• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Overstroom ik?

easy

Diehard Prepper
Bij mij zou het +2.0 meter zijn bij dijk doorbraak...dus dat wordt op tijd vertrekken of meer voedsel en water preppen.
 

Erny

Last (wo)man standing
Gelukkig hou ik het ook nog steeds nét droog volgens dit kaartje. Heb het gevoel dat ik hier op het laatste uitlopertje van de Hondsrug woon want om mij heen (bijna heel Groningen trouwens) staat straks alles blank, met nog net een route open richting centrum (zuiden) en dan verder de Hondsrug op.
Toch laat ik die oude surfplank maar wel in de achtertuin liggen.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: easy

Roel

Mankinds only hope
Wij zitten in oost-Groningen op 6.5 meter NAP, ligt er dus een beetje aan hoe hoog het water komt...
 
T

Toef

Gast
Ik wist al dat we tussen de duin konijntjes moesten slapen, andere optie is werkgever....een grijze boot(sommige zijn wc kleur blauw zag ik :lol:).
De 2de verdieping is veilig, en is voor 3 maanden secure, waar wij al voor preppen btw ;).

Tip ...lullig rubberbootje in auto, stel je voor dat je tussen woon/werk verkeer niet thuis kan komen.....
 

dimidrie

Senior Prepper
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, anders hoor ik het wel

Onder de meesten van jullie zal de site, www.overstroomik.nl wel bekend zijn.
De overstromingsgegevens zijn aangepast, ik ga van 1½ naar 3½ meter onder water.

handige site, ik kende hem nog niet. Als ik mijn postcode intoets krijg ik geen NAP-hoogte als resultaat, maar de melding " Jouw locatie ligt in een gebied dat niet kan overstromen vanuit de zee of de grote rivieren vanwege de hoge ligging". Op zich goed nieuws, maar waar heb jij die NAP waarden precies gevonden, ik ben wel benieuwd.
 

Marcov

Prepper goeroe
@dimidrie, als je onderloopt komt er vanzelf een waarde te staan. als voorbeeld de postcode van de postkamer van de tweede kamer. 2513 AA
Voor mij is de NAP hoogte heel simpel, er staat een NAP bord in de sloot op ong 100 meter van mijn huis. :)
 

Marcov

Prepper goeroe
@petroman , ik denk het wel. NAP veranderd natuurlijk niet en de borden zitten in de meeste gevallen aan een vaste constuctie.
Voorbeeld:
nationalebeeldbank_2007-7-75670-2_nap.jpg

Ook staan ze regelmatig in tochten en sloten. Zover ik weet worden die regelmatig gecontroleerd en evt weer op hoogte gezet.
 
Bovenaan