Waarom denk je dat ik dat niet gedaan heb,
@phtvs ?
Die TU meneer zegt feitelijk hetzelfde wat ik ook al schrijf: weet wat je auto kan en doet.
Wat ook niet duidelijk is: kwam deze familie te dicht achterop de voorganger?, het was druk, te dicht bij de vrachtwagen ? Ik zeg niet dat alle techniek feilloos is maar enige nuance is wel op zijn plek. Zie ook de tekst eronder:
Met de eerst wagen die ABS en ESC had, heb ik bewust remproeven gedaan omdat bekend was dat met name de ABS een takkegeluid maakt als die ingrijpt. Als je dat dus niet weet, nooit gevoelt hebt dan schrik je en verlies je mogelijk seconden in reactietijd.
Ook de filewaarschuwing, rechts inhalen, is er zo één. De auto remt echt af op een moment dat je er misschien niet op bedacht bent.
Maar goed, van de winter deed de ACC het helemaal niet omdat de natte sneeuw constant de sensor bedekte. Op de snelweg. Detail: led koplampen worden ook niet meer zo warm dat sneeuw dus smelt. Een paar keer een pitstop maken en vegen is de oplossing.
Tot slot: voertuigdata is door iedereen uit te lezen die een OBD2 stekker en de juiste (legale) software heeft. En weet wat hij/zij doet.
Nadeel: je kan je voertuig ook helemaal verkloten.
Overigens zijn er ook dingen die ik eng vind hoor: de wagen met aanhanger zelf achteruit laten inparkeren (trailer assist)