• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

PFAS filteren

JJ&A

Diehard Prepper
Als het zo simpel was, was er geen probleem.

Inderdaad @Tanfana

Ik heb nu wat meer over de TFAS gelezen het is echt een probleem.

Zou het ook doordringen in watermeloenen en ander onbespoten fruit, dan zouden we dat meer moeten eten om aan ons vocht te komen, en drinkwater nog meer mijden.

Ik moet ook naarstig opzoek naar een andere water opslag dan de zes 1,5L plastiek waterflessen die in nu gebruik om het gefilterd water in op te slaan, voor dagelijks gebruik, het wordt ook gebruikt voor het koken van de groenten en trekken van thee.
Ook hebben we nog aardig wat pakken bar-Le-Duc water 2L, maar daar zit ook een plastic coating in.

Mijn vrouw is extreem over gevoelig voor verkeerde dingen.
Als ik iets niet vertrouw laat ik het eerst door mijn vrouw testen. ;)
Ik ben met leidingwater filteren begonnen omdat mijn vrouw ziek word van het drinken van het leidingwater.
Van al een beetje thee (bij de buren gedronken) gezet van leidingwater kan ze de halve nacht overgeven met veel gal productie.
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik heb nu wat meer over de TFAS gelezen het is echt een probleem.

Tsja: oplossing: minder lezen !
Dat klinkt als een geintje maar is serieus. Er zijn onnoemlijk veel zaken die dodelijk zijn in ons dagelijks leven. Als je je gaat verdiepen in hoeveel mensen er overlijden aan/met ademhalingsproblemen dan zou je kunnen concluderen dat ademhalen levensgevaarlijk is.

Veel oude mensen overlijden ook, dus oud worden is ook levensbedreigend.

Dus geniet gewoon van het leven en desnoods geld dat je hebt.
Iedereen kan, zo maar, morgen dood neervallen en heb je dan lol gehad in je leven of alleen maar doodsangsten doorleefd om dood te gaan?
 

marzman

Diehard Prepper
Inderdaad @Tanfana

Ik heb nu wat meer over de TFAS gelezen het is echt een probleem.

Zou het ook doordringen in watermeloenen en ander onbespoten fruit, dan zouden we dat meer moeten eten om aan ons vocht te komen, en drinkwater nog meer mijden.
Ik denk het wel, mensen rond Antwerpen mogen niks meer eten van moestuintjes. Maar je kan natuurlijk altijd een moestuintje huren op een andere plek als je daar woont (wel een hoop gedoe).
Ik moet ook naarstig opzoek naar een andere water opslag dan de zes 1,5L plastiek waterflessen die in nu gebruik om het gefilterd water in op te slaan, voor dagelijks gebruik, het wordt ook gebruikt voor het koken van de groenten en trekken van thee.
Ook hebben we nog aardig wat pakken bar-Le-Duc water 2L, maar daar zit ook een plastic coating in.
Ik zou het dan liever opslaan in glazen flessen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

marzman

Diehard Prepper
Tsja: oplossing: minder lezen !
Dat klinkt als een geintje maar is serieus. Er zijn onnoemlijk veel zaken die dodelijk zijn in ons dagelijks leven. Als je je gaat verdiepen in hoeveel mensen er overlijden aan/met ademhalingsproblemen dan zou je kunnen concluderen dat ademhalen levensgevaarlijk is.

Veel oude mensen overlijden ook, dus ook worden is ook levensbedreigend.

Dus geniet gewoon van het leven en desnoods geld dat je hebt.
Iedereen kan, zo maar, morgen dood neervallen en heb je dan lol gehad in je leven of alleen maar doodsangsten doorleefd om dood te gaan?

Het is sowieso geen exacte wetenschap. Of dat is het misschien wel, maar niet voor ons. We hebben niet alle variabelen. Mijn opa is stokoud geworden en die rookte elke dag een pakje sigaretten en dronk een fles jonge jenever. Hij compenseerde dat misschien met middagdutjes op de bank dat hij toch een eind in de 90 werd. En hij woonde op het vliegveld (letterlijk, nu hij dood is staat er een hek van het vliegveld waar zijn huis stond, dat zal ook niet de schoonste lucht van de omgeving zijn.
 

Henk88

Diehard Prepper
Tsja: oplossing: minder lezen !
Dat klinkt als een geintje maar is serieus.
Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ik ben het met je eens dat het niet zo zinvol is om de stressen over allerlei problemen waar je weinig invloed op hebt of mogelijk niet zoveel last van hebt. Echter het is ook niet verstandig om problemen maar te negeren omdat dat beter zou zijn voor je mentale welzijn.

Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. Thuisblijven omdat er een zeer kleine kans is dat je in het verkeer wordt aangereden is onverstandig. Dat gaat ten koste van je levenskwaliteit. Echter nadenken over verontreiniging en over giftige stoffen die je dagelijks binnenkrijgt is misschien toch niet onverstandig. En ja, aan de oorzaak van PFAS kun je vermoedelijk niet zoveel doen maar je kunt wel beter letten op de herkomst van je eten en bijvoorbeeld je water filteren. Dit heeft ook andere voordelen omdat je bijvoorbeeld microplastics filtert uit water en biologisch eten vaak betere voedingswaarden heeft en minder is bespoten. Ook kun je nadenken over de mogelijkheid om een BOL te kopen op een plek waar minder verontreiniging is van bijvoorbeeld PFAS.

Dus moet je stress hebben als je een glas kraanwater drinkt of een stukje vis eet? Nee. Is het verstandig om na te denken over simpele, eenvoudige maatregelen waarmee je gezondere voeding binnenkrijgt en een betere luchtkwaliteit in huis hebt waardoor je vermoedelijk ook lichamelijk beter in je vel zit? Ja.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Tsja: oplossing: minder lezen !
Dat klinkt als een geintje maar is serieus. Er zijn onnoemlijk veel zaken die dodelijk zijn in ons dagelijks leven. Als je je gaat verdiepen in hoeveel mensen er overlijden aan/met ademhalingsproblemen dan zou je kunnen concluderen dat ademhalen levensgevaarlijk is.

Veel oude mensen overlijden ook, dus oud worden is ook levensbedreigend.

Dus geniet gewoon van het leven en desnoods geld dat je hebt.
Iedereen kan, zo maar, morgen dood neervallen en heb je dan lol gehad in je leven of alleen maar doodsangsten doorleefd om dood te gaan?

Ach beste @petroman

Wij hebben al zo ontzettten veel achter de kiezen, wij hebben haast nergens meer stress van krijgen, ik heb dus prostaat holte kanker laat me niet door het ziekenhuis gehandelen, mijn lief heeft steeds huidkanker plekjes en die op haar neus komt steeds weer terug, door klunzige behandelingen in het ziekenhuis.
Het helpt niet als je je overal druk om maakt.
Wel ben ik een man die zoveel mogelijk dingen prefentief doet, om dingen sterk te reduseren.
 
Bovenaan