langdurige stroomuitval.
Ik heb een aantal heat packs en ingeblikte krekels op voorraad, maar daar kan ik niet heel lang mee vooruit :(
@Petite Prepper , een kennis van me (nu helaas voortijdig gaan hemelen) kweekte zelf kleine krekels of sprinkhanen (een van die twee) om z'n reptielen mee te voeren. Veel meer dan wat warmte en een groen blaadje was daar volgens mij toch niet voor nodig. Goed geïsoleerd, moet je dat hele spul dan toch wel in leven kunnen houden?
 
G

gebruiker 3367

Gast
@RockyFlats Klopt, het is vrij eenvoudig zelf een kolonie van dubia kakkerlakken of krekels te starten. Persoonlijk heb ik liever geen enorme hoeveelheden van die beesten in mijn appartement, als ze ontsnappen ben ik de pineut, haha. De mijne eet er slechts 8 per week en ik kan die beesten prima twee maanden in een kleinere bak met wat verse groente in leven te houden. Mocht de nood aan de man zijn dan laat ik ze desnoods volwassen worden en hopen dat er genoeg mannetjes en vrouwtjes tussen zitten om te gaan broeden.

Maar qua warmte maak ik mij meer zorgen, kost aardig wat elektriciteit om zo'n warmtelamp voor de gecko zelf 12 uur per dag draaiende te houden.
 
Bovenaan